  • 1. Data: 2003-05-16 19:18:25
    Temat: dot. ustalenia stosunku
    Od: "Justyna" <j...@n...o2.pl>

    Witam wszystkich,
    Chciałam się zwrócić do Was z prośbą o radę... mianowicie mój mąż swego
    czasu (ponad rok temu) pracował w pewnej firmie na umowę zlecenie zawieranej
    z miesiąca na miesiąc.... i tak przez 1,5 roku. Namawiałam go żeby pozwał
    firmę do sądu o ustalenie stosunku pracy ale dotąd się nie zebrał...
    postanowiłam sprawę wziąc w swoje ręce.
    I teraz pytanie czy mamy szanse na ustalenie stosunku pracy i ewentualnie co
    później możemy żądać...
    Z góry wielkie dzięki
    Justyna

  • 2. Data: 2003-05-19 14:34:49
    Temat: Re: dot. ustalenia stosunku
    Od: "Iza" <i...@p...fm>

    Oczywiście jest takie prawo bo Kodeks Pracy mówi o tym że nie można omijać
    przepisów zawierając umowę zlecenie. A wszystko zależy od tego w jaki sposób
    mąż wykonywał pracę, jeśli musiał pracować w konkretnych godzinach i
    podlegał przełożonemu, tzn. szef mógł mu mówić co i jak ma robić to można tu
    mówić o cechach umowy o pracę. Natomiast jeśli był tylko rozliczany z
    efektów pracy i nikogo nie obchodziło jak, kiedy i gdzie to robi to Sąd
    raczej nie podzieli opinii że była to umowa o pracę.
    A czego możecie żądać, na pewno przekształcenia umowy:) czego więcej nie
    wiem.
    Pozdr. Iza