  • 1. Data: 2003-08-08 16:26:22
    Temat: Prawo do zwrotu zakupionego towaru?
    Od: "REX" <d...@w...pl>

    Chcialbym sie dowiedziec czy kupujac np butelke wina za 250zl mam prawo do zwrotu
    tego towaru?
    Nie ze jest jakies wadliwe czy cos ;-) Tylko po prostu sie rozmyslilem i chce
    oddac/zamienic na inne.

    Czy wymogiem jest posiadanie paragonu fiskalnego? Czy w ogole jest mozliwy taki
    zabieg?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi, i jako ze jestem pierwszy raz na grupie
    wszystkich witam i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-08-08 17:04:07
    Temat: Re: Prawo do zwrotu zakupionego towaru?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    REX wrote:
> [...]
    tego towaru?
    > Nie ze jest jakies wadliwe czy cos ;-) Tylko po prostu sie rozmyslilem i chce

    Tylko pod warunkiem że:
    - jest to sprzedaż wysyłkowa,
    - jest to sprzedaż poza siedzibą firmy
    - dogadasz się wcześniej ze sprzedawcą.

    > Czy wymogiem jest posiadanie paragonu fiskalnego? Czy w ogole jest mozliwy taki
    zabieg?

    Tak, w podanych wyżej sytuacjach.

    > Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi, i jako ze jestem pierwszy raz na grupie
    wszystkich witam i pozdrawiam.

    Polecam przejżeć archiwum, temat był już wielokrotnie poruszany.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2003-08-09 14:03:39
    Temat: Odp: Prawo do zwrotu zakupionego towaru?
    Od: "Sekret" <S...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko pod warunkiem że:
    > - jest to sprzedaż wysyłkowa,
    > - jest to sprzedaż poza siedzibą firmy
    > - dogadasz się wcześniej ze sprzedawcą.

    Niekoniecznie...
    Nie zawsze musisz dogadywać się WCZEŚNIEJ ze sprzedawcą. W tej chwili jest
    to określane 'dobra wola' sprzedawcy , by przyjąć towar nawet bez
    wcześniejszego ustalania. Są to rzadkie przypadki, ale jednak mają miejsce -
    spróbować zawsze warto.
    Ale zgoda - ja w praktyce też ustalam wcześniej (chociaż zawsze taki cwany
    sprzedawca może się wyprzeć) :-)

    M.

  • 4. Data: 2003-08-09 15:41:43
    Temat: Re: Odp: Prawo do zwrotu zakupionego towaru?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Sekret wrote:
> [...]
    > to określane 'dobra wola' sprzedawcy , by przyjąć towar nawet bez
    > wcześniejszego ustalania. Są to rzadkie przypadki, ale jednak mają miejsce -

    Owszem, koniecznie. Posiadanie prawa do czegoś implikuje również prawo
    do żądania wykonania tego czegoś. Pytanie było jednoznaczne "czy (...)
    mam prawo do zwrotu". Prawo do zwrotu masz w podanych przypadkach. W
    opisywanej przez Ciebie sytuacji masz jedynie prawo do poproszenia o
    przyjęcie towaru, jednak nie do zwrotu. Od dobrej woli sprzedawcy
    uzależnione jest to, czy zgodzi się. Więc, de facto, nie masz prawa do
    zwrotu, do czasu uzyskania potencjalnej zgody.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński