-
11. Data: 2006-11-13 11:34:48
Temat: Re: długi czas realizacji reklamacji - laptop HP
Od: "Gallangher" <k...@g...com>
ującego wynikających z ustawy o sprzedaży konsumenckiej"Ale Ty nie
jesteś konsumentem.
>
> > Teraz wiem, ze lepiej byłoby abym oddał to do sklepu z tytułu
> > niezgodności towaru z umową ale wtedy sklep kombinuje i robiAle Ty nie jesteś
konsumentem :)
> Niezgodnośc z umową = sprzedaż konsumencka, rękojmia = zakup "firmowy".
nie rozumiem tego zdania :(
komputera używam do pracy, ale to jak wiadomo pojęcie względne.
faktura była wystawiona na osobę fizyczną czyli mnie. :)
> > wszystko, zeby się wyłgać bo to sklep ma problem tytułem
> > przekroczenia 14/21 dni. Nie kupiłem komputera w MM, ani w innej
> > "firmie krzak" ale po pierwsze nie miałem ochoty u żeranie sie z ich
> > chamską obsługą (temat na dłuższą rozmowę) a po drugie oddanie
> > czegokolwiek do sklepu wydłuża napreawę o co najmniej 2 dni iW przypadku rękojmi
mają na to 14 dni a sytuacjach wyjątkowych 21 (o ile
> dobrze pamiętam). I nic Cię tu nie obchodzi jak sklep ma tego dokonać.
na infolinii 0800-800-008 dowiedziałem się, ze mogę (powinienem ?)
udać się do sprzedawcy z pismem w którym zawarte będzie
sformułowanie, ze ponieważ sprzęt był już w serwisie i nie udało
się go naprawić w czasie ponad 14 dni i jest on mi NIEZBĘDNIE
potrzebny do wykonywania pracy w związku z powyższym daję im czas np
10 dni (teoretycznie mogę dać podobno krótszy, ale czas nie może
być nierealny jak 1 dzień) Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie usunie
usterki - wnosze o wymianę na nowy egzemplarz wolny od wad itp.
-
12. Data: 2006-11-13 13:18:08
Temat: Re: długi czas realizacji reklamacji - laptop HP
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 13.11.2006 Gallangher <k...@g...com> napisał/a:
>> > Teraz wiem, ze lepiej byłoby abym oddał to do sklepu z tytułu
>> > niezgodności towaru z umową ale wtedy sklep kombinuje i robiAle Ty nie jesteś
konsumentem :)
>> Niezgodnośc z umową = sprzedaż konsumencka, rękojmia = zakup "firmowy".
> nie rozumiem tego zdania :(
> komputera używam do pracy, ale to jak wiadomo pojęcie względne.
> faktura była wystawiona na osobę fizyczną czyli mnie. :)
Art. 22(1). Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
Czyli z praw konsumenckich możesz korzystać jeśli kupiłeś tego klaptopa
na własny prywatny użytek. Jeśli nie, to nie możesz korzystać z
niezgodności z umową, możesz za to z rękojmi (MZ jest to korzystniejsze).
> na infolinii 0800-800-008 dowiedziałem się, ze mogę (powinienem ?)
Co to? Federacja Konsumentów?
> udać się do sprzedawcy z pismem w którym zawarte będzie
> sformułowanie, ze ponieważ sprzęt był już w serwisie i nie udało
> się go naprawić w czasie ponad 14 dni i jest on mi NIEZBĘDNIE
> potrzebny do wykonywania pracy w związku z powyższym daję im czas np
> 10 dni (teoretycznie mogę dać podobno krótszy, ale czas nie może
> być nierealny jak 1 dzień) Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie usunie
> usterki - wnosze o wymianę na nowy egzemplarz wolny od wad itp.
Myślę, że rada nie jest zła. Nie zapomnij wziąć potwierdzenia przyjęcia na
tym piśmie.
--
Marcin
-
13. Data: 2006-11-13 20:25:04
Temat: Re: długi czas realizacji reklamacji - laptop HP
Od: kam <x#k...@w...pl#x>
Marcin Debowski napisał(a):
> Co to? Federacja Konsumentów?
a nie konkurencja?
SKP?
KG
-
14. Data: 2006-11-14 00:58:22
Temat: Re: długi czas realizacji reklamacji - laptop HP
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 13.11.2006 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:
> Marcin Debowski napisał(a):
>> Co to? Federacja Konsumentów?
> a nie konkurencja?
> SKP?
Wygląda, że tak.
--
Marcin