  • 21. Data: 2009-05-04 11:51:04
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Nie, opisuję przypadek, gdy instytucja finansowa dostarczała agentom arkusze
    > do obliczeń i symulacji finansowych.

    Ten arkusz jest wlasnie aplikacja. Tej aplikacji mozna uzywac tylko w
    okreslonym srodowisku. I tyle. Gdyby Tworca tej aplikacji chcial zeby
    mozna jej bylo uzyc i w MSO i w OO to by tak zrobil bo jest to mozliwe.

    > Jest. To nie jakieś wydumane zastosowanie. Poza tym, nie da się tworzyć
    > uniwersalnie, bo za chwilę przyjdzie ktoś z GNUmerikiem albo KSpreadszitem
    > czy innym badziewiakiem. Standardem biznesowym jest MSO i pod niego
    > stworzono rozwiązania. A OOo jest z tym standardem niekompatybilny. I nie
    > jest istotne z jakiego filozoficznie powodu. Wybór dla biznesmena jest
    > jeden. A przy piwie to se można pogadać jakie to niesprawiedliwe i jaki ten
    > świat podły.

    Głupoty wypisujesz. Przynajmniej o tym MSO jako standardzie biznesowym
    bez ograniczenia, ze chodzi o rozwiazania korporacyjne oparte o
    srodowiska MS.

    > Ja? To Ty raczej jesteś zaślepiony teorią. Ja jestem praktykiem. I już
    > nieraz MSO sprzedawałem tam, gdzie początkowo wgrywałem OOo.

    Myslalem ze rozmawiamy o uzywaniu (bo w tym to ja jestem praktykiem) a
    nie o sprzedawaniu (bo faktycznie nigdy nie sprzedalem zadnego pakietu
    biurowego).

    > Więc dochodzimy do punktu wyjścia. W biznesie tylko MSO, pomijając trywialne
    > maszynopisanie.

    To nie prawda. OO jak najbardziej nadaje sie do zastosowan biznesowych.
    Kazdy kto twierdzi inaczej jest a) glupcem, b) nie ma zielonego pojecia,
    c) zyje ze sprzedazy oprogramowania MS.

    > Pewnie tak. Podobnie jak wybór auta jest wymuszony brakiem dróg dla czołgów
    > i ktoś lubiący czołgi ma pecha.

    Nie to mialem na mysli. Chodzi mi o to, ze rozwiazania Comarchu
    pozwalaja uzywac OO a te z Symfonii nie. Wiec to defacto jest dzialanie
    projektantow Symfonii a nie problem kompatybilnosci MSO z OO.

    > No a zylion programów współpracujących z MSO to pisze kto? Poloniści?

    Zylion? Masz ogromne sklonnosci do przesadzania. Ogromne.

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 22. Data: 2009-05-04 11:56:16
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sun, 03 May 2009 18:07:33 +0200, Tristan napisał(a):

    /.../

    > Jak chcesz za darmo, korzystaj z OpenOffice. Jak chcesz jakość, płać.

    jaka kurna jakość?

  • 23. Data: 2009-05-04 11:56:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek_P napisał(a):

    > Daj namiar! Ozloce cie :)

    http://poradnikwebmastera.blox.pl/2009/03/Stare-menu
    -w-nowym-Wordzie.html

    j.

  • 24. Data: 2009-05-04 12:19:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 13:51
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > Ten arkusz jest wlasnie aplikacja. Tej aplikacji mozna uzywac tylko w
    > okreslonym srodowisku. I tyle.

    Tak jak i każdego innego pliku. Projekt z AutoCada w AutoCadzie, projekt z
    Corela w Corelu itepe. Ewentualnie, o ile programy są kompatybilne, to
    pomiędzy programami. Tu nie są.

    > Gdyby Tworca tej aplikacji chcial zeby
    > mozna jej bylo uzyc i w MSO i w OO to by tak zrobil bo jest to mozliwe.

    Niekoniecznie jest to możliwe, a już na pewno nie opłacalne. Więc niezgodne
    z prawem.

    > Głupoty wypisujesz. Przynajmniej o tym MSO jako standardzie biznesowym
    > bez ograniczenia, ze chodzi o rozwiazania korporacyjne oparte o
    > srodowiska MS.

