  • 11. Data: 2008-04-11 00:23:31
    Temat: Re: gielda - przerabianie kart, konsol itp?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User pisze:

    > Ty masz może jakiś interes w tym, aby ideologicznie wspierać piractwo?
    >
    > Przecież wszyscy wiedzą, o co *najczęściej* w tym przerabianiu chodzi...

    No. I wszyscy wiedzą, że Żydzi robią macę z chrześcijańskich dzieci.

    ATSD to skąd wiesz? Sam korzystasz?

    Bo jak nie, to nie wiesz, tylko rzucasz oszczerstwa.

    Ja też potrafię ;-> Mam cię może np. podejrzewać o handel narkotykami
    (których opary trafiają do twojego mózgu), hmm? ;->

  • 12. Data: 2008-04-11 00:26:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Konsole do gier można zwykle zmienić w pełnowartościowe, wydajne
    > komputery. Problem jest właśnie z tym, że producent zwykle na to nie
    > pozwala i wprowadza zabezpieczenia elektroniczne i programowe, których
    > łamanie jest niezgodne z prawem.

    No coś takiego. Wczytanie własnego (lub jakiegoś otwartego)
    oprogramowania zamiast/obok oryginalnego jest wg. ciebie nielegalne?

    Podstawę prawną poproszę!

    (heh - chyba "AnyUser" się ujawnił: to on takie brednie wypisywał na
    innej grupie, że na danym sprzęcie można używać tylko takiego
    oprogramowania, na jakie pozwala producent tego sprzętu...)

  • 13. Data: 2008-04-11 06:24:44
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > ATSD to skąd wiesz? Sam korzystasz?
    >
    > Bo jak nie, to nie wiesz, tylko rzucasz oszczerstwa.

    Czytałem. Wielokrotnie. Zawsze w przerabianiu chodzi o to samo - aby
    umożliwić coś, na co nie zezwala producent (bo inaczej po co płacić za
    przeróbkę?).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2008-04-11 06:38:33
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Any User <u...@a...pl> napisal:
    > Czytałem. Wielokrotnie. Zawsze w przerabianiu chodzi o to samo - aby
    > umożliwić coś, na co nie zezwala producent (bo inaczej po co płacić za
    > przeróbkę?).

    Nie myl pojec: "nie zezwala" jest czyms innym niz "nie udostepnia".
    Mnie producent samochodu nie udostepnil haka, musialem sam montowac.
    Czy naruszylem jego prawa autorskie i pokrewne? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-04-11 09:05:21
    Od: Friedrich <c...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]

    Konsola Sony PSP w swej najnowszej oficjalnej wersji umożliwia
    uruchamianie gier na PSX (czyli pierwsze Playstation) kupionych tylko w
    internetowym sklepie Sony PSStore. Modyfikacja nieoficjalna biosu PSP
    pozwala natomiast na uruchamianie ORYGINALNYCH gier na PSX zakupionych w
    postaci pudełkowej. Wg producenta takie działanie jest nielegalne. Czyli
    prymat myślenia księgowego nad zdrowym rozsądkiem. Z drugiej strony
    uruchamiasz LEGALNY program na LEGALNYM sprzęcie ze zmodyfikowanym
    biosem. Co na to polskie prawo?

  • 16. Data: 2008-04-11 10:25:18
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > No coś takiego. Wczytanie własnego (lub jakiegoś otwartego)
    > oprogramowania zamiast/obok oryginalnego jest wg. ciebie nielegalne?

    Wczytanie? Raczej złamanie skutecznego zabezpieczenia technicznego.

    > Podstawę prawną poproszę!

    Art. 118^1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    1. Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub
    zwielokrotnianiem utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo
    dokonuje obrotu takimi urządzeniami lub ich komponentami, albo
    reklamuje je w celu sprzedaży lub najmu,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 3.

    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urządzenia lub ich
    komponenty, o których mowa w ust. 1,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Ten przepis dotyczy przypadków, w których producent sprzętu wprowadził
    skuteczne zabezpieczenie techniczne, którego obejście wymagałoby
    urządzenia specjalizowanego. Inna sprawa, że podobno zabezpieczenie
    Xbox można obejść wykorzystując funkcję wczytywania stanu gry, przy
    użyciu odpowiedniego oprogramowania, czyli w tym przypadku art. 118^1
    nie ma zastosowania, bo traktuje wyłącznie o urządzeniach.

    Jednakże, w art. 77^1 ww. ustawy:

    Uprawniony może domagać się od użytkownika programu komputerowego
    zniszczenia posiadanych przez niego środków technicznych (w tym
    programów komputerowych), których jedynym przeznaczeniem jest
    ułatwianie niedozwolonego usuwania lub obchodzenia technicznych
    zabezpieczeń programu.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 17. Data: 2008-04-11 10:28:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Friedrich <c...@p...onet.pl> writes:

    > Konsola Sony PSP w swej najnowszej oficjalnej wersji umożliwia
    > uruchamianie gier na PSX (czyli pierwsze Playstation) kupionych
    > tylko w internetowym sklepie Sony PSStore.

    Sorry, ale z tego, co słyszałem, Sony oficjalnie wspiera inicjatywy
    instalowania YelowDog Linux na PS3.

  • 18. Data: 2008-04-11 10:50:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on 11 Apr 2008 12:28:33 +0200,
    Piotr Dembiński <p...@g...pl> screamed:

    > Sorry, ale z tego, co słyszałem, Sony oficjalnie wspiera inicjatywy
    > instalowania YelowDog Linux na PS3.

    Ale PSP to nie PS3.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 12:50:00 user up 11674 days, 0:45, 1 user, load average: 0.30, 0.28, 0.00 ]

    Wherever you go... there you are.

  • 19. Data: 2008-04-11 11:45:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> writes:

    > In the darkest hour on 11 Apr 2008 12:28:33 +0200,
    > Piotr Dembiński <p...@g...pl> screamed:

    > Ale PSP to nie PS3.

    Ja pisałem o PS3.

  • 20. Data: 2008-04-11 12:43:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Any User pisze:

    > Czytałem. Wielokrotnie.

    No to ja wielokrotnie czytałem, że jesteś pedofilem.

    > Zawsze w przerabianiu chodzi o to samo - aby
    > umożliwić coś, na co nie zezwala producent (bo inaczej po co płacić za
    > przeróbkę?).

    Producentowi nic do tego, co właściciel robi ze swoją własnością.

    Mógł nie sprzedawać...