  • 21. Data: 2012-08-29 06:16:48
    Temat: Re: dogonilismy USA...
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-08-28 23:17, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    nia_publiczne/000_index.htm

    > Jakiś KNF ostrzega gdzieś, gdzie niemal nikt nie zagląda. Jak obywatel
    > przepisze to samo i powiesi w publicznym miejscu, to od razu policje,
    > prokuratory, etc.
    > http://biznes.onet.pl/ostrzegal-przed-parabankiem,18
    543,5229738,1,news-detal

    Mówisz że to Państwo wezwało policję, prokuratury etc.?

    --
    spp

  • 22. Data: 2012-08-29 08:26:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    spp napisał(a) :

    543,5229738,1,news-detal

    > Mówisz że to Państwo wezwało policję, prokuratury etc.?

    Państwo ochroniarze ;-)
    Angażować cały aparat policyjno-sądowy z powodu pomówienia przez
    ochroniarza? Coś tu nie gra.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 23. Data: 2012-08-29 08:27:01
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

> [...]
    > :]
    > Volenti non fit iniuria
    > Przypominam - podnoszę sprawę niemieszania ze sobą
    > pakowania się w ryzykowne inwestycje oraz działanie
    > które było zabronione w wyniku zakazu wskutek poprzednich
    > przestępstw.
    >
    > IMVHO, mieszanie tych dwu przyczyn problemów byłych
    > klientów Amber Gold jest nieporozumieniem, i raczej
    > służy kierowaniu prawa w złą stronę.

    > Ostrzegało, ale po pierwsze o KNF wcześniej pewnie mało
    > kto słyszał :], a po drugie "zaniechania" to nie umniejsza.

    KNF, KNF-em, ale o Bezpiecznej Kasie Oszczędności było wystarczająco
    głośno te 20 lat temu. Zrobiłem wywiad środowiskowy u osób, które
    nie miały tam środków. Pamiętały przekręt Grobelnego. Nie były z
    sektora finansowego. Ot, zwykli Kowalscy. Było wystarczająco głośno
    o tym przekręcie, żeby zapamiętać, że nie ma cudownych okazji.

    Tak więc KNF nie pomoże w rozwianiu wątpliwości tym, którzy wolą żyć
    ułudą. Wiara przenosi góry. Złota ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 24. Data: 2012-08-29 08:31:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > fakt, że państwo dopuściło do długotralej, "zalegali-
    > zowanej" działalności przez człowieka skazanego za

    A on prowadził, czy tylko był udziałowcem?

    Moment...

    No faktycznie, w kilku jest prezesem.

    Tylko czy ten zakaz czasem już nie upłynął?

    I czy istnieje mechanizm automatycznego sprawdzania osoby wpisywanej do
    zarządu pod tym kątem i ewentualnego wszczynania postępowania?

  • 25. Data: 2012-08-29 08:45:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jak Ty kogoś na drodze "przez zaniechanie" rozjedziesz (mimo braku
    > własnej winy), to nie martw się, prokurator już będzie wiedział
    > jak się przyczepić.
    > I w tym problem (w wybiórczości).

    Wiesz, ale prokurator nie chodzi po ulicach szukając, kogo by tu udupić
    - ktoś musi to tak czy inaczej mu to zgłosić.

    Jak dokładnie ten Marcin Stefański ksywa Plichta został skazany na zakaz
    prowadzenia działalności? Na jak długo?

    Czy są jakieś urzędowe mechanizmy wykrywania, czy osoba zgłaszana jako
    zarząd ma taki wyrok? Czy uwzględniają one zmianę nazwiska?

  • 26. Data: 2012-08-29 09:41:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, spp wrote:

    543,5229738,1,news-detal

    > Mówisz że to Państwo wezwało policję, prokuratury etc.?

    Pytasz o to, czy KNF wezwał prokuratorów?
    Tak, ze dwa razy co najmniej.
    Umorzenie czy jakoś tak.
    (wiem, na 100% nie to miałeś na myśli :))

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-08-29 09:44:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    [...]
    > I czy istnieje mechanizm automatycznego sprawdzania osoby wpisywanej do
    > zarządu pod tym kątem i ewentualnego wszczynania postępowania?

    Jak uważasz, czyja to jest wina, jeśli nie istnieje coś weryfikującego
    urzędowe zgłoszenie do czegoś, co rzeczone państwo nakazuje?

    Tak, owszem, wiem, np. niejednemu ministrowi już włos z głowy nie spadł
    za niewydanie rozporządzenia wykonawczego do ustawy "bo linii rządu
    to nie pasuje ICMPTZ".
    Ale to JEST wina państwa, nikogo innego!

    pzdr, Gtofryd

  • 28. Data: 2012-08-29 09:49:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Wiesz, ale prokurator nie chodzi po ulicach szukając, kogo by tu udupić
    > - ktoś musi to tak czy inaczej mu to zgłosić.

    No to KNF zgłosił. AFAIR nie mniej niż dwa razy.

    > Czy są jakieś urzędowe mechanizmy wykrywania, czy osoba zgłaszana jako
    > zarząd ma taki wyrok? Czy uwzględniają one zmianę nazwiska?

    Nie, i *dlatego* winne jest państwo.
    Po co w ogóle jakieś ograniczenia, jeśli są z definicji nieskuteczne?

    Podobnie jak winne jest współudziału w wyłudzaniu wielokrotnej zapłaty
    za tę samą nieruchomość, bo mimo oczywistej prostoty trójfazowego
    potwierdzenia transakcji (na linii notariusz - księgi wieczyste)
    takiego mechanizmu nie nakazuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-08-29 10:24:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No to KNF zgłosił. AFAIR nie mniej niż dwa razy.

    KNF z tego co widzę ogłasza, że to "chyba piramida". Coś względem
    zarządu też ogłaszał?

    No i - ogłaszał, ale czy zgłosił prokuraturze?

    > Nie, i *dlatego* winne jest państwo.
    > Po co w ogóle jakieś ograniczenia, jeśli są z definicji nieskuteczne?

    Powiedzmy, że dostałeś zakaz kierowania pojazdami. Ale go olewasz i
    jeździsz. I co, uważasz, że "państwo" powinno zainstalować w pojazdach
    automatyczne blokady, które by uniemożliwiały kierowanie nimi osobom z
    zakazem?

  • 30. Data: 2012-08-29 10:33:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:
    (ciap)

    > Tak więc KNF nie pomoże w rozwianiu wątpliwości tym, którzy wolą żyć
    > ułudą. Wiara przenosi góry. Złota ;-)

    Pozwolę sobie rozwinąć, Wiara przenosi góry złota za granicę!

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org