eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › gwarancja / rekojmia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2005-07-01 00:35:21
    Temat: gwarancja / rekojmia
    Od: "[cookie]" <c...@p...com>


    w propozycji umowy od klienta mam zapis o gwarancji / rekojmi.
    jest tam miejsce na wpisanie liczby lat gwarancji....
    problem w tym, że usługa to projekt i wydruk broszury reklamowej
    oraz projekt i nadruk zestawu gadżetów reklamowych...

    na czym może polegać gwarancja w przypadku broszury reklamowej?
    mogę sobie wyobrazić sytuację, że klient otrzymuje podarte, czy
    poplamione egzemplarze - albo kartki zszyte nie w tej kolejności -
    tyle, że jest to do sprawdzenia w ciagu paru minut - później może
    już tylko starzeć sie papier i farba - do tego czasu broszury dawno
    znajdą się w rękach osób trzecich. Czy taki zapis nie jest więc trochę
    bez sensu? ktoś po roku stwierdzi, że kolory blakną i trzeba zgłosić
    usterkę?
    w przypadku gadżetów jest dość podobnie - farba przecież samoistnie
    nie zejdzie z np. dlugopisu. Ktoś musi go trzymać w zębach, albo
    stukać o krawędź biurka. gdzie tu miejsce na gwarancję? (poza
    normalnym sprawdzeniem jakości produktu przy odbiorze)

    można śmiało wybijać ten zapis z głowy klienta?



  • 2. Data: 2005-07-01 01:07:42
    Temat: Re: gwarancja / rekojmia
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    [cookie] wrote:
    >
    > później może
    > już tylko starzeć sie papier i farba - do tego czasu broszury dawno
    > znajdą się w rękach osób trzecich.

    Ale może starzeć się za szybko niż to wynika z czegoś tam.
    A niech sobie zostawią trochę bruszur na później i okaże się, że farba
    wyblakła.



    > Czy taki zapis nie jest więc trochę
    > bez sensu? ktoś po roku stwierdzi, że kolory blakną i trzeba zgłosić
    > usterkę?
    dokładnie tak będzie jak będą złośliwi.

    Może broszury mają u klientów przetrwać rok, bo oni np. o tym myśleli, a
    tu się okazuje, że po miesiącu broszury są do bani.



    > w przypadku gadżetów jest dość podobnie - farba przecież samoistnie
    > nie zejdzie z np. dlugopisu.

    Oj zejdzie zejdzie. Np. niech się okaże, że po miesiącu napisy schodzą
    po przetarciu palcem bo np. zostały wystawione na słońce.


    Ktoś musi go trzymać w zębach, albo
    > stukać o krawędź biurka. gdzie tu miejsce na gwarancję? (poza
    > normalnym sprawdzeniem jakości produktu przy odbiorze)
    >
    > można śmiało wybijać ten zapis z głowy klienta?
    >
    >
    To i tak niczego nie zmieni, bo zdaje się, że ustawowo jakaś tam
    rękojmia cie obowiązuje niezależnie od tego co napiszesz w umowie.


  • 3. Data: 2005-07-01 05:51:54
    Temat: Re: gwarancja / rekojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <l...@4...com>, [cookie] wrote:
    > na czym może polegać gwarancja w przypadku broszury reklamowej?

    Że nie wyblaknie, nie rozpuszcza się w wodzie, na wady prawne i
    merytoryczne etc.

    > znajdą się w rękach osób trzecich. Czy taki zapis nie jest więc trochę
    > bez sensu? ktoś po roku stwierdzi, że kolory blakną i trzeba zgłosić
    > usterkę?

    Po roku trzymania na słońcu pewnie nie, ale w warunkach pokojowych, jeśli
    to broszura firmowa którą niekoniecznie zamawia się corocznie to czemu
    nie?

    > w przypadku gadżetów jest dość podobnie - farba przecież samoistnie
    > nie zejdzie z np. dlugopisu. Ktoś musi go trzymać w zębach, albo

    Jeśli użyjesz złej farby czy nie przygotujesz odpowiednio powierzchni
    (np. będzie tłusta) to też nie zjedzie?

    > można śmiało wybijać ten zapis z głowy klienta?

    Zależy co, jak, ile i za ile. Jakbym zamówił kilka tysięcy wysokiej
    jakosci firmowych broszur i takich gadźetów to jakieś zabezpieczenie
    wolałbym mieć. Jak śmieszna kwota, ilość i jakość to nawet
    pewnie nie miałbym nic przeciwko wyłączeniu rękojmi w umowie.

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2005-07-01 06:51:24
    Temat: Re: gwarancja / rekojmia
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2005 02:35:21 +0200, [cookie] napisał(a):

    > w propozycji umowy od klienta mam zapis o gwarancji / rekojmi.
    > jest tam miejsce na wpisanie liczby lat gwarancji....
    > problem w tym, że usługa to projekt i wydruk broszury reklamowej
    > oraz projekt i nadruk zestawu gadżetów reklamowych...

    Skoro żadają gwarancji ( a może tylko taki standartowy druk umowy mają ) to
    ty masz prawo jako gwarant określić waruki tej gwarancji.
    I w tych warunkach napisz czego gwarancja nie obejmuje, albo odwrotnie co
    obejmuje. Zanacz tylko w umowie że gwarancja jest udzielana na załączonych
    warunkach.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.prawofirm.tk

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1