  • Data: 2008-11-14 14:14:56
    Temat: dziedziczenie właśnościowego spółdzielczego prawa do lokalu
    Od: "PRAWO" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !

    Mam pytanie. Otóż mój wujek po śmierci swojej żony (3 lata temu) nie
    wystąpił z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku (lenistwo, zaniechanie).
    Niedawno otrzymał pismo ze spółdzielni mieszkaniowej (której członkiem była
    zmarła ciocia i na którą przychodziły do tej pory rachunki za czynsz), z
    którego wynika, że ma przedstawić dokument stwierdzający nabycie spadku.
    Mieszkanie ma status własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu. Czy w
    tej sytuacji wujek powinien przeprowadzić postępowanie spadkowe po cioci i
    wykazać się odpowiednim dokumentem przed spódzielnią, czy spółdzielnia ma
    prawo żądać od niego takiego dokumentu ? Proszę o odpowiedź, za którą z
    góry dziękuję !

    Bear.