  • 1. Data: 2008-11-04 18:08:44
    Temat: Definicja NW a wirus
    Od: "j." <j...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Uszkodziłem sobie błędnik- czyli jedną w dwóch szajbek odpowiedzialnych za
    poczucie równowagi. Prawdopodobnie w wyniku infekcji wirusowej, bakteryjnej, lub
    przez upadek z roweru.

    Laryngolog (a nawet dwóch specjalistów z Luxmedu), który mnie badał nie był w
    stanie tego określić. Błędnik siadł mi w ciągu kilku minut, jakąś godzinę po
    niebyt groźnej wywrotce rowerowej. Żadnej infekcji ucha nie miałem- generalnie
    okaz zdrowia.

    Jako że przypadłość ta wyłącza z życia na dłużej skorzystałem z ubezpieczenia
    NW, którym jestem grupowo objęty w firmie.

    Definicja NW to 'nagłe, wywołane przyczyną zew, niezależne od woli
    ubezpieczonego zdarzenie', ubezpieczyciel twierdzi (bez żadnych badań), że
    błędnik siadł mi w wyniku infekcji wirusowej i to się nie kwalifikuje do
    powyższej definicji.

    Mam dwa pytania:

    1. czy jest jakieś orzecznictwo/podstawy prawne klasyfikujące infekcje wirusowe
    do przyczyn zew czy wew ?

    2. czy obowiązek udowodnienia że błędnik siadł w wyniku infekcji a nie upadku
    rowerowego spoczywa na ubezpieczycielu czy to ja musze udowodnić że to przez
    przez upadek z roweru ?

    J.