  • 11. Data: 2007-08-29 20:24:24
    Temat: Re: jak sprzedawać papierosy?
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

    > papierosy sprzedane w restauracji generują

    po
    > prostu badz nowoczesny i zrob knajpe pod nowa mode _bez papierosa- odpadna
    > koszty podzialu sali, walka z "systemem" a i klienci beda zadowoleni bo
    > bedzie pachniec.
    > Powiem, ci, ze to nie glupie, bo mimo, iz ja jest nalogowym palaczem, to i
    > tak wybieram miejsca gdzie sie nie pali. Zapalic moge zawsze na zewnatrz
    > lokalu. A zjesc jest lepiej w lokalu dla niepalacych.
    > aha i koszt popielniczek odpadnie.

    Witam!
    Też jestem nałogowym palaczem, ale w środku od początku wprowadziliśmy zakaz.
    Stoliki dla palaczy i popielniczki są na zewnątrz. Nie w tym jednak problem.
    Chodzi o zasadę, że Państwo powinno jak najrzadziej wtrącać się do cen i
    pozwolić działać rynkowi. Tymczasem kolejnej branży zaczyna się dyktować co i
    za ile mają sprzedawać. Miałem nadzieję, że ktoś odpowie mi na moje podstawowe
    pytanie: czy można sprzedawać w transakcji wiązanej papierosy i zapałki, przy
    czym papierosy są w cenie nabitej na paczce a zapałki w tym zestawie kosztują,
    powiedzmy, dwa złote? Czy to jest dozwolone i zgodne z prawem? Tak jak np.
    biorąc kredyt w banku (czyli kupując usługę), równoczesnie musimy kupić
    ubezpieczenie tego kredytu (czyli drugą usługę). Jednego bez drugiego nie da
    rady (przynajmniej w niektórych bankach).
    Artur

  • 12. Data: 2007-08-29 20:42:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Aug 2007 22:24:24 +0200, Artur napisał(a):

    > Tymczasem kolejnej branży zaczyna się dyktować co i za ile mają
    > sprzedawać.

    Nieprawda. Możesz sprzedawać za ile chcesz, pod warunkiem że odprowadzisz
    akcyzę od różnicy między twoją ceną a ceną na opakowaniu (czyli kwotą od
    której została odprowadzona akcyza).

    p. m.

  • 13. Data: 2007-08-29 23:32:30
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:6...@n...onet.pl,
    Artur <a...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > kupując usługę), równoczesnie musimy kupić ubezpieczenie tego kredytu
    > (czyli drugą usługę). Jednego bez drugiego nie da rady (przynajmniej

    Porównanie imo nietrafne. Od banku niczego nie kupujesz, to bank powierza Ci
    swoją kasę i może stawiać warunki. A co do sprzedaży wiązanej, to obiło mi
    się o uszy, że nie jest w Polsce prawnie dozwolona, ale nie wiem, gdzie
    szukać.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Dla kochanków śmierć jest nocą poślubną.
    /Novalis/

  • 14. Data: 2007-08-29 23:53:24
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    W wiadomości:6...@n...onet.pl,
    Artur <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > papierosy i zapałki, przy czym papierosy są w cenie nabitej na paczce
    > a zapałki w tym zestawie kosztują, powiedzmy, dwa złote? Czy to jest

    poczytaj:
    Kiedy sprzedaż wiązana jest dozwolona
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1367.29.3.2.23.1.0.3.htm
    dostęp płatny za 2 zł + VAt

    zasadniczo przyjmuje się, (ale nie mam wsparcia w aktach prawnych), że
    sprzedaż wiązana jest sprzeczna z prawem, wtedy, gdy zmusza klientów do
    nabycia towaru/usługi, którą mogą nie być zainteresowani.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Czy to nie jest wielka rzecz - znaczyć dla kogoś wszystko?
    /Bruno Schulz/

  • 15. Data: 2007-08-30 17:15:48
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > akcyzę od różnicy między twoją ceną a ceną na opakowaniu (czyli kwotą od

    Otóż nie. Kontrola Urzędu Celnego i Strazy Granicznej, która nas nawiedziła
    dokładnie sprawę wyłuszczyła. Sprzedawać można co prawda drożej, ale trzeba
    najpierw złożyć odpowiednią deklarację w Urzędzie Skarbowym i płacić 70 proc
    procent podatku akcyzowego nie do róznicy między ceną nabitą na paczce a tą,
    za którą się sprzedaje - ale od całej swojej ceny. Oznacza to, że do paczki
    trzeba dokładać. Załóżmy, że kupię w hurtowni papierowy po 5 zł/paczka, a
    sprzedam je po 10 zł. Muszę wtedy odprowadzić 7 zł podatku. Czyli dokładam 2
    zł do paczki. Cała ta operacja ma zniechęcić do robienia zapasów papierosów,
    żeby nie sprzedać ich drożej za 2 lata, kiedy zgodnie z rządowym planem
    podwyżek papierosy podrożeją o 80 proc.
    Arur

