    From: "Paweł" <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak to jest z bankami
    Date: Tue, 8 Apr 2008 18:32:13 +0200

    Dzień Dobry..
    Od jakiegoś czasu zastanawia mnie sprawa legalności poniższej praktyki:
    Istnieja dwa banki: Bank A i Bank B. Chcąc założyć konto osobiste, po
    analizie oferty tych dwóch banków wybieram Bank A. Po kilku miesiącach
    otrzymuje jednak pismo, że moje konto zostanie przeniesione do Banku B. Jest
    to pismo stwierdzające fakt, bez żadnego zapytania o zgodę. Decyduję się na
    rezygnację z usług, którekolwiek z tych banków. W Banku A otrzymuję
    informację, że pieniędzy ze swojego konta nie mogę odebrać w tej placówce,
    gdyż konto jest już przeniesione do Banku B. Nie chcę mieć nic wspólnego z
    Bankiem B, więc udaję się tam z prośbą o oddanie mi moich pieniędzych. W
    Banku B otrzymuję informację, że aby to zrobić, muszę aktywować swoje kontu
    w tym banku. Tłumacząc, że wybierając wcześniej bank, zadecydowałe, że nie
    interesują mnie jakiekolwiek powiązania z Bankiem B i zdanie nie zmieniam,
    otrzymuje odpowiedź, że bez aktywacji konta, nic nie da się zrobić.

    Szanowni Grupowicze. Jaka jest podstawa prawna, na to, aby bez mojej zgody
    "sprzedać" moje pieniądze i moje dane osobowe innej firmie (bankowi)?