  • 51. Data: 2009-04-17 21:12:55
    Temat: Re: dodatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy?
    Od: "lambdax" <n...@y...com>

    news:gs9uc9$qvv$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > dodatkowej działalności zarobkowej w określonym zakresie.
    > Przyjmijmy jednak, że pytanie dotyczy przeciętnego pracownika, jakich
    > większość.
    > Wówczas odpowiedź brzmi - nie, nie ma takiego prawa.
    > Przykładowo: można się czasem spotkać z dość rozpowszechnioną bezprawną
    > praktyką wymuszania przez pracodawców składania przez pracowników tzw.
    > oświadczeń o dodatkowym miejscu (miejscach) pracy dla celów "prawidłowego"
    > naliczania ZUSu oraz składki na FP.
    > Wszystko bezprawnie, bazując na niewiedzy i strachu pracowników.

    Dzięki za wyjaśnienie. Dodam, że dotyczy to branży IT. Wygląda to tak, że
    pracodawca chce obowiązującą umowę o pracę zastąpić nową, zawierającą m.in
    zapis jak wyżej oraz ponadto zobowiązanie dot. powstrzymania się od
    wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek działalności gospodarczej odpowiadającej
    działalności Pracodawcy lub zbliżonej do tej działalności.

  • 52. Data: 2009-04-17 21:41:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "lambdax" <n...@y...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek działalności gospodarczej
    > odpowiadającej działalności Pracodawcy lub zbliżonej do tej działalności.

    Możesz się zgodzić, ale nie musisz.
    Za podwyżkę warto.
    Na drugim biegunie - możesz wylecieć przy pierwszej okazji jeśli się
    postawisz jako jedyny.
    Takie realia.

  • 53. Data: 2009-04-17 22:00:41
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-04-17 14:13, Patryk Włos pisze:

    > I pracodawca nie ma wnikać, co szczegółowo robi pracownik i z kim po
    > pracy. Istotne jest tylko to, czego robić *nie ma*, bo to niebezpieczne,
    > bo to go później rozkojarza w godzinach pracy, bo jest później
    > przemęczony itd.

    A żona pracownika powinna zatwierdzać wszystkie działania małżonka w
    pracy coby nie był zbyt tą pracą przemęczony i nie zaniedbywał
    małżeńskich obowiązków.

  • 54. Data: 2009-04-17 22:03:03
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-04-17 13:40, Herald pisze:

    > Proszę by ktoś w jakikolwiek sposób zabronił anyuserowi pisać takie głupoty
    > na grupach dyskusyjnych. To co teraz spłodził, to już nawet nie jest
    > śmieszne.

    Zgłoś się do jego pracodawcy. :D

  • 55. Data: 2009-04-18 05:37:32
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 15:00:41 +0200, Jotte napisał(a):

    > Też raczej nie.
    > Mój kumpel z którym teraz popijamy piwko po pracy mówi, że nie.
    > Mój kumpel jest lekarzem.

    Jakiej specjalności lekarzem jest Twój kumpel? :)

  • 56. Data: 2009-04-18 13:04:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:piezp86podd7$.1r4b3095390c1.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Jakiej specjalności lekarzem jest Twój kumpel? :)
    Neurologiem, a czemu pytasz?

    --
    Jotte

  • 57. Data: 2009-04-18 13:25:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsarck$g93$1@news.task.gda.pl lambdax <n...@y...com>
    pisze:

> [...]
    > wykonywania/podjęcia jakiejkolwiek działalności gospodarczej
    > odpowiadającej działalności Pracodawcy lub zbliżonej do tej
    Tak się nie da - zastąpić obowiązującą umowę.
    Są zasadniczo dwie metody zmiany warunków pracy i/lub płacy:
    - porozumienie zmieniające (zwykle popularnie zwane aneksem), na treść
    którego nie musisz się zgodzić, co formalnie konsekwencji nie rodzi żadnych;
    - wypowiedzenie zmieniające (art. 42 KP).

    Ale my tu mówimy - jak sądzę - o zakazie konkurencji, opisanym w art.
    101^1÷101^4 KP który wskazuje, że warunki takie określać ma _oddzielna_
    pisemna umowa. Nie musisz się dodatkowo umawiać, umowe o pracę już masz.
    Poza tym treść zapisów jaką przytaczasz jest IMO niedopuszczalnie
    ogólnikowa, w życiu bym czegoś takiego nie podpisał.
    Tu troche więcej:
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6715.html

    Niemniej możesz to (na razie przynajmniej zachować dla siebie), niech
    pracodawca popełnia dalej błędy. Nie musisz organizować mu darmowego
    szkolenia z zakresu prawa pracy... ;))

    --
    Jotte

  • 58. Data: 2009-04-18 21:00:59
    Od: "lambdax" <n...@y...com>

> [...]
    >
    > Niemniej możesz to (na razie przynajmniej zachować dla siebie), niech
    > pracodawca popełnia dalej błędy. Nie musisz organizować mu darmowego

    Najśmieszniejsze jest to, że mój pracodawca twierdzi, iż kwit który podkłada
    nam pod nos nie zmienia warunków pracy a tylko dostosowuje wewnętrzne
    dokumenty do zmian w prawie pracy które weszły w życie po wejściu Polski do
    UE w 2004r.

    W poprzedniej umowie wogóle nie mam paragrafu dotyczącego zakazu
    konkurencji, jest tylko zapis mówiący o konieczności uzyskania zgody
    pracodawcy na podjęcie pracy dodatkowej dla innej firmy (inna umowa o pracę
    czy umowa cywilnoprawna).

    dzięki wielkie za przybliżenie tych regulacji i link.

  • 59. Data: 2009-04-18 21:31:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsdf27$4ua$1@news.task.gda.pl lambdax <n...@y...com>
    pisze:

    > Najśmieszniejsze jest to, że mój pracodawca twierdzi, iż kwit który
    > podkłada nam pod nos nie zmienia warunków pracy
    To _jest_ zmiana warunków pracy.

    > a tylko dostosowuje
    > wewnętrzne dokumenty do zmian w prawie pracy które weszły w życie po
    > wejściu Polski do UE w 2004r.
    Niech więc to konkretnie umocuje prawnie.

> [...]
    > konkurencji, jest tylko zapis mówiący o konieczności uzyskania zgody
    > pracodawcy na podjęcie pracy dodatkowej dla innej firmy (inna umowa o
    Tai zapis jest IMO pozbawiony prawnego znaczenia.

    --
    Jotte