  • 1. Data: 2003-08-08 16:07:38
    Temat: jaki jest okres obowiazywania umowy?
    Od: "Andrzej Sitarski" <s...@w...pl>

    Witam.

    Rok temu podpisalem z TP SA umowe na swiadczeinie uslug telekomunikacyjnych.
    W umowie ktora posiadam, w paragrafie mowiacym o czasie na jaki zostala
    zawarta nic nie zostalo wpisane (sa dwa punkty: 1 - czas nieokreslony, 2 -
    czas okreslony od ...do...) ani zakreslone.
    Jak regulacje prawne traktuja taka umowe?
    Czy jest ona wtedy traktowana jako zawarta na czas nieokreslony?

    Slyszalem, ze TP SA podobne umowy zawierala na okres (chyba) 2 lat.
    Czy jezeli w kopii umowy urzedniczka po podisaniu przeze mnie dopisala okres
    umowy to jest to wiazace?

    Pozdrawiam.
    AS

  • 2. Data: 2003-08-08 16:40:00
    Temat: Re: jaki jest okres obowiazywania umowy?
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Andrzej Sitarski napisał(a) Fri, 8 Aug 2003 18:07:38 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Slyszalem, ze TP SA podobne umowy zawierala na okres (chyba) 2 lat.
    > Czy jezeli w kopii umowy urzedniczka po podisaniu przeze mnie dopisala okres
    > umowy to jest to wiazace?

    Chyba jest tam jeszcze dopisane że umowę sporządzono w dwóch
    jednobrzmiących egzemplarzach i wszelkie zmiany umowy wymagają
    zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Czyli w przypadku
    zmian trzeba by było sporządić aneks do tej umowy podpisany przez obie
    strony.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 3. Data: 2003-08-09 14:06:33
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    lat.
    > Czy jezeli w kopii umowy urzedniczka po podisaniu przeze mnie

    Jest to typowy przypadek gdy treść umowy budzi wątpliwości zatem
    trzeba będzie w razie sporu badać (innymi dowodami - np. świadkami)
    jaki był rzeczywisty zakres i jaka była rzeczywista treść oświadczeń woli
    złożnych przez strony przy zawieraniu umowy.

    Dopiski na kopii po podpisaniu przez strony nie mają mocy o ile nie
    zgodziły się na nie obie strony (brak porozumienia łatwo udowodnisz
    okazując swój egzemplarz umowy)

    Tak czy owak niechlujnośc umowy może rodzić tylko i wyłącznie kłopoty
    (dla obu stron)

    -> http://usenet.pomocprawna.info