    Niekoniecznie korporacyjne. W końcu pliki do symulacji odsetkowych itepe to
    nie są jakieś wielkie korporacyjne rzeczy. Masa innych, także dla SOHO,
    rzeczy również w tym standardzie jest tworzona.

    > Myslalem ze rozmawiamy o uzywaniu (bo w tym to ja jestem praktykiem) a
    > nie o sprzedawaniu (bo faktycznie nigdy nie sprzedalem zadnego pakietu
    > biurowego).

    Ale czemu sprzedałem? Nie temu, że chciałem, a temu, że klienci nie
    przyjmowali OOo.

    > To nie prawda. OO jak najbardziej nadaje sie do zastosowan biznesowych.

    Niektórych, zapewne.

    > Kazdy kto twierdzi inaczej jest a) glupcem, b) nie ma zielonego pojecia,
    > c) zyje ze sprzedazy oprogramowania MS.

    No widzisz, a może jak ja, (d) Postrzega świat nie przez pryzmat teorii, a
    faktów.

    > Nie to mialem na mysli. Chodzi mi o to, ze rozwiazania Comarchu
    > pozwalaja uzywac OO a te z Symfonii nie. Wiec to defacto jest dzialanie
    > projektantow Symfonii

    owszem, też

    > a nie problem kompatybilnosci MSO z OO.

    Dlaczego? Skoro są kompatybilne, to da się je zamiennie stosować.

    > Zylion? Masz ogromne sklonnosci do przesadzania. Ogromne.

    A masz doświadczenia z jakimiś większymi firmami, które wdrożyły OOO do
    czegoś więcej niż proste maszynopisanie?

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2009-05-04 12:20:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 13:27
    (autor Tapatik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtmjvr$3jr$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Gdyby jeszcze ten dodatek działał.... to bym nie musiał dokumentów Worda
    > 2007 otwierać przy pomocy OO. :-)

    No u mnie działa. I całe szczęście, bo OOo to będzie otwierało formaty 2007
    może za 20 lat.

    --
    Tristan

  • 26. Data: 2009-05-04 12:22:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 13:56
    (autor Smok Eustachy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@E...pl>):

    > Dnia Sun, 03 May 2009 18:07:33 +0200, Tristan napisał(a):
    > /.../
    > jaka kurna jakość?

    Wypracowana przez dużą grupę programistów przez lata zaplanowanego rozwoju
    wspieranego testami na prawdziwych użytkownikach oraz dostosowanego do
    potrzeb biznesu. A nie przez pryszczerski zespół 10 osób, które same
    nawzajem na siebie na blogach nadają.

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2009-05-04 12:43:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Tak jak i każdego innego pliku. Projekt z AutoCada w AutoCadzie, projekt z
    > Corela w Corelu itepe. Ewentualnie, o ile programy są kompatybilne, to
    > pomiędzy programami. Tu nie są.

    No wlasnie a Ty bys chcial zeby AutoCad otwieral i w 100% interpretowal
    projekty cdr... Tak sie po prostu nie da.

    > Niekoniecznie jest to możliwe, a już na pewno nie opłacalne. Więc niezgodne
    > z prawem.

    Wyjasnij prosze co masz na mysli, szczegolnie zwiazek nieoplacalnosci z
    nielegalnoscia.

    > Niekoniecznie korporacyjne. W końcu pliki do symulacji odsetkowych itepe to
    > nie są jakieś wielkie korporacyjne rzeczy. Masa innych, także dla SOHO,
    > rzeczy również w tym standardzie jest tworzona.

    W malych firmach jednym z najczesciej uzywanych formularzy
    elektronicznych jest (są) produkt (produkty) firmy IPS. I jakos nie sa
    kompatybilne z MSO ;)

    > Ale czemu sprzedałem? Nie temu, że chciałem, a temu, że klienci nie
    > przyjmowali OOo.

    I ile licencji sprzedales temu klientowi? 1000? 50000? ;)

    > Niektórych, zapewne.

    O, krok w dobra strone - narzedzia dobieramy do zadan jakie maja zostac
    wykonane a nie z gory zakladamy ze MSO=biznes a OO=harcerstwo ;)

    > No widzisz, a może jak ja, (d) Postrzega świat nie przez pryzmat teorii, a
    > faktów.

