  • 31. Data: 2012-08-29 11:05:14
    Temat: Re: dogonilismy USA...
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Acz przyznać trzeba, że to ciut inny przypadek, o tyle,
    > że do pozwolenia powinno być dołączone podpisane pismo:
    > "zapoznałem się z informacją o zagrożeniu powodziowym,
    > budowę realizuję ze świadomością ryzyka i zobowiązuję
    > się przedstawić niniejszy dokument każdemu ubezpieczycielowi"
    > :]
    Raczej wyglądałoby to tak: "zapoznałem się z informacją o zagrożeniu
    powodziowym, budowę realizuję ze świadomością ryzyka i zobowiązuję
    samorząd do odsunięcia koryta rzeki, budowy wałów przeciwpowodziowych,
    osuszenia bagien i zapewnienia dostępu do morza, pod groźbą skierowania
    pozwu do trybunału praw człowieka!" :->

    Maciek

  • 32. Data: 2012-08-29 11:28:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-08-29 08:26, Zbynek Ltd. pisze:

    > Państwo ochroniarze ;-)
    > Angażować cały aparat policyjno-sądowy z powodu pomówienia przez
    > ochroniarza? Coś tu nie gra.

    Jak to nie gra? Przecież dokładnie takiej reakcji oczekuje poszkodowany
    - dzwoni i od razu przyjeżdża policja i prokurator - spytaj 'lokatorów'
    z Amber Gold - tak właśnie państwo ma działać. ;)

    --
    spp

  • 33. Data: 2012-08-29 11:34:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Jak uważasz, czyja to jest wina, jeśli nie istnieje coś weryfikującego
    > urzędowe zgłoszenie do czegoś, co rzeczone państwo nakazuje?

    Jak to nie istnieje - KRS ma prawo sprawdzać w przypadkach gdy ma
    uzasadnione wątpliwości czy złożone oświadczenie jest zgodne z prawdą.
    Z jednej strony słyszymy o nadmiernej biurokracji, mnożeniu zaświadczeń
    i żądamy uproszczenia procedur a z drugiej strony sami żądamy
    dodatkowych kontroli, sprawdzeń, weryfikacji.
    No i łączenia różnych państwowych baz w jedną tak, aby państwo wiedziało
    jak najwięcej o swoich obywatelach (to na marginesie dyskusji o braku
    połączenia między bazami KRS i KRK).

    --
    spp

  • 34. Data: 2012-08-29 23:23:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Powiedzmy, że dostałeś zakaz kierowania pojazdami. Ale go olewasz
    > i jeździsz. I co, uważasz, że "państwo" powinno zainstalować w pojazdach
    > automatyczne blokady, które by uniemożliwiały kierowanie nimi osobom
    > z zakazem?

    Nie.
    Ale uważam, że duplikatu prawa jazdy nie powinienem dostać do ręki.
    Mylę się w tym założeniu?
    Przecież ta DG nie była prowadzona *bez* rejestracji.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-08-29 23:35:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, spp wrote:

    > Jak to nie istnieje - KRS ma prawo sprawdzać w przypadkach gdy ma uzasadnione
    > wątpliwości czy złożone oświadczenie jest zgodne z prawdą.

    A tu były niezuzasadnione. Jasne.
    (znaczy oczekuję głosu, że nie było wątpliwosci w ogóle :))

    > Z jednej strony słyszymy o nadmiernej biurokracji, mnożeniu zaświadczeń
    > i żądamy uproszczenia procedur a z drugiej strony sami żądamy dodatkowych
    > kontroli, sprawdzeń, weryfikacji.

    Powiedzmy inaczej: nie wydaje Ci się - powiedzmy - dziwne, że wszystkie
    opcjonalne mechanizmy zawodzą *akurat* wtedy, kiedy powinny mieć
    zastosowanie?
    Akurat tu powinna mieć miejsce oczywista procedura "odwrotna":
    KRS nie sprawdza, lecz sam wysyła dane do sprawdzenia. Jawne dane.
    Co ciekawsze, jeśli w sprawę wchodzi interes budżetu, urzędy UMIEJĄ
    sprawę tak właśnie zorganizować - na długo przed "jednym okienkiem"
    urząd miasta wysyłał (jawną!) informację o zakładanych DG do ZUS i PUP :>

    > No i łączenia różnych państwowych baz w jedną tak, aby państwo wiedziało jak
    > najwięcej o swoich obywatelach (to na marginesie dyskusji o braku połączenia
    > między bazami KRS i KRK).

