  • 1. Data: 2002-11-18 19:07:52
    Temat: dzu 2000/26/310 r8 - prosba o interpretacje i rade
    Od: "Antoni Jakubiak" <a...@w...pl>

    Witam.

    Osoba mi bliska spowodowała wypadek samochodowy. Na szczescie
    nikomu nic sie nie stalo poza szkodami finansowymi. Niestety osoba
    kierujaca pojazdem - sprawca wypadku nie mial waznych badan lekarskich.
    Ubezpieczyciel zazadal wiec zwrotu odszkodowania.

    Pytania.
    Czy brak waznych badan lekarskich to 'nie posiadanie wymaganych
    uprawnien...' ?
    Co zrobic jezeli nie ma sie pieniedzy na zaplacenie odszkodowania?

    "Dziennik Ustaw 2000 / 26 / 310
    Rozdział 8
    Roszczenia o zwrot wypłaconego przez zakład ubezpieczeń odszkodowania
    § 33.
    Zakładowi ubezpieczeń przysługuje uprawnienie dochodzenia od kierującego
    pojazdem zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC odszkodowania,
    jeżeli kierujący:
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem,
    z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia
    albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią
    przestępstwa,
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0310.htm

    pozdrawiam i prosze o rade
    --
    Antoni Jakubiak, zapraszam na http://www.sk8.pl/

  • 2. Data: 2002-11-18 19:34:51
    Temat: Re: dzu 2000/26/310 r8 - prosba o interpretacje i rade
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Osoba mi bliska spowodowała wypadek samochodowy. Na szczescie
    > nikomu nic sie nie stalo poza szkodami finansowymi. Niestety osoba
    > kierujaca pojazdem - sprawca wypadku nie mial waznych badan lekarskich.

    o jakich badaniach lekarskich mowisz?
    ssj5

  • 3. Data: 2002-11-19 20:44:51
    Od: Antoni Jakubiak <a...@c...eu.org>

    ssj5 wrote:

    > o jakich badaniach lekarskich mowisz?

    chodzi o okresowe badania na wzrok

    --
    Antoni Jakubiak, zapraszam na http://www.sk8.pl/

  • 4. Data: 2002-11-19 22:34:07
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Antoni Jakubiak" <a...@c...eu.org> napisał w wiadomości
    > chodzi o okresowe badania na wzrok

    Czy badania były warunkiem wpisanym gdzieś w prawo jazdy lub wymaganym dla
    na przyklad tzw. prawka zawodowego? Innymi słowy, czy brak tych badań
    powodował, że osoba ta faktycznie utraciła prawo do prowadzenia pojazdu?
    Jeśli tak - odpowiedź sam wypisałeś w pierwszym liście.
    Jeśli nie - ubezpieczyciel nie ma racji.

    Pzdr
    Brodek
    --
    O ubezpieczeniach: