  • 1. Data: 2007-08-27 18:54:09
    Temat: Pomówienia na forum publicznym
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Witam.

    Na pewnym forum internetowym (na, którym byłem zarejestrowany przez kilka
    tygodni temu) w tym momencie zostałem z imienia i nazwiska posądzony o
    "używanie programów szpiegujących podczas logowania". Jako, że takie
    zdarzenie nigdy nie miało miejsca chciałbym się domagać oficjalnych
    przeprosin, jednakże moje emaile są ignorowane. Osoba , która mnie o to
    posądza jest jednym z dwóch administratorów tego forum i uważa się za boga,
    jednakże na komputerach nie zna się zbyt dobrze. ( Prawdopodobnie zostałem
    posądzony o te programy szpiegowskie gdyż na mojej stronie używam programu
    do statystyk które zapisują również adres IP i w raz wypomniałem tej osobie
    iż wchodziła na moją stroną chociaż wcześniej twierdziła iż nie była na
    niej. )
    Przejdę do sedna sprawy. Chciałbym aby mnie przeproszono oficjalnie na tym
    forum ale pozostaje mi chyba tylko droga sądowa. Jest jeszcze jeden problem.
    Ten administrator wyjechał z polski i pracuje w tym momencie w Hiszpanii.
    Serwer oraz forum jest polskie więc moim zdaniem podlega to pod polskie
    prawo. Znam tylko hiszpański adres tego administratora czy to wystarczy przy
    składaniu pozwu ?
    Jak to najlepiej poprowadzić ?

    Z Poważaniem

    Jarek Grolik

  • 2. Data: 2007-08-27 19:12:31
    Temat: Re: Pomówienia na forum publicznym
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jarosław Grolik napisał:
    [..]
    > Jak to najlepiej poprowadzić ?

    Składasz prywatny akt oskarżenia do sądu rejonowego wg Twojego adresu
    zamieszkania, gdyż prosisz o przyjęcie właściwości sądu zgodnego z
    miejscem, w którym ten przestępczy czyn Cię dotknął, czyli miejsce
    zamieszkania.
    W akcie tym podajesz imię i nazwisko oskarżonego.
    Dla ułatwienia sądowi - czy raczej policji bo sąd nakaże policji
    zidentyfikować sprawcę - możesz podać, także inne informacje jakie na
    jego temat znasz - w tym np. adres zamieszkania w Hiszpani, a także
    wymienić osoby - np. pozostałych adminów portalu - które jego tożsamość
    mogą policji potwierdzić.

    Koszt takiego aktu oskarżenia to 300 zł.

    Możesz jednocześnie także wnieść do sądu okręgowego sprawę cywilną o
    ochronę dóbr osobistych. W pozwie tym wniosku o skierowanie do NASKu
    nakazu wyłączenie domeny, na której jest forum, na którym naruszane jest
    Twoje dobre imię.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2007-08-27 19:17:52
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

> [...]
    > ochronę dóbr osobistych. W pozwie tym wniosku o skierowanie do NASKu
    > nakazu wyłączenie domeny, na której jest forum, na którym naruszane jest

    Jeszcze jedno pytanie. Czy wcześniej muszę zabezpieczyć jakoś dowody ? U
    notariusza ? Jest tylko mały problem, bo został mi zablokowany dostęp do
    tego forum i informacje mam dzięku uprzejmości znajomych zalogowanych na tym
    forum. Czy np. można skożystać z loginu i hasła , które na czas
    zabezpieczania dowodów zostanie mi udostępnione od znajomych ?

    Pozdrawiam

    Jarek Grolik

  • 4. Data: 2007-08-27 19:22:39
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > forum. Czy np. można skożystać z loginu i hasła , które na czas
    > zabezpieczania dowodów zostanie mi udostępnione od znajomych ?

    Oczywiście.
    Mogą także być świadkami w sądzie, to wystarczy.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2007-08-27 19:23:56
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Użytkownik "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:fav83h$gqo$1@atlantis.news.tpi.pl...

    A może wystarczy zrzut z ekranu , który został mi przesłany przez znajomych
    ?

    Pozdrawiam

    Jarek Grolik

  • 6. Data: 2007-08-27 19:24:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jarosław Grolik napisał:
    > A może wystarczy zrzut z ekranu , który został mi przesłany przez znajomych

    Do wniesienia pozwu tak, ale co zrobisz jak goście się wyprą i powiedzą,
    że to sam zmajstrowałeś?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2007-08-27 19:28:38
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    > Do wniesienia pozwu tak, ale co zrobisz jak goście się wyprą i powiedzą,
    > że to sam zmajstrowałeś?
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Ok. Dzięki za pomoc. Myślę, że Ci znajomi będą zeznawać.

    Pozdrawiam

    Jarek Grolik

  • 8. Data: 2007-08-28 07:52:11
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):
> [...]
    > zamieszkania, gdyż prosisz o przyjęcie właściwości sądu zgodnego z
    > miejscem, w którym ten przestępczy czyn Cię dotknął, czyli miejsce

    a przypadkiem nie liczy si emiejsce popelnienia czynu (tj miejsce z
    ktorego sprawca pomowil w sieci dana osobe)?

    P.

    --
    Czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że http://ZbigniewZiobro.ORG oklamal
    Cie w zakresie obrony koniecznej ? Czy Wiesz, że możesz sie bronic, a

  • 9. Data: 2007-08-28 07:59:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > a przypadkiem nie liczy si emiejsce popelnienia czynu (tj miejsce z
    > ktorego sprawca pomowil w sieci dana osobe)?

    Wiele lat temu rzeczywiście były przepychanki co gdzie i jak, ale
    teraz na szczęście już się skończyły.

    Wystarczy napisać, że wnosi sie o przyjęcie sądu właściwego co do
    miejsca, w którym dotknęły go czyny oskarżonego, czyli np. jego miejsca
    zamieszkania, pracy.

    Ja przynajmniej tak robię i nie mam z tym problemu.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2007-08-28 08:12:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Arek napisał(a):

> [...]
    > zamieszkania, pracy.
    >
    > Ja przynajmniej tak robię i nie mam z tym problemu.

    ale to jest absurd. Dlaczego jak ktos mnie oskarzy to mam zap. na swoja
    rozprawe na drugi koniec polski mimo iz np przestepstwo naduzycia slowa
    popelnilem w sopocie.
    Art 31 ust 1 jest dosc jasny, a jezlei udaje sie ustalic miejsce
    popelnienia przestepwa ( audaje bez namjniejszych problemow) to
    stosoweqanie art 32 jest sprzeczne z prawem (a dokladnie z ust 1 tego art.).

    P.