  • 1. Data: 2008-04-08 16:32:13
    Temat: jak to jest z bankami
    Od: "Paweł" <h...@w...pl>

    Dzień Dobry..
    Od jakiegoś czasu zastanawia mnie sprawa legalności poniższej praktyki:
    Istnieja dwa banki: Bank A i Bank B. Chcąc założyć konto osobiste, po
    analizie oferty tych dwóch banków wybieram Bank A. Po kilku miesiącach
    otrzymuje jednak pismo, że moje konto zostanie przeniesione do Banku B. Jest
    to pismo stwierdzające fakt, bez żadnego zapytania o zgodę. Decyduję się na
    rezygnację z usług, którekolwiek z tych banków. W Banku A otrzymuję
    informację, że pieniędzy ze swojego konta nie mogę odebrać w tej placówce,
    gdyż konto jest już przeniesione do Banku B. Nie chcę mieć nic wspólnego z
    Bankiem B, więc udaję się tam z prośbą o oddanie mi moich pieniędzych. W
    Banku B otrzymuję informację, że aby to zrobić, muszę aktywować swoje kontu
    w tym banku. Tłumacząc, że wybierając wcześniej bank, zadecydowałe, że nie
    interesują mnie jakiekolwiek powiązania z Bankiem B i zdanie nie zmieniam,
    otrzymuje odpowiedź, że bez aktywacji konta, nic nie da się zrobić.

    Szanowni Grupowicze. Jaka jest podstawa prawna, na to, aby bez mojej zgody
    "sprzedać" moje pieniądze i moje dane osobowe innej firmie (bankowi)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-08 18:48:25
    Temat: Re: jak to jest z bankami
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Kwi, 18:32, "Paweł" <h...@w...pl> wrote:

    > Szanowni Grupowicze. Jaka jest podstawa prawna, na to, aby bez mojej zgody
    > "sprzedać" moje pieniądze i  moje dane osobowe innej firmie (bankowi)?
    >
    > Pozdrawiam

    Zadna. Sprawdz z jakim bankiem podpisales umowe o prowadzenie konta i
    od tego banku zadaj wydania gotowki.

    btw. jaka byla podstawa "przeniesienia konta"?

  • 3. Data: 2008-04-08 18:56:32
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    SzalonyKapelusznik pisze:
    > btw. jaka byla podstawa "przeniesienia konta"?

    Pewnie mu chodzi o fuzję Pekao i BPH

  • 4. Data: 2008-04-08 21:39:27
    Od: "Paweł" <h...@w...pl>

    możemy załozyć że Bank A to BPH a Bank B to Pekao

  • 5. Data: 2008-04-09 08:09:57
    Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com>

    W artykule news:ftgp2v$8h1$1@nemesis.news.neostrada.pl,
    niejaki(a): Paweł z adresu <h...@w...pl> napisał(a):

    > możemy załozyć że Bank A to BPH a Bank B to Pekao

    Przeciez nie ukrywali zamiaru fuzji, niemal do ostatniego dnia
    slyszalem informacje ze mozna bylo dowiedziec sie czy dany
    odzial przejdzie pod pekao i ewentualnie zlozyc oswiadczenie
    ze nie chce sie podazac razem ze swoim macierzystym oddzialem.

    Wiec pretensje mozesz miec tylko do siebie...

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 6. Data: 2008-04-09 11:49:12
    Od: "Paweł" <h...@w...pl>

    Niestety nie dostałem żadnych informacji o takiej możliwości od żadnego z
    banków przed fuzją, dostałem natomiast list stwierdzający fakt już po fuzji.
    Co oznacza termin "nie ukrywali"? Jeśli napiszesz, że można było o tym
    usłyszeć w telewizji, w radio lub w gazetach przeczytać. Odpowiem Ci tak - w
    umowie z Bankiem A mam określone drogi komunikacji pomiędzy mną a Bankiem -
    telefoniczna, korespondencyjna oraz poprzez konto internetowe. Niestety
    telewizji nie oglądam, radia sporadycznie słucham - gazety również
    sporadycznie. Ty słyszałeś, a wielu innych ludzi nie słyszało. Gdyby Pani w
    Banku podczas zakładania konta poinformawała mnie o czymś w stylu: o
    zmianach dotyczących Pańskiego rachunku będzie Pan informowany wymienionymi
    w umowie kanałami lub proszę oglądać telewizję lub ewentualnie słuchać
    radia - zakończyłbym przygodę z tym bankiem.

    No właśnie kolejna sprawa:
    Umowa z Bankiem A zawiera również numer rachunku, który jest jednym z
    punktów umowy. Jeżeli Bank B zmienia mi numer racunku, to jest to zmiana
    warunków umowy, na którą muszę się zgodę muszę wyrazić. Również, nie została
    mi przedstawiona żadna propozycja aneksu do umowy? Niestety nie potrafię
    sobie wyobrazić, że prawo dopuszcza taką dowolność. Czy mylę się?
    Jeżeli jest to możliwe, to będzie oznaczało, że w przyszłości może zdarzyć
    się hipotetyczna sytuacja:
    Kupuję budowane mieszkanie od firmy developerskiej A, jest to mieszkanie
    200m2, przed oddaniem mieszkania do użytku firmę A wykupuje firma B i
    zmienia lekko umowę z 200m2 na 100m2 i prawo dopuszcza taką zmianę, bo
    liczba znaczków się zgadza.

    Co o tym sądzicie?

  • 7. Data: 2008-04-10 10:42:19
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > 200m2, przed oddaniem mieszkania do użytku firmę A wykupuje firma B i
    > zmienia lekko umowę z 200m2 na 100m2 i prawo dopuszcza taką zmianę, bo

    Niezupełnie - na zmianie nr. rachunku (teoretycznie) nic nie tracisz.
    Natomiast zmiana z 200m^2 na 100m^2 to jest bardzo wymierna strata.

    > Co o tym sądzicie?

    A osobiście uważam całą sytuację za niedopuszczalną - ale prawo może
    mieć na ten temat inne zdanie.

    Pozdrawiam, argothiel

    PS. Odpowiadaj pod cytatami.

  • 8. Data: 2008-04-10 17:23:25
    Od: "Paweł" <h...@w...pl>

    numer rachunku bankowego widnieje na:

    wizytówkach
    papierze firmowym
    stronie internetowej

    do tego podany jest:
    w wielu instytucja i firmach w polsce
    firmach zagranicznych

    to teoretyczne niestracenie wynosi około 1200 zł na koszty dokonania
    zmian...

    Również cała sprawa wydaje mi się niedopuszczalna, więc tymbardziej
    zrezygnowałem z usług Banku A i Banku B.. W Banku B zostawiłem pismo, z
    żądaniem usunięcia moich danych z ich bazy danych oraz na z wyrażeniem braku
    zgody na wszelkie formy stosunków klient-usługodawca przewidzianych z prawie
    handlowym