  • 51. Data: 2008-07-02 23:34:04
    Temat: Re: "duplikat" paragonu fiskalnego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, gasper wrote:

    > Użytkownik "Loko" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > na powiadomienie US masz 30 dni

    Moment, moment.
    Nie ma takiej możliwości aby dobrze podsumować jednym terminem, bo
    wrzuciliście do jednego worka "dokumenty".
    A jest tak, że są osobne przepisy dotyczące "ksiąg", w przypadku
    KPiR jest to:
    http://www.gofin.pl/5,36,28357,0.html
    ...7 dni, osobno *wskazanych* dokumentacji i w przypadku np. ewidencji
    sprzedaży ona ma być "w miejscu prowadzenia działalności" (i basta,
    zero pola manewru), kasa fiskalna też ma tam być i już, natomiast
    co do dowodów... znaczy paragonów, faktur i podobnych, to zacytuję:
    +++
    2. Księga oraz dowody, na których podstawie sš dokonywane w niej zapisy,
    musi znajdować się na stałe w miejscu wykonywania działalnoœci lub miejscu
    wskazanym przez podatnika jako jego siedziba, z zastrzeżeniem ust. 6,
    a jeżeli prowadzenie księgi zostało zlecone biuru rachunkowemu - w miejscu
    wskazanym przez podatnika stosownie do § 8 ust. 1 pkt 1.
    ---

    Prawdopodobnie za "wyskoczenie z rolką do ksero" nikt nikomu nic nie
    urwie (zakładając że to nie aktualna rolka jedynej kasy w czasie
    dokonywania sprzedaży :>), ale ryzyka związane z jej uszkodzeniem
    po drodze podatnik ma na swojej głowie.
    W razie czego - "nie było wolno".

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2008-07-03 07:56:44
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > Przecież dostał! A teraz chce *drugi*.

    no ale może twierdzić w donosie, że nie dostał i co mu zrobisz?

  • 53. Data: 2008-07-03 13:21:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > no ale może twierdzić w donosie, że nie dostał i co mu zrobisz?

    Twierdzić to sobie może, i co mi zrobi? :)
    A jeśli trafi się świadek, który słyszał jak przyznał, że zgubił
    paragon i żądał *duplikatu* to już będzie miał normalną sprawę karną.

  • 54. Data: 2008-07-03 20:01:47
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > Twierdzić to sobie może, i co mi zrobi? :)
    > A jeśli trafi się świadek, który słyszał jak przyznał, że zgubił
    > paragon i żądał *duplikatu* to już będzie miał normalną sprawę karną.

    myślisz, że US bedzie szukał świadków - najpierw przyjdą na kontrole ;)

  • 55. Data: 2008-07-03 20:20:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > myślisz, że US bedzie szukał świadków - najpierw przyjdą na kontrole
    > ;)

    I tak przychodzą.