  • 1. Data: 2008-11-04 19:01:13
    Temat: ubezpieczalnia oszusci
    Od: "Miroslaw Backa" <r...@w...pl>

    Witam, jakiś czas temu pisałem o moich przejściach z ubezpieczalnią, która
    próbuje ode mnie wymusić oplatę za ubezpieczenie OC, którego nie mialem. Na
    ta chwilę dostałem pismo od windykatora wezwanie do zapłaty pod groźbą
    wpisania do KRD. Wg. postanowień KRD
    http://www.krd.pl/Infoservice/Index.aspx?urndefault=
    main/howToBecome/lawRequirements
    mogą mnie wpisać nawet jeśli nie ma postanowienia sądowego. Nie trzeba tutaj
    tłumaczyć, że to jest haniebnie niesprawiedliwe bo to niedość, że
    ubezpieczyciel działa w złej woli to jeszcze może mnie usadzić jesli bedę
    chciał w przyszłości wziąć kredyt.
    Czy ktoś ma pomysł jak wybrnąć z tej sytuacji i nie dać się oszukać?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-05 08:27:26
    Temat: Re: ubezpieczalnia oszusci
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Miroslaw Backa" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Witam, jakiś czas temu pisałem o moich przejściach z ubezpieczalnią, która
    > próbuje ode mnie wymusić oplatę za ubezpieczenie OC, którego nie mialem.

    jesli jest tak jak piszesz, to kierujesz swoje kroki do prokuratury i
    skladasz zawiadomienie o podejrzeniu polenienia przestepstwa (czy jak sie to
    tam ladnie nazywa) przez ubezpieczalnie, polegajacego na probie wyludzenia
    nienaleznej oplaty za niebyle swiadczenie :)
    a najlepiej zainwestowac pare zlotych w prawnika, ktory to wszystko ladnie
    napisze wraz z odpowiednimi paragrafami

    wczesniej dzwonisz, wysylasz list polecony do osoby z ubezpieczelni ktora
    twoja sprawe prowadzi i zawiadamiasz ich, ze w zwiazku ich dzialaniem,
    kierujesz sprawe na droge prawna, moze sie przestrasza i odpsuszcz, ale
    watpie

  • 3. Data: 2008-11-05 08:29:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miroslaw Backa pisze:
> [...]
    > chciał w przyszłości wziąć kredyt.
    > Czy ktoś ma pomysł jak wybrnąć z tej sytuacji i nie dać się oszukać?

    Zamiast postępowania karnego (jak proponuje szerszeń) polecam zwykłą
    sprawę cywilną o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-11-05 11:47:45
    Od: Mamut <c...@g...com>

    a ja mysle ze kupiles auto z waznym OC, polisa przeszla na CIebie i
    oni maja prawo zadac od ciebie kolejnej skladki. Chyba ze zle
    strzelam.

  • 5. Data: 2008-11-05 12:09:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    Miroslaw Backa napisał(a):
> [...]
    > ta chwil? dosta?em pismo od windykatora wezwanie do zap?aty pod gro?b?
    > wpisania do KRD. Wg. postanowie? KRD
    > http://www.krd.pl/Infoservice/Index.aspx?urndefault=
    main/howToBecome/lawRequirements
    > mog? mnie wpisa? nawet je?li nie ma postanowienia s?dowego. Nie trzeba tutaj
    > t?umaczy?, ?e to jest haniebnie niesprawiedliwe bo to niedo??, ?e
    > ubezpieczyciel dzia?a w z?ej woli to jeszcze mo?e mnie usadzi? jesli bed?
    > chcia? w przysz?o?ci wzi?? kredyt.
    > Czy kto? ma pomys? jak wybrn?? z tej sytuacji i nie da? si? oszuka??

    Wyslij im pismo poleconym ze wyceniasz swoj czas stracony na
    korespondencje z nimi na 300 zlotych. I maja miesiac na zaplate albo
    wpisujesz ich do KRD.

  • 6. Data: 2008-11-07 13:34:58
    Od: "Miroslaw Backa" <r...@w...pl>

    >Wyslij im pismo poleconym ze wyceniasz swoj czas stracony na
    >korespondencje z nimi na 300 zlotych. I maja miesiac na zaplate albo
    >wpisujesz ich do KRD.

    nie ma takiej moliwosci, bo do KRD wpisuja tylko firmy a nie osoby fizyczne
    :(

  • 7. Data: 2008-11-07 13:46:00
    Od: "Miroslaw Backa" <r...@w...pl>

    >a ja mysle ze kupiles auto z waznym OC, polisa przeszla na CIebie i
    > oni maja prawo zadac od ciebie kolejnej skladki. Chyba ze zle
    > strzelam.

