    From: "Ania" <a...@...x>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak kupić obraz?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 04:34:33 +0100

    witam wszystkich :)
    chciałabym, aby ktoś z was doradził mi, jak bezpiecznie kupić obraz. Chodzi
    mi o to, ze nie mam bladego pojęcia, czy spisuje sie jakąs umowe
    kupna-sprzedazy czy może coś innego? Malarz, którego obrazy chce kupic juz
    nie zyje. Obrazy sa w posiadaniu jego wnuka. No i nie wiem, jak to wszystko
    zrobic, aby ktos mnie kiedys nie posadzil o to, ze np. ukradlam te obrazy ;)
    . Oczywiscie troche przesadzam, ale naprawde wole miec pewnosc, ze bede miec
    pelne prawo wlasnosci do tych obrazow. Tylko jak to zrobic?

    Zastanwiam sie tez nad tym, czy tego pana (ktory jest wnukiem niezyjacego
    juz malarza) zapytac np. o to, czy ma prawo wlasnosci do dysponowania tymi
    obrazami. No bo bez sensu spisywac nawet jakąś umowę z kimś, kto tak
    naprawde nie bylby wlascicielem tych obrazow...a to ze facet jest wnukiem,
    to przeciez nic nie znaczy. Pewnie troche sie osmieszam ;) ... ale juz
    naprawde nie wiem jak sie za to zabrac.

    Gdyby ktos z was moglby mi cos poradzic, bylabym bardzo szczesliwa :).
    Prosze bardzo o pomoc.

    Ania.