    Nie sposób się nie zgodzić, że kawałek racji masz.
    Dlaczego "kawałek"?
    Bo teza z Twoim zastrzeżeniem została już DAWNO pogrzebana.
    Tak się składa, że pamiętam jaka była argumentacja wprowadzenia
    wielu różnych identyfikatorów (NIP, PESEL, REGON, numer dowodu,
    numer w NFZ itede).
    Z dniem z którym wprowadzono prawo US i ZUS do zebrania tych
    numerków razem cała idea wzięła w łeb.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2012-08-29 23:37:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, Maciek wrote:

> [...]
    > samorząd do odsunięcia koryta rzeki, budowy wałów przeciwpowodziowych,
    > osuszenia bagien i zapewnienia dostępu do morza, pod groźbą skierowania

    Ta wersja już istnieje, i była w prasie opisywana jako "przypadek
    Białołęcki" czy jakoś tak, bo grunt - relatywnie - tani.
    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2012-08-30 06:12:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    > A tu były niezuzasadnione. Jasne.
    > (znaczy oczekuję głosu, że nie było wątpliwosci w ogóle :))

    Wygląda na to że rzeczywiście nie - o ile KNF słał informacje do
    prokuratury to nie słyszałem aby swoimi wątpliwościami dzielił się z KRS. :(

    > Powiedzmy inaczej: nie wydaje Ci się - powiedzmy - dziwne, że wszystkie
    > opcjonalne mechanizmy zawodzą *akurat* wtedy, kiedy powinny mieć
    > zastosowanie?

    A może jest tak że jak działają to po prostu tego nawet nie zauważamy?
    Co by było gdyby KRS odmówił rejestracji Amber Gold zaraz po złożeniu
    dokumentów? Pewnie nic o tym nie wiedzielibyśmy. *

    > Akurat tu powinna mieć miejsce oczywista procedura "odwrotna":
    > KRS nie sprawdza, lecz sam wysyła dane do sprawdzenia. Jawne dane.

    Czyli i tak dodatkowa biurokracja i dodatkowe koszty -

    > Z dniem z którym wprowadzono prawo US i ZUS do zebrania tych
    > numerków razem cała idea wzięła w łeb.

    Ale wciąż nie brakuje ludzi którzy postulują dodatkową centralizacją
    wszystkich informacji w jednym miejscu - cały czas słychać jakie to
    fajne będzie jak na jednej karcie będziesz miał historię wszystkich
    chorób od dzieciństwa aż do śmierci i jednocześnie będzie ona biletem
    miesięcznym, dowodem ubezpieczenia w NFZ i prawem jazdy. :(

    * - albo słyszelibyśmy o aferze z żoną Plichty w roli głównej. :(

    --
    spp

  • 38. Data: 2012-08-30 10:18:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SQLwiel" <"[nick] wrote:

    > Rzadko się z Tobą zgadzam, ale w tym wypadku muszę przyklasnąć.
    > Dodam:
    > Jakie społeczeństwo jest silniejsze? Czy takie, które w błogostanie
    > liczy na opiekuńcze państwo, refunduje straty wszystkim debilom,
    > ogromnymi nakładami stwarza pozory, że ci debile są użyteczni - czy
    > może takie, które pozwala nieprzystosowanym umrzeć z głodu, przygłupów
    > pozostawia na łasce ich rodzin i bliskich, a zboczeńców i morderców
    > (patrz Brejvik) wiesza na latarniach ku przestrodze?

    imho oba będą słabe tylko inaczej...

  • 39. Data: 2012-08-30 10:59:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jak Ty kogoś na drodze "przez zaniechanie" rozjedziesz (mimo braku
    > własnej winy), to nie martw się, prokurator już będzie wiedział
    > jak się przyczepić.
    > I w tym problem (w wybiórczości).

    no właśnie państwo powinno zapewnić mechanizmy któe wyeliminują jazdę osób
    bez prawa jazdy.

  • 40. Data: 2012-08-30 11:49:16
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-08-30 10:59, Marek Dyjor pisze:

    > no właśnie państwo powinno zapewnić mechanizmy któe wyeliminują jazdę
    > osób bez prawa jazdy.

    A ja myślę, że PJ należy zlikwidować, a państwo powinno zapewnić
    mechanizmy, aby nikt nieumiejący jeździć nie odważył się kierować
    samochodem.
    Myślę, że perspektywa 30 lat ciężkich robót byłaby skutecznym argumentem.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel