eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodługi czas realizacji reklamacji - laptop HPRe: długi czas realizacji reklamacji - laptop HP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: długi czas realizacji reklamacji - laptop HP
    Date: Mon, 13 Nov 2006 21:18:08 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 33
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <g...@z...router>
    References: <1...@i...googlegroups.com>
    <a...@z...router>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <g...@z...router>
    <1...@h...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1163424490 1670 218.186.226.238 (13 Nov 2006 13:28:10 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Nov 2006 13:28:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:425981
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 13.11.2006 Gallangher <k...@g...com> napisał/a:
    >> > Teraz wiem, ze lepiej byłoby abym oddał to do sklepu z tytułu
    >> > niezgodności towaru z umową ale wtedy sklep kombinuje i robiAle Ty nie jesteś
    konsumentem :)
    >> Niezgodnośc z umową = sprzedaż konsumencka, rękojmia = zakup "firmowy".
    > nie rozumiem tego zdania :(
    > komputera używam do pracy, ale to jak wiadomo pojęcie względne.
    > faktura była wystawiona na osobę fizyczną czyli mnie. :)

    Art. 22(1). Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności
    prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową.

    Czyli z praw konsumenckich możesz korzystać jeśli kupiłeś tego klaptopa
    na własny prywatny użytek. Jeśli nie, to nie możesz korzystać z
    niezgodności z umową, możesz za to z rękojmi (MZ jest to korzystniejsze).

    > na infolinii 0800-800-008 dowiedziałem się, ze mogę (powinienem ?)

    Co to? Federacja Konsumentów?

    > udać się do sprzedawcy z pismem w którym zawarte będzie
    > sformułowanie, ze ponieważ sprzęt był już w serwisie i nie udało
    > się go naprawić w czasie ponad 14 dni i jest on mi NIEZBĘDNIE
    > potrzebny do wykonywania pracy w związku z powyższym daję im czas np
    > 10 dni (teoretycznie mogę dać podobno krótszy, ale czas nie może
    > być nierealny jak 1 dzień) Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie usunie
    > usterki - wnosze o wymianę na nowy egzemplarz wolny od wad itp.

    Myślę, że rada nie jest zła. Nie zapomnij wziąć potwierdzenia przyjęcia na
    tym piśmie.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1