  • 16. Data: 2007-08-30 17:22:54
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedaż wiązana jest sprzeczna z prawem, wtedy, gdy zmusza klientów do
    > nabycia towaru/usługi, którą mogą nie być zainteresowani.

    czytałem już ten tekst. Nie wszystko wyjaśnia. Dotyczy gigantów handlowych,
    zajmujących dominującą pozycję rynkową (ponad 30 proc udziałów w rynku).
    Trzymajac się tego, drobny handlowiec może stosowac sprzedaż wiązaną w dowolny
    sposób (o ile ktoś zechce "związane" towary kupować). Czyli sprzedaż
    papierosy+zapałki nie byłaby łamaniem prawa ani jego naruszeniem. O ile u nas
    nie wymyślono jakiegoś kruczka.
    Artur
    Artur

  • 17. Data: 2007-08-30 19:31:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 19:22:54 +0200, Artur napisał(a):

> [...]
    > kupować). Czyli sprzedaż papierosy+zapałki nie byłaby łamaniem prawa ani
    > jego naruszeniem. O ile u nas nie wymyślono jakiegoś kruczka.

    Wymyślono:

    Z ustawy o podatku akcyzowym.

    "Art. 74.
    1. Obowiązek podatkowy, poza przypadkami określonymi w art. 4, powstaje
    również, gdy podmioty dokonują sprzedaży wyrobów tytoniowych, z
    wyłączeniem cygar i cygaretek:
    (...)4) w połączeniu ze sprzedażą innych towarów lub usług, stosując cenę
    wyższą od maksymalnej ceny detalicznej."

    p. m.

  • 18. Data: 2007-08-30 19:46:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 19:15:48 +0200, Artur napisał(a):

> [...]
    > kupię w hurtowni papierowy po 5 zł/paczka, a sprzedam je po 10 zł. Muszę
    > wtedy odprowadzić 7 zł podatku. Czyli dokładam 2 zł do paczki.

    Mam wątpliwości, pamiętam dyskusje na ten temat na p.s.p.podatki, ale
    niestety nie mogę trafić na właściwy wątek (google źle szukają po grupach
    ostatnio). Pamiętaj że kontrola też może się mylić (chociaż jest to mniej
    prawdopodobne niż to że ja się mylę). A ustawa jest napisana strasznie
    niejasno.

    Ale znalazłem tam takie coś:

    Art 74:
    "3. Do sprzedaży wyrobów, o której mowa w ust. 1 pkt 2-4, stosuje się
    stawkę akcyzy w wysokości 70% maksymalnej ceny detalicznej, wydrukowanej
    na opakowaniu jednostkowym."

    Czyli, jakby to literalnie odczytywać, to wychodzi inaczej niż ci
    kontrola powiedziała i niż ja twierdziłem: tzn że niezależnie od tego za
    ile te papierosy sprzedajesz, masz odprowadzić 70% ceny na opakowaniu :).

    Generalnie to się nadaje bardziej na p.s.p.podatki ...

    > Cała ta
    > operacja ma zniechęcić do robienia zapasów papierosów, żeby nie sprzedać
    > ich drożej za 2 lata, kiedy zgodnie z rządowym planem podwyżek papierosy
    > podrożeją o 80 proc. Arur

    Wątpię żeby taki był cel. W przypadku gdybym miał rację (w co zaczynam
    wątpić ;) ), to zrobienie zapasów przez ciebie nijak by nie obciążyło
    budżetu państwa, bo po prostu od różnicy byś odprowadził akcyzę, czyli
    budżet dostałby tyle samo co w przypadku nowowyprodukowanej paczki.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-08-30 20:25:16
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > zł do paczki. Cała ta operacja ma zniechęcić do robienia zapasów
    > papierosów,
    > żeby nie sprzedać ich drożej za 2 lata, kiedy zgodnie z rządowym planem
    > podwyżek papierosy podrożeją o 80 proc.

    Juz ci napisalem, ze papierosy po 2 latach nie nadaja sie do palenia bo
    wysychaja.
    Nawet polroczna paczka juz jest kiepska a co dopiero 2 lata. Jestes
    palaczem, to powinienes wiedziec. Najlepiej zostaw sobie jedna paczke na pol
    roku i sie przekonasz.

  • 20. Data: 2007-08-30 20:50:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 20:25:16 +0000, swen napisał(a):

> [...]
    > Nawet polroczna paczka juz jest kiepska a co dopiero 2 lata. Jestes
    > palaczem, to powinienes wiedziec. Najlepiej zostaw sobie jedna paczke na

    Hmm, masz troche wyschniętych paczek na zbyciu? Bo ja takie wyschnięte
    papierosy wręcz uwielbiam :)

    p. m.