  • 1. Data: 2009-05-03 09:40:33
    Temat: szkolenia UE...
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    hej
    Mojemu wujkow wlepili jakieś przymusowe (tak dokładnie sczegółów nie znam
    tyle co z rozmowy tel) szkolenie dla zawodowych kierowców w ramach UE.
    Ma uczęszczać ileś tam wolnych weekendów po 8 h dziennie!

    Czy to aby zgodne z kodeksem pracy czy czymś takim? ..

  • 2. Data: 2009-05-03 13:04:01
    Temat: Re: szkolenia UE...
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ma uczęszczać ileś tam wolnych weekendów po 8 h dziennie!
    >
    > Czy to aby zgodne z kodeksem pracy czy czymś takim? ..

    A z ciakawości zapytam. Co zrobi jak będzie niezgodne?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-05-03 13:24:15
    Od: " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > Mojemu wujkow wlepili jakieś przymusowe (tak dokładnie sczegółów nie znam
    > tyle co z rozmowy tel) szkolenie dla zawodowych kierowców w ramach UE.
    > Ma uczęszczać ileś tam wolnych weekendów po 8 h dziennie!
    Niech się cieszy, że sam nie musi płacić - w przypadku kwalifikacji okresowej
    kierowców pracodawca nie ma obowiązku ponoszenia jej kosztów.

    > Czy to aby zgodne z kodeksem pracy czy czymś takim? ..
    Pracodawca funduje Twojemu wujkowi szkolenie, bez którego nie będzie mógł
    wykonywać zawodu kierowcy. Gdy straci uprawnienia to pracodawca będzie mógł,
    zgodnie z kodeksem pracy, pozbyć się go. Na rynku jest w tej chwili mnóstwo
    wolnych kierowców. Jeśli Twój wujek ma ochotę na inny termin czy inną
    organizację zajęć to niech znajdzie i opłaci sobie to szkolenie we własnym
    zakresie.

    I na marginesie - obowiązek odbywania szkolenia okresowego kierowców (w
    skrócie: zawodowych) faktycznie jest wspólny dla całej UE. Państwa
    członkowskie miały jednak dość dużą swobodę we wprowadzaniu tego obowiązku.
    To, że w Polsce mamy najdłuższą i najbardziej uciążliwą formę wynika tylko z
    zaniedbań poprzedniego rządu (ministrów właściwych ds. transportu), który
    miał na głowie "ważniejsze" sprawy.

    GK

  • 4. Data: 2009-05-03 16:53:54
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości

    > A z ciakawości zapytam. Co zrobi jak będzie niezgodne?
    to miało być drugie pytanie (co może zrobić :p )

  • 5. Data: 2009-05-03 17:18:22
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wolnych kierowców. Jeśli Twój wujek ma ochotę na inny termin czy inną
    > organizację zajęć to niech znajdzie i opłaci sobie to szkolenie we własnym

    ano, rozumiem
    szklanka jest do połowy pełna
    może wujkowi polepszy to nastrój

    Wiem ze to takie polskie o to zapytać, ale jakiego rzędu jest koszt
    szkolenia tego rodzaju (obecnie - unijnie)?

  • 6. Data: 2009-05-03 19:25:26
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    yapann pisze:
    > Wiem ze to takie polskie o to zapytać, ale jakiego rzędu jest koszt
    > szkolenia tego rodzaju (obecnie - unijnie)?

    10ooo pln

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/66099375

    W dniu 10 września br. weszła w życie nowelizacja ustawy o
    transporcie drogowym i ustawy o ruchu drogowym, zgodnie z którą kierowcy
    autobusów ubiegający się o zatrudnienie po raz pierwszy, którzy dopiero
    po tej dacie zdadzą egzamin na kat. D, muszą przed podpisaniem umowy o
    pracę odbyć szkolenie kwalifikacji wstępnej, które wynosi minimum 280
    godzin, a jej koszt wynosi ok. 10 tys. zł. Celem tych zmian jest
    implementacja do polskiego systemu prawnego postanowień dyrektywy
    2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lipca 2003 r. w
    sprawie wstępnej kwalifikacji oraz okresowego szkolenia kierowców
    niektórych pojazdów drogowych do przewozu rzeczy lub osób zmieniającej
    rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 oraz dyrektywę Rady 91/439/EWG i
    uchylającej dyrektywę Rady 76/914/WEG (Dz. Urz. UEL 226/4 z 10.09.2003,
    str. 4).

  • 7. Data: 2009-05-03 20:11:42
    Od: " Kroelewicz" <k...@N...gazeta.pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > (...) jakiego rzędu jest koszt szkolenia tego rodzaju (obecnie - unijnie)?

    Oferty, które widziałem były na poziomie 800-1200 zł / kierowca, przy czym
    były to oferty dla przewoźników, a nie pojedynczych kierowców. Niektóre
    podmioty proponują częściową refundację ze środków wspólnotowych, dla małego
    przedsiębiorcy obniża to koszt do min. 250 zł. Do tego dochodzą badania
    psychologiczne i lekarskie (~200 zł, tu nic się nie zmienia) i koszt wymiany
    prawa jazdy (~70 zł).

    Zakładam, że cały czas mówimy o szkoleniu okresowym dla kierowcy autobusu/
    ciężarówki, który obecnie wykonuje ten zawód.

    GK