  • Data: 2004-08-14 11:16:34
    Temat: dzialka budowlana bez dojazdu
    Od: Maciej Bobrowski <mgroth@NO_SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc,

    Poltora roku temu pewien notariusz Gdyni umozliwil sprzedaz dzialki
    budowlaneej bez dojazdu do drogi publicznej. Skutek tego jest taki, ze
    facet, ktory zreszta polecil tego notariusza (sic!) zada ode mnie teraz
    20 tys zlotych za dojazd do dzialki budowlanej ktora sprzedal bez
    dojazdu, kiedy chcemy z zona uzyskac pozwolenie na budowe w Starostwie.

    Wystapilem juz do Sadu Rejonowego o ustanowienie drogi koniecznej.
    I pewnie dostane ta sluzebnosc. Tylko jest problem.
    Czy jest zgodne z prawem sprzedanie dzialki budowlanej (ktora
    zgodnie z Ustawa o gospodarce nieruchomosciami musi miec zapewniony
    dojazd albo w wyniku sprzedazy udzialow w drodze wewnetrznej
    albo w wyniku ustanowienia sluzebnosci)?

    Pytam dlatego, ze chcialbym w jakis sposob dobrac sie do d. notariusza.
    Z tego co wiem, facet, ktory sprzedawal dzialki budowlane, sprzedal
    ich juz parenascie albo i wiecej, wlasnie przy pomocy tego samego
    notariusza. Ale w akcie notarialnym nie ma mowy ani o udzialach
    w drodze, ani o sluzebnosci. Ja w swojej naiwnosci nigdy nie
    podejrzewalem tego cwaniaka o jakies zle intenjce, ale sie mylilem.
    Zlozylem juz skarge do izby notarialnej na nierzetelnosc i
    niebestronnosc notariusza. Ale moze ktos wie, jakie mam szanse,
    albo moze ktoredy powinienem isc.

    Dzieki juz teraz za pomoc,

    Pozdrawiam,
    Maciej