  • 1. Data: 2008-04-09 20:54:45
    Temat: Umowa na wykonanie mebli
    Od: "ciupa" <d...@w...pl>

    Witam.

    Mój przypadek jest dość banalny ale... Chodzi o to, że firma stolarska
    wykonała mi meble kuchenne w zabudowie. Kasę zapłaciłem w całości (torchę
    sie sfrajerowałem), ale montaż nie był kompletny. Było to jakieś 2 miesiące
    temu. Od tego czasu jestem zwodzony szybkim przyjazdem w celu dokończenia ów
    braków, ale to tylko zwodzenie. Dodatkowo po drodze wystąpiły usterki i
    (nazwijmy to) wady ukryte, które zostały różnież zgłoszone jakieś 2-3 tyg.
    temu. I nic. "Wybuliłem" trochę kasy na te meble dlatego powoli zalewa mnie
    krew. Stąd moje pytanie:
    Czy istnieją jakieś przepisy dające zleceniodawcy (czyli mnie) wyciągnięcie
    konsekwencji prawnych z tytułu niewywiązania się przez zleceniobiorcę w
    terminie z zawartej umowy lub/i z niezrealizowania naprawy usterek obiętych
    gwarancją w terminie (brak takich zapisów w umowie; jedynie podany jest
    ostateczny termin realizacji usługi)? Jeżeli tak to jakie? Czy jest jakiś
    przepis, który mówi jaki jest maksymalny termin realizacji zgłoszenia
    gwarancyjnego (umowa tego nie zawiera)? Czy w przypadku wejścia na drogę
    sądową (w ostateczności) z taką firmą (z powodów opisanych wyżej) są jakieś
    szanse i jakie na wygranie sprawy (zwrot części kosztów, przymus sądowy
    dokończenia zlecenia itp).

    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam Darek