  • 41. Data: 2008-07-02 11:46:17
    Temat: Re: "duplikat" paragonu fiskalnego
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Loko" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:g4flfm$kmo$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ale przeciez nie wolno zmieniać miejsca przechowywania dokumentów bez
    > powiadomienia US...
    > A co zrobić jak wpadnie w tym momencie kontrola? :-)
    na powiadomienie US masz 30 dni

  • 42. Data: 2008-07-02 13:10:32
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "kasia" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fiskalny, bo poprzedni zgubił. CO więcej, Pan nie zgłasza w chwili obecnej
    > absolutnie żadnych roszczeń - towar zakupiony przez niego jest jak
    > najbardziej w porzadku, pan chce jakby zabezpieczyc sie na przyszlośc. Na
    > odpowiedz, ze nie da sie wystawić duplikatu paragony - reaguje wrzaskiem,
    > tweirdzac, że on ma takie prawo. I tutaj pytanie - czy istnieje jakas
    > podstawa prawna, która nakazywałaby sprzedawcy wydać duplikat paragonu
    > klientowi, który po prostu chce duplikat, nie zgłaszając przy tym żadnych
    > pretensji do zakupionego towaru? Jeśli tak, to bardzo proszę o podanie

    mozesz mu wystawic fakture ale za zwrotem paragonu.

  • 43. Data: 2008-07-02 14:20:06
    Od: <s...@a...pl>

    > na powiadomienie US masz 30 dni

    Wydaje mi się że przedsiebiorca ma 14 dni...

  • 44. Data: 2008-07-02 14:31:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2008, jureq wrote:

    > No to radze zmienić regulamin, bo pierwsza kontrola z UOKiK lub czasami
    > nawet z Inspekcji Handlowej taki regulamin zakwestionuje.
    > Klient ma obowiązek udowodnić zakup towaru, ale ograniczanie dowodów do
    > paragonu/faktury jest kwestionowane.

    Chyba piszesz na inny temat.
    Zacytuję z postu powyżej:

    > Urząd Skarbowy przyjmuje w takim wypadku inne dowody np notatka pracownika

    ...jak rozumiem w przypadku reklamacji.
    Jak powiesz, ze US łamie przepisy w sprawie wydania *faktury* po to
    żeby podatnik mógł np. "VAT sobie odliczyć" to się zdziwię :)

    > są właśnie te dane klienta, więc w regulaminie zawarł bym koniecznośc
    > wylegotymowania sie przy reklamacji, zwrocie.

    No ale klient jak mniemam nie reklamuje i nie zwraca.
    Chciał kopii paragonu albo faktury.
    Bez zwrócenia oryginalnego paragonu może sobie chcieć...

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-07-02 18:30:37
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się że przedsiebiorca ma 14 dni...

    mi, że 30, ale nieważne - w tym terminie da rade obrócić na ksero i z powrotem
    ;)

  • 46. Data: 2008-07-02 19:01:43
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

    > nieważne - w tym terminie da rade obrócić na ksero i z powrotem

    1:0 dla Ciebie
    ... ale może jeszcze jakiś Webb podyktuje rzut karny...:-)

    --
    Loko

  • 47. Data: 2008-07-02 19:25:31
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:g4bi3n$7g9$1@news.onet.pl...
    >
    > bo czasami lepiej mieć święty spokój niż donos furiata do US, że nie
    > dostał paragonu...

    Niech sobie donosi do US. Wysmieją go.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 48. Data: 2008-07-02 20:07:55
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Le5zek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niech sobie donosi do US. Wysmieją go.

    też tak kiedyś myślałem....

  • 49. Data: 2008-07-02 20:08:24
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > 1:0 dla Ciebie
    > ... ale może jeszcze jakiś Webb podyktuje rzut karny...:-)

    zniosą kasy? ;)

  • 50. Data: 2008-07-02 20:18:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > bo czasami lepiej mieć święty spokój niż donos furiata do US,
    > że nie dostał paragonu...

    Przecież dostał! A teraz chce *drugi*.