    Idzie o to, ze w czerwcu rozmawialem przez telefon z agentem tej firmy i
    zaproponowali mi pakiet AC+OC za 1800zl
    a wyslali mi fakture na kwote 2050zl. Mysle, ze to dzialanie z premedytacja,
    bo tego dnia skonczylo mi sie poprzednie OC.
    Wiec im odpisalem, ze nie mam zyczenia im zaplacic i do widzenia. Oni nic
    nie odpisali.
    Po 4-ch miesiacach dostalem wezwanie do zaplaty za okres ubezpieczeniowy od
    czerwca do wrzesnia, kiedy to zerwali ze mna umowe za brak wplaty.
    Ale mam im zaplacic ponad 600 zl za te 4 miesiace. Wiec paranoja jak z filmu
    sansacyjnego.
    Rozmawialem z rzecznikiem ubezpieczeniowym i dostalem inforamcje, ze nasze
    kochane prawodawstwo sie zmienilo i od 2001 roku mamy ustawe, ktora pozwala
    w ten sposob oszukiwac ludzi
    i umowy moga byc podpisane "ustnie przez telefon". Wiec generalnie moge
    jedynie sobie w brode pluc ze nie mam kopi tego maila, w ktorym
    zrezygnowalem z ich uslug.
    Bo to, ze oni wyslali fakture na inna kwote to juz inna sprawa i podchodzi
    pod probe wymuszenia, ale nie zalatwia sprawy rozwiazania przeze mnie umowy,
    ktorej de facto nie zerwalem w terminie 7 dni.
    Wiec oni maja prawo ode mnie zadac tych pieniedzy.
    Ludzie teraz to mamy taka samowolke ze isc tylko z karabinem i samemu
    wymierzac sprawiedliwosc.

  • 8. Data: 2008-11-11 05:35:59
    Od: "Mirosław Backa" <b...@o...pl>

> [...]
    > twoja sprawe prowadzi i zawiadamiasz ich, ze w zwiazku ich dzialaniem,
    > kierujesz sprawe na droge prawna, moze sie przestrasza i odpsuszcz, ale

    Witam, rozmawiałem z rzecznikiem ubezpieczeniowym i wg. niego nierozwiązanie
    umowy,
    którą rzekomo zawarłem trzeba rozróżnic od próby oszustwa na cenie usługi.
    I tak wg. Ustawy o ochronie niektorych praw konsumenckich(...) z 2000r
    paragraf.10.
    jest napisane, że musi minąć 3 miesiące od rozmowy (umowy ustnej) kiedy ona
    nabiera mocy.
    I generalnie firma ubezpieczeniowa przeczekała ten okres, bo w rozmowie
    telefonicznej mi nic nie powiedzieli,
    że mam prawo odstąpić od tej umowy w terminie do 10 dni. Ja z nimi umowę
    rozwiązałem przez maila,
    ale nie mogę go po tak długim czasie odnależć, więc nie mam dowodu (a kto
    się mógł spodziewać, że zastawiają pułapke).
    I na to wychodzi, że prawnie umowę zawarłem z nimi i mam im zapłacić za ten
    okres ubezpieczenia.
    Czy ja się myle? Proszę poprawcie mnie bo już chyba zgłupieje od tych
    oszustw.
    pozdr.

  • 9. Data: 2008-11-11 05:52:36
    Od: "Mirosław Backa" <b...@o...pl>

    > Czy ja się myle? Proszę poprawcie mnie bo już chyba zgłupieje od tych
    > oszustw.
    > pozdr.

    i jeszcze głupio mi dodać, ale doczytałem, że złożenie propozycji zawarcia
    umowy na odległość może
    odbywać się tylko za moją zgodą i bez ponoszenia przeze mnie kosztów (na
    tym etapie).
    I dlatego agent ubezpieczeniowy w czasie trwania urwał rozmowę pod jakimś
    pretekstem i do mnie oddzwonił,
    więc już nie ponosiłem kosztu. Proszę kogoś o pomocną dłoń, bo wychodzi na
    to, że jestem na straconej pozycji.
    pozdr.