    From: czonek <c...@o...poczta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: fotograf donosiciel
    Date: Fri, 08 May 2009 18:41:45 +0200

    Właśnie jestem w trakcie remontu będącego moją własnością zabytkowego
    budynku (oczywiście wszytkie pozwolenia są). Budynek znajduje sie w
    centrum miasta w przestrzeni publicznej i jest dobrze widoczny z każdej
    strony, swobodnie można go fotografować.

    Ktoś (jeszcze nie ustaliłem na 100% tożsamości ale mam co do niej
    uzasadnione podejrzenia ) systematycznie fotografuje postęp prac,
    wykonując swoistą dokumentację, o której wiem że jest przesyłana
    systematycznie do wojewódzkiego konserwatora zabytków (zwykle donosy).
    Nie jest ta osoba w jakikolwiek sposób powiązana zależnością służbową z
    Konserwatorem. Moje pytania?
    1. Czy osobie co do której mi wiadome, że nie mając jakiegokolwiek
    umocowania sporządza dokumentację i przekazuje w niewiadomym celu innym
    podmiotom, zabronić fotografowania mojego budynku.
    2. jeżeli nie, to może jest inny podlegający ochronie wizerunek np.
    pracowników firm wykonujących pracę.
    3. Czy mogę przeciwko tej osobie podjąć inne kroki prawne, jeżeli
    podejmuje wobec mnie w sposób nieuprawniony czynności mające charakter
    kontroli.