    From: JFK <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: gwarancja/rekojmia jak to sensownie rozegrac?
    Date: Wed, 11 Feb 2004 00:58:58 +0100

    witam
    okolo 2 miesiecy temu zakupilem monitor LCD NEC 1760nx
    jest to dla mnie wydatek niemaly(ponad 2000 PLN)ale podyktowany wzgledami
    zdrowotnymi zdecydowalem sie na ten krok(jak wiadomo lcd nie mecza wzroku)
    jakiez bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie ze wspomniany monitor ma
    moim zdaniem gorsza jakosc obrazu niz moj poprzedni zwykly monitor.
    okazalo sie bowiem ze wbrew temu co wszedzie jest napisane o technologii
    lcd powyzszy monitor ma niestabilny obraz owa niestabilnosc objawia sie
    podobnymi "odswierzaniami obrazu" jak na kiepskiej jakosci monitorze
    kineskopowym(CRT) przy odswierzaniu rzedu 75Hz Wyglada to jak
    przebiegajace z gory na dol ciemniejsze paski. Dluzsza praca w takich
    warunkach bardzo meczy. powoduje bol oczu i inne podobne przykrosci.
    Na poczatku nie przejalem sie tym za bardzo. Napisalem maila do firmy
    zajmujacej sie serwisowaniem owcyh monitorow. Odpowiedziano mi grzecznie
    ze oczywiscie przyjma monitor do naprawy. Co tez nastpilo. Wyslalem
    monitor firma kurierska (gwarancja w systemie door-to-door) wraz z opisem
    problemu (plus jeszcze jednego ktory wystapil -piszczenie modulu
    zasilajacego). Przed uplywem ustalonego czasu monitor zostal dostarczony
    do mnie. I tu niesteyty zaczynaja sie schody. Okazalo sie bowiem ze o ile
    piszczenie usunieto o tyle migotanie nadal pozostalo. W karcie
    gwarancyjnej mam wpisana wymiane modulu zasilajacego i inwertera. Nie
    napisano ktorego. Podejrzewam ze lamp podswietlajacych, ale to nie one sa
    przeciez problemem.
    Podejrzewam ze wyslalbym monitor znow do naprawy gwarancyjnej gdyby nie to
    ze w miedzy czasie spotkalem sie z kolega ktory w podobnym terminie
    zakupil identyczny model (kupowal w innym sklepie) i ma identyczne
    problemy(oba - co sugeruje bledna cala serie). I tu pojawia sie pytanie.
    co powinienem zrobic? zakladam ze kazda kolejna naprawa gwarancyjna nie
    przyniesie poprawy. Czy po ktorejs takiej naprawie przysluguje mi ustawowo
    zwrot pieniedzy/wymiana monitora (przyznam ze wole to pierwsze)? Czy moge
    w jakikolwiek sposob skorzystac z rekojmi (rowniez najchetniej w celu
    odzyskania pieniedzy) jesli tak to na co sie powolac(strona federacji
    konsumentow jest w tym punkcie bardzo niejasna). Dodam ze problem jest o
    tyle nietypowy ze spora czesc ludzi nie jest w stanie owej niestabilnosci
    w ogole zobaczyc. Ja mam dosc wyczulony wzrok i jestem w stanie odroznic
    bez wiekszych problemow odswierzanie monitora crt 85Hz od 100Hz. Jestem w
    stanie udowodnic wystepowanie zjawiska poprzez np filmowanie obrazu
    monitora.Kamera jak wiadomo rejestruje obraz duzo rzadziej i przezz to
    paski zaczynaja byc wyraznie widoczne dla kazdego. Podobny efekt widac na
    monitorach kineskopowych pokazywanych w TV. Natomias obraz z LCD filmowany
    zawsze wyglada idealnie stabilnie niestety poza moim monitorem.
    Przepraszam za to ze troche sie rozpisalem ale chcialem by problem byl
    naswietlony mozliwie wielowatkowo. W razie jakichkolwiek niejasnosci bede
    staral sie uscislac.
    Z gory dziekuje za kazda pomoc
    --
    JFK (Jakub F. Kasica)