  • 1. Data: 2009-02-27 19:13:00
    Temat: 1/2 etetu
    Od: "Naczelny Filozof" <n...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pozdrawiam!

    Co grozi za długotrawałą prace na pół etatu?

    Zwykła umowa o pracę. Nie ma w umowie czasu pracy i stawki tylko kwota
    wynagrodzenia coś chyba 650pln. Tak jest na papierze.

    W rzeczywistości wynagrodzenie jest liczone wg stawki 6,5/h i 200 godzin w
    miesiącu. Praca od 10 rano do 24 w nocy.

    Chodzi mi o aspekt emerytalny. Czyli jak sostra powiedzmy bedzie pracować na
    tej umowie 10 lat to zmienszy się to do 5lat praw emerytalnych?

    Naczelny Filozof

  • 2. Data: 2009-02-27 19:17:06
    Temat: Re: 1/2 etetu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:go9dvs$ivi$1@news.onet.pl Naczelny Filozof
    <n...@p...onet.pl> pisze:

    > Co grozi za długotrawałą prace na pół etatu?
    Co za pytanie!
    Od 3 do 5 lat...
    :)))

    > Zwykła umowa o pracę. Nie ma w umowie czasu pracy
    Więc to nie jest zwykła umowa o pracę.
    Wymiar czasu pracy jest jej elementem obligatoryjnym
    Należy niezwłocznie wystąpić na piśmie o jej aneksowanie uzupełniające braki
    (może są jeszcze inne?).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-02-28 13:40:21
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Lut, 20:13, "Naczelny Filozof" <n...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Zwykła umowa o pracę. Nie ma w umowie czasu pracy i stawki tylko kwota
    > wynagrodzenia coś chyba 650pln. Tak jest na papierze.

    Na pewno umowa o prace a nie zlecenie? Bo tak to wyglada. Na umowie o
    prace musi byc podana pelna kwota wynagrodzenia i czas pracy w
    wymiarze tygodniowym (np. 20h w tygodniu) lub dziennym (np. 4 godziny
    dziennie).
    Z twojego opisu wynika ze byc moze pracodawca kreci. Bo jesli jest
    umowa zlecenie ale z charakteru pracy wynika ze powinna byc umowa o
    prace to taka powinna miec. Lacznie ze wszystkimi swiadczeniami.