    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jaki jest okres obowiazywania umowy?
    Date: Sat, 9 Aug 2003 14:06:33 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Witam.
    >
    > Rok temu podpisalem z TP SA umowe na swiadczeinie uslug
    telekomunikacyjnych.
    > W umowie ktora posiadam, w paragrafie mowiacym o czasie na jaki
    zostala
    > zawarta nic nie zostalo wpisane (sa dwa punkty: 1 - czas
    nieokreslony, 2 -
    > czas okreslony od ...do...) ani zakreslone.
    > Jak regulacje prawne traktuja taka umowe?
    > Czy jest ona wtedy traktowana jako zawarta na czas nieokreslony?
    >
    > Slyszalem, ze TP SA podobne umowy zawierala na okres (chyba) 2
    lat.
> [...]

    Jest to typowy przypadek gdy treść umowy budzi wątpliwości zatem
    trzeba będzie w razie sporu badać (innymi dowodami - np. świadkami)
    jaki był rzeczywisty zakres i jaka była rzeczywista treść oświadczeń woli
    złożnych przez strony przy zawieraniu umowy.

    Dopiski na kopii po podpisaniu przez strony nie mają mocy o ile nie
    zgodziły się na nie obie strony (brak porozumienia łatwo udowodnisz
    okazując swój egzemplarz umowy)

    Tak czy owak niechlujnośc umowy może rodzić tylko i wyłącznie kłopoty
    (dla obu stron)

    -> http://usenet.pomocprawna.info