  • 1. Data: 2003-05-16 19:01:06
    Temat: Czyją własnością są rury w ścianie?
    Od: "Roman" <n...@N...gazeta.pl>

    ZGM twierdzi, że to moja własność i że przeciek zlikwidować mam na własny
    koszt. Czy mają rację?

  • 2. Data: 2003-05-17 05:25:46
    Temat: Re: Czyją własnością są rury w ścianie?
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    > ZGM twierdzi, że to moja własność i że przeciek zlikwidować mam na własny
    > koszt. Czy mają rację?
    Odpowiem ci na pytanie nie prawnie tylko praktycznie z tego co wiem.
    Raczej nie decyduje gdzie tylko czy przed czy za zaworem głównym w
    mieszkaniu. Podział jest taki że instalacja pionowa należy do administracji
    ( reprezentującej tu właściciela ) a pozioma do mieszkańca. Oznacza to jak
    wspomniałem, że od pionu odchodzi twoja instalacja zaczynająca się
    przeważnie zaworem i to co dopiero za zaworem to twoje. Dotyczy to wszelkich
    mieszkań własnościowych, natomiast nie wiem jak u ciebie. ZGM to chyba
    mieszkanie komunalne i tu właścicielem całej instalacji jest ten ZGM (może
    zarządcą) i to on odpowiada za całą instalację a ty masz obowiązek dbać i
    wykonywać drobne prace naprawcze tzn. co najwyżej uszczelkę w kranie ;). Ta
    opinia jest tylko zwyczajowa i nie podparta moją wiedzą prawną w tym
    względzie więc jak masz spór z ZGM to musisz jeszcze podrążyć temat.
    Pozdrowienia Andrzej