-
1. Data: 2009-05-03 09:40:33
Temat: szkolenia UE...
Od: "yapann" <y...@o...pl>
hej
Mojemu wujkow wlepili jakieś przymusowe (tak dokładnie sczegółów nie znam
tyle co z rozmowy tel) szkolenie dla zawodowych kierowców w ramach UE.
Ma uczęszczać ileś tam wolnych weekendów po 8 h dziennie!
Czy to aby zgodne z kodeksem pracy czy czymś takim? ..
-
2. Data: 2009-05-03 13:04:01
Temat: Re: szkolenia UE...
Od: "andreas" <a...@y...com>
Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
news:gtjoqf$1ke$1@achot.icm.edu.pl...
> hej
> Mojemu wujkow wlepili jakieś przymusowe (tak dokładnie sczegółów nie znam tyle
> co z rozmowy tel) szkolenie dla zawodowych kierowców w ramach UE.
> Ma uczęszczać ileś tam wolnych weekendów po 8 h dziennie!
>
> Czy to aby zgodne z kodeksem pracy czy czymś takim? ..
A z ciakawości zapytam. Co zrobi jak będzie niezgodne?
--
andreas
-
3. Data: 2009-05-03 13:24:15
Temat: Re: szkolenia UE...
Od: " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl>
yapann <y...@o...pl> napisał(a):
> Mojemu wujkow wlepili jakieś przymusowe (tak dokładnie sczegółów nie znam
> tyle co z rozmowy tel) szkolenie dla zawodowych kierowców w ramach UE.
> Ma uczęszczać ileś tam wolnych weekendów po 8 h dziennie!
Niech się cieszy, że sam nie musi płacić - w przypadku kwalifikacji okresowej
kierowców pracodawca nie ma obowiązku ponoszenia jej kosztów.
> Czy to aby zgodne z kodeksem pracy czy czymś takim? ..
Pracodawca funduje Twojemu wujkowi szkolenie, bez którego nie będzie mógł
wykonywać zawodu kierowcy. Gdy straci uprawnienia to pracodawca będzie mógł,
zgodnie z kodeksem pracy, pozbyć się go. Na rynku jest w tej chwili mnóstwo
wolnych kierowców. Jeśli Twój wujek ma ochotę na inny termin czy inną
organizację zajęć to niech znajdzie i opłaci sobie to szkolenie we własnym
zakresie.
I na marginesie - obowiązek odbywania szkolenia okresowego kierowców (w
skrócie: zawodowych) faktycznie jest wspólny dla całej UE. Państwa
członkowskie miały jednak dość dużą swobodę we wprowadzaniu tego obowiązku.
To, że w Polsce mamy najdłuższą i najbardziej uciążliwą formę wynika tylko z
zaniedbań poprzedniego rządu (ministrów właściwych ds. transportu), który
miał na głowie "ważniejsze" sprawy.
GK
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2009-05-03 16:53:54
Temat: Re: szkolenia UE...
Od: "yapann" <y...@o...pl>
Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
news:gtk4o5$t97$1@inews.gazeta.pl...
> A z ciakawości zapytam. Co zrobi jak będzie niezgodne?
to miało być drugie pytanie (co może zrobić :p )
-
5. Data: 2009-05-03 17:18:22
Temat: Re: szkolenia UE...
Od: "yapann" <y...@o...pl>
Użytkownik " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gtk5tv$4ji$1@inews.gazeta.pl...
> Pracodawca funduje Twojemu wujkowi szkolenie, bez którego nie będzie mógł
> wykonywać zawodu kierowcy. Gdy straci uprawnienia to pracodawca będzie
> mógł,
> zgodnie z kodeksem pracy, pozbyć się go. Na rynku jest w tej chwili
> mnóstwo
> wolnych kierowców. Jeśli Twój wujek ma ochotę na inny termin czy inną
> organizację zajęć to niech znajdzie i opłaci sobie to szkolenie we własnym
> zakresie.
ano, rozumiem
szklanka jest do połowy pełna
może wujkowi polepszy to nastrój
Wiem ze to takie polskie o to zapytać, ale jakiego rzędu jest koszt
szkolenia tego rodzaju (obecnie - unijnie)?
-
6. Data: 2009-05-03 19:25:26
Temat: Re: szkolenia UE...
Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>
yapann pisze:
> Wiem ze to takie polskie o to zapytać, ale jakiego rzędu jest koszt
> szkolenia tego rodzaju (obecnie - unijnie)?
10ooo pln
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/66099375
W dniu 10 września br. weszła w życie nowelizacja ustawy o
transporcie drogowym i ustawy o ruchu drogowym, zgodnie z którą kierowcy
autobusów ubiegający się o zatrudnienie po raz pierwszy, którzy dopiero
po tej dacie zdadzą egzamin na kat. D, muszą przed podpisaniem umowy o
pracę odbyć szkolenie kwalifikacji wstępnej, które wynosi minimum 280
godzin, a jej koszt wynosi ok. 10 tys. zł. Celem tych zmian jest
implementacja do polskiego systemu prawnego postanowień dyrektywy
2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lipca 2003 r. w
sprawie wstępnej kwalifikacji oraz okresowego szkolenia kierowców
niektórych pojazdów drogowych do przewozu rzeczy lub osób zmieniającej
rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 oraz dyrektywę Rady 91/439/EWG i
uchylającej dyrektywę Rady 76/914/WEG (Dz. Urz. UEL 226/4 z 10.09.2003,
str. 4).
-
7. Data: 2009-05-03 20:11:42
Temat: Re: szkolenia UE...
Od: " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl>
yapann <y...@o...pl> napisał(a):
> (...) jakiego rzędu jest koszt szkolenia tego rodzaju (obecnie - unijnie)?
Oferty, które widziałem były na poziomie 800-1200 zł / kierowca, przy czym
były to oferty dla przewoźników, a nie pojedynczych kierowców. Niektóre
podmioty proponują częściową refundację ze środków wspólnotowych, dla małego
przedsiębiorcy obniża to koszt do min. 250 zł. Do tego dochodzą badania
psychologiczne i lekarskie (~200 zł, tu nic się nie zmienia) i koszt wymiany
prawa jazdy (~70 zł).
Zakładam, że cały czas mówimy o szkoleniu okresowym dla kierowcy autobusu/
ciężarówki, który obecnie wykonuje ten zawód.
GK
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/