  • 71. Data: 2009-05-09 13:23:53
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, Tristan wrote:

    > (autor januszek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    >
    > Taka produkowana przez Adobe namiastka GIMPa

    ROTFL :)
    Dobre, nie powiem :)

    pzdr, Gotfryd
    (GIMP only, PSE mam tylko z powodu ACR i w sumie używanie
    go tylko do eksportu do GIMPa albo Paint.NET jest
    iytujące ale co zrobić...)

  • 72. Data: 2009-05-09 13:31:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, Tristan wrote:

    > W każdym razie, wstążka jest bardzo wygodna i ludzie za nią szaleją. Dużo
    > łatwiejsza do opanowania niż stare paski.

    No, popatrz.
    A pomyśleć że prerelease MSO 2007 z powodu tych pasków wywaliłem na
    dobre po dwu tygodniach.

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2009-05-09 17:16:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 09 maj 2009 15:31
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0905091530170.3164@quad>):

    > No, popatrz.
    > A pomyśleć że prerelease MSO 2007 z powodu tych pasków wywaliłem na
    > dobre po dwu tygodniach.

    Bo zareagowałeś jak ktoś świetnie znający daną rzecz z oporem uczenia się
    nowej. ZU jednak wolą MSO2007, przynajmniej w mojej okolicy badań.

    --
    Tristan

  • 74. Data: 2009-05-19 09:31:16
    Od: TOmek <1...@w...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 13:56
    > (autor Smok Eustachy
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <p...@E...pl>):

    > Wypracowana przez dużą grupę programistów przez lata zaplanowanego rozwoju
    > wspieranego testami na prawdziwych użytkownikach oraz dostosowanego do
    > potrzeb biznesu. A nie przez pryszczerski zespół 10 osób, które same
    > nawzajem na siebie na blogach nadają.

    Fajny tekst tylko szkoda ze malo obiektywny i wiejacy zapatrzeniem w ms
    jak w swiety obrazek. Testy byly faktycznie robione na ludziach i tego
    powinni zabronic. Aktualizacji nie bylo wcale a nowe wersje powstawaly
    co kilka lat. Pakiet dziurawy na wskros, podatny na wirusy. Do tego
    wielokrotnie wystepujace bledy ktore czasami prowadzily do reinstalacji
    systemu (chociazby slynny blad z brakiem polskich znakow). Oto Twoj
    ukochany pakiet ms office, gdzie formatu strony trzeba szukac w menu
    plik a nie format.
    Niejednokrotnie przerabialem podobne niedorzeczne argumenty osob ktore
    trzymaly sie offica z malomiekkiego jak ostatniej deski ratunku bo nie
    chcialo im sie nauczyc obslugi OO.
    Z tego co przypuszczam to najnowszego pakietu OO (obecnie 3.1) nie
    widziales i nie znasz jego zalet ani wad a wiele rzeczy zostalo
    dopracowanych.

    Dla mnie obiektywnie patrzac OO ma takie wady:
    - do niedawna zbyt pokrecone tworzenie wykresow, obecnie nieco to
    poprawili ale generalnie nie jest to to samo co w ms.
    - inny edytor rownan niekompatybilny z ms (nie sprawdzalem w wersji 3.x)
    - polowiczna obsluga dbfow (nie da sie tworzyc relacji na bazach dbf)
    - inna obsluga API (istotne przy wspolpracy z zewnetrznymi programami -
    niestety firmom sie nie chce integrowac z OO bo dziala to troche inaczej)

    zalety:
    - jest za darmo dla firm,
    - czeste aktualizacje (choc dla niektorych to moze byc wada),
    - lepsze rozmieszczenie funkcji w menu (na dzien dobry)
    - na cale szczscie nie ma wstazkowego menu i nikt mnie do tego nie
    zmusza jak w ms2k7
    - lepiej dzialajaca korespondencja seryjna i obsluga baz (pomijajac dbfy)
    - ogolnie duzo wygodniejsza praca (ale to juz subiektywne odczucie)

    Moim zdaniem do wiekszosci zastosowan mozna stosowac OO. Okolo 80-90%
    pracownikow moze miec wylacznie OO, pozostale osoby jedno i drugie ale
    tylko i wylacznie w sytuacjach:
    - czestej pracy z wykresami i wysylka tych plikow do innych firm,
    - czestej pracy z edytorem rownan i wysylka tych plikow do innych firm,
    - koniecznosc wspolpracy np. z integrowanym systemem ktory nie obsluguje
    oo,
    - osoba twierdzi ze przez "samoistne bledy wynikajace z uzywania OO
    spowoduja odrzucenie wniosku o dotacje z funduszy unijnych" dla swojego
    swietego spokoju ;)

    Tomek

  • 75. Data: 2009-05-20 08:48:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 19 maj 2009 11:31
    (autor TOmek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gutl8k$l4i$1@node1.news.atman.pl>):

    > systemu (chociazby slynny blad z brakiem polskich znakow). Oto Twoj
    > ukochany pakiet ms office, gdzie formatu strony trzeba szukac w menu
    > plik a nie format.

    Za to każdy se potrafi przestawić. A przestawienie we writerze wymaga
    strasznych wygibasów i zrozumienia stylów. A sporo userów w ogóle nie wie
    co to style.

    > Niejednokrotnie przerabialem podobne niedorzeczne argumenty osob ktore
    > trzymaly sie offica z malomiekkiego jak ostatniej deski ratunku bo nie
    > chcialo im sie nauczyc obslugi OO.

    No i słusznie. Po co się uczyć czegoś nowego i gorszego? W imię ideologii?
    To nie przechodzi w normalnym świecie.

    > Z tego co przypuszczam to najnowszego pakietu OO (obecnie 3.1) nie
    > widziales

    Owszem, 3.1 nie widziałem, bo jeszcze go oficjalnie nie ma. Nieoficjalnie
    jest do pobrania z ftpa, ale oficjalnie wciąż brak wersji polskiej. Ale nie
    sądzę, żeby jakoś drastycznie względem 3.0 go ulepszyli/.

    > i nie znasz jego zalet ani wad a wiele rzeczy zostalo
    > dopracowanych.

    Możliwe. Spytaj np. Gotfryda czemu używa namiętnie MSO, choć jest osobnikiem
    mądrym i niejak nie pasującym do profilu ZU. A jednak też woli MSO od OOo.

    Po prostu możliwości i wygoda OOo są żenujące. Jak ktoś ma niewielkie
    wymagania, to niech używa, skoro mu pasuje. I tyle.

    --
    Tristan