  • 21. Data: 2009-09-02 13:00:17
    Temat: Re: imię i nazwisko w korespondencji służbowej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > Ale to jest prawo pracodawcy, nie każdego z klientów firmy. :)

    Bez znaczenia. To jest oficjalne pismo z firmy
    i nie podlega ochronie danych osobowych w kontekscie
    stanowiska GIODO.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2009-09-02 13:00:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Aż tak bardzo na miejscu autora wątku bym się nie przejmował.

    No aż tak bardzo się nie przejmuje, przemyślałem problem i dochodzę do
    wniosku, że gdyby dane takie były objęte ochroną, to w praktyce
    uniemożliwiało by to publikację czegokolwiek, począwszy od wspomnianej
    reklamacji, a dochodząc do takich absurdów jak brak możliwości publikacji
    (podbitej imienną pieczątką, czy podpisanej czytelnie) karty gwarancyjnej,
    faktury zawierającej dane o tym kto ją wystawił, umowy, która zawsze ktoś w
    imieniu podmiotu prawnego podpisać musi, czy chociażby zwrotki z poczty
    zawierającej podpis osoby odbierającej korespondencję służbową.

    Wg mnie jeśli GIODO twierdzi, że pracodawca ma prawo upubliczniać dane
    pracowników bez ich zgody, to tym bardziej osoba będąca stroną
    korespondencji, ma prawo publikować korespondencję pomiędzy nią a podmiotem
    prawnym. W końcu jeśli pracownik podpisuje się w ramach obowiązków
    służbowych imieniem i nazwiskiem, bo taka jest wola pracodawcy, to pracownik
    albo na to wyraża zgodę, albo jak mu to nie pasuje, to zatrudnia się na
    innym stanowisku na którym z podpisywaniem korespondencji służbowej nie
    będzie miał do czynienia - np. na stanowisku sprzątaczki.

  • 23. Data: 2009-09-02 13:03:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > Przeprosić i ... liczyć na wybaczenie. :)

    Nonsens. To jest takie samo oficjalne pismo z firmy,
    jak kazde oficjalne pismo z dowolnego urzedu.
    Podpisal sie pod nim konkretny pracownik i to
    uwiarygodnia to pismo. A od momentu otrzymania
    tego pisma jego dysponentem w pelnym zakresie
    staje sie klient.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2009-09-02 13:08:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 02 Sep 2009 15:00:42 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > wniosku, że gdyby dane takie były objęte ochroną, to w praktyce
    > uniemożliwiało by to publikację czegokolwiek, począwszy od wspomnianej

    Ale przecież nikt nie pisze, że nie możesz opublikować treści tego pisma!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 25. Data: 2009-09-02 13:24:03
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Ale przecież nikt nie pisze, że nie możesz opublikować treści tego pisma!

    Podpis pracownika też stanowi wg mnie treść pisma.

    Myślę, że w Polsce powoli wszyscy popadają w paranoję, co do ochrony
    danych osobowych. Z drugiej strony np. takie uczelnie publikują z imienia i
    nazwiska listy osób przyjętych, a przecież to dokładnie to samo - znamy
    imię, nazwisko, wiemy w jakiej szkole (na jakim wydziale, kierunku) będzie
    się ten ktoś uczył, więc nie ma problemu aby ustalić kim jest dana osoba.

  • 26. Data: 2009-09-02 13:27:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > się ten ktoś uczył, więc nie ma problemu aby ustalić kim jest dana osoba.

    Fakt, paranoja ochrony danych osobowych postępuje. Na przykład mi
    niedawno pani nie chciała podać podczas rozmowy danych przedsiębiorcy
    prowadzących działalność gospodarczą - a chciałem dowiedzieć się o
    miejsce zamieszkania. I jakoś pani nie mogła zrozumieć, że miejsce
    zamieszkania jest siedzibą tegoż przedsiębiorcy - w świetle prawa.

    Rozwiązaniem było złożenie zapytania na piśmie (17zł) - wtedy
    informację mogę dostać. Wcześniej nie - bo "ochrona danych osobowych".

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-09-02 14:55:08
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski"
    >Otóż pozwoliłem sobie na jednej z grup dyskusyjnych opublikować
    >odpowiedź na reklamację z pewnej firmy. Obecnie pracownik tejże firmy
    >kategorycznie zażądał usunięcia jego danych, które wyglądają
    >następująco:

    >imię i nazwisko
    >stanowisko służbowe
    >nazwa firmy

    znam ten wątek i widzę, że szybki był ten pracownik skoro jego dane
    podales wczoraj po 16 :-)
    Moim zdaniem odpowiedzial on nieprawdę, ale skoro dane już poszły
    w świat to nic nie możesz zrobić żeby mu pomóc to zataić

    Napisz maila do pani PR Manager (mail w zakładce "kontakt")
    albo do któregoś z członków zarządu (mail w -> firma/backgrounder)
    z pytaniem czy gość prawidlowo odpowiedzial i dlaczego się tak wstydzi
    *** blad ***

  • 28. Data: 2009-09-03 05:55:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > Podpisal sie pod nim konkretny pracownik i to
    > uwiarygodnia to pismo. A od momentu otrzymania
    > tego pisma jego dysponentem w pelnym zakresie

    Acha.
    Czyli wysyłanie wezwań do zapłaty na kartce pocztowej, rachunków, faktur
    itp. w niezamkniętych kopertach też jest dopuszczalne (każde oficjalne
    pismo z dowolnego urzędu)?
    Oczywiście listy od klientów firma też może upubliczniać (jako adresat
    jest ich dysponentem w pełnym zakresie)?

    --
    spp

  • 29. Data: 2009-09-03 10:04:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > Oczywiście listy od klientów firma też może upubliczniać (jako adresat
    > jest ich dysponentem w pełnym zakresie)?

    Mylisz pojęcia:

    a) pismo jest od firmy a nie osoby prywatnej,
    b) uważasz, że odbiorca nie może upublicznić wezwania do zapłaty (bo np.
    jest one absurdalne), które właśnie otrzymał od np. zakładu energetycznego?

  • 30. Data: 2009-09-03 10:15:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > jest one absurdalne), które właśnie otrzymał od np. zakładu energetycznego?

    Nie mylę. :)

    1. Te wspomniane wezwania to też firmy i urzędy wysyłają.
    2. Ależ może. Tylko ponosi pełną odpowiedzialność za to co robi. To, że
    jemu się wydaje iż pismo jest absurdalne wcale nie oznacza że takie
    jest. Jeżeli publikacją wyrządził komuś krzywdę - może za to odpowiedzieć.

    Odniosłem się wyłącznie do absurdalnego twierdzenia (to tylko moja
    opinia) iż fakt że korespondencja dotyczy spraw firmowych oznacza iż
    nazwiskiem nadawcy i odbiorcy można sobie gębę wycierać bez poniesienia
    konsekwencji. :)

    Cóż stało na przeszkodzie abyś cytując ten list pominął imię i nazwisko
    nadawcy, pozostawiając jego stanowisko służbowe? Brak wyobraźni czy chęć
    dołożenia jednak także nadawcy?

    --
    spp