    Tych z kampanii marketingowej MS?

    > Dlaczego? Skoro są kompatybilne, to da się je zamiennie stosować.

    Nie. Da sie wymieniac dane. A nie stosowac w zastepstwie oczekujac
    pelnej funkcjonalnosci. Definicja pojecia sie klania.

    > A masz doświadczenia z jakimiś większymi firmami, które wdrożyły OOO do
    > czegoś więcej niż proste maszynopisanie?

    Pomysle ale zdefiniuj mi "wieksza firma" i "cos wiecej niz proste
    maszynopisanie".

    j.

  • 28. Data: 2009-05-04 12:44:05
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 04 May 2009 14:20:44 +0200, Tristan napisał(a):

    > No u mnie działa. I całe szczęście, bo OOo to będzie otwierało formaty 2007
    > może za 20 lat.

    Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? bo OO 3.0.1 otwiera docx i xlsx bez
    żadnych problemów. Nie testowałem jakiś mega skomplikowanych dokumentów,
    ale to co zwykłe korpoludki produkują otwiera się bez błędów. Od kilku lat
    funkcjonuję w środowisku korporacyjnym bez MS Office i nie wiem jakie mam
    problemy z otwieraniem dokumentów stworzonych przez moich współpracowników.
    Oświeć mnie proszę, co straciłem nie używając pakietu biurowego Microsoftu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 29. Data: 2009-05-04 15:58:58
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > Ale w jakim zakresie. Powtarzam jeszcze raz: ,,dostał do swojej firmy (coś z
    > okolic kredytów i finansów) gotowe XLSy z centrali i Calc nie miał szans
    > ich zrozumieć.'' I nie były to wersje 2007, tylko zwykłe i ich MSO2003
    > sobie z nimi świetnie radził.

    I masz racje. OO nie radzi sobie zuopelnie z zaawansowanym plikiem xls w
    ktorym sa rozne makra i inne rzeczy. Moj brat, ktory na codzien robi
    sporo w Excelu, nie moze tego samego otworzyc w OO bo ten najzwyczajniej
    w swiecie sie po prostu wywala. Rozwiazaniem jest Excel Viewer.

    Jacek Kustra

  • 30. Data: 2009-05-04 16:01:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 14:44
    (autor Przemysław Bernat
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@4...net>):

    > Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz?

    Tak.

    > bo OO 3.0.1 otwiera docx i xlsx

    Otwierać otwiera, ale już z formatowaniem tak sobie (docx i PP). xlsx nie
    testowałem, bo z arkuszem mam mało do czynienia. Wiem, że ostatnio naszej
    Dyrekcji instalowałem dodatek do PP żeby czytał prezentacje z PP2007, bo
    się rozjeżdżały ślicznie w OOo. Co ciekawe, zapisane w starszej wersji ppt
    już nie. Więc to nie kwestia mechanizmów, a złej obsługi formatu 2007.
    Zresztą te rozjeżdżające się docx też jakieś magiczne nie były, proste
    referaty uczniów. Po prostu obsługa formatów 2007 jest jeszcze na poziomie
    niemowlęcym. Treść może i można odzyskać, ale niekoniecznie coś więcej.

    Nie dam sobie głowy uciąć, że chodziło już o 3.0.1 i możliwe, że mówię o
    3.0.0, bo to było jakiś czas temu.

> [...]
    > wiem jakie mam problemy z otwieraniem dokumentów stworzonych przez moich
    > współpracowników. Oświeć mnie proszę, co straciłem nie używając pakietu

    Ty jak widać nic. Kolega z biura finansowego jak pisałem, arkusze
    obliczeniowe i symulacyjne. Osobiście też używam OOo, bo mam wymagania
    niewielkie i zazwyczaj jak już klnę na ten szajs, to znaczy że jestem na
    granicy i tak swoich potrzeb i olewam problem i zostawiam temat, bo da się
    bez niego żyć. Ale wiem, że nie polecam nikomu OOo do biznesu. Jak ktoś
    chce sam z siebie, proszę bardzo.

    --
    Tristan