    From: "PrawoPL" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dlaczego
    Date: Sun, 20 Nov 2005 20:13:15 +0000 (UTC)

    rembrandt <s...@r...com> napisał(a):

    > O to ze pan Gardocki osobiscie ukrywa sedziego kryminaliste i swojego
    > kolesia Czajke. Gardocki zgodnie z przepisami mial usunac Czajke z
    > zawodu sedziego dozywotnio, za korupcje. Ale jak to zwykle bywa w
    > panstwie prawa bylych aparatczykow PRLu, znowu Gardockiemu nie wyszlo.
    > Gardocki dalej jest pierwszym prezesem Sadu Najwyzszego srogoa karajacym
    > swoich kolesiow aferzystow, a jego koles kryminalista Czajka, dalej jest
    > sedzia.

    Wina Dariusza Czajki jest bezsporna. Kary brak. Dlatego słuszny jest kierunek
    szukania odpowiedzi na pytanie dlaczego.

    Dlaczego sędzia, na którym ciąży zarzut kryminalny czerpania korzyści
    majątkowych z prowadzonych przez siebie spraw nie został ukarany (ogłaszanie
    przez sędziego upadłości firm, których majątek następnie trafia do biznesów
    powiązanych z tym samym sędzią). Czerpanie korzyści majątkowych z
    prowadzonych przez sędziego spraw jest przestępstwem kwalifikowanym - a więc
    traktowanym surowiej, bo dotyczy osoby, która właśnie miała stać na straży
    praworządności. Prokurator z Katowic dostał 10 lat za znacznie mniejsze
    przewinienia. Sędzia Dariusz Czajka nawet nie został wykluczony z zawodu.

    1. ratowanie aferzysty

    Formalnie to właśnie Sąd Najwyższy za czasów SLD / prezydentury
    A.Kwaśniewskiego odegrał kluczową rolę w uratowaniu sędziego - aferzysty
    Dariusza Czajki. Jak podaje RMF/FM: [Sąd Najwyższy doszedł do wniosku, że
    orzeczona kara nie jest rażąco łagodna: "być może jest łagodna, ale nie
    rażąco. Tylko gdyby była rażąco łagodna, sąd musiałby ją zaostrzyć".]

    Tak się składa, że oficjalnym obrońcą aferzysty Dariusza C. w trakcie
    postępowania dyscyplinarnego był Tadeusz Szymanek, sędzia Sądu Najwyższego, a
    prywatnie ojciec Jolanty Szymanek Deresz (szefowa kancelari A.Kwaśniewskiego).

    2. kasowanie kasacji

    Podobną rolę Sąd Najwyższy odegrał w aferach związanych z sędzią Dariuszem
    Czajką. To właśnie przez Sąd Najwyższy jako najwyższą instancję odwoławczą
    prześlizgiwały się wyroki nieomylnego sędziego Dariusza Czajki za czasów
    SLD / prezydentury A.Kwaśniewskiego. W przypadku Eko-Mysiadło nawet nie
    przyjęto sprawy do rozpatrzenia, tym samym uprawomocniając kontrowersyjny
    wyrok Dariusza Czajki. Jeszcze nawet zanim Sąd Najwyższy rozpatrywał kasację
    w sprawie upadłości Eko-Mysiadło, sędzia Dariusz Czajka wydał zgodę na
    rozbiórkę głównej bazy produkcyjnej Eko-Mysiadło. Los firmy był więc już z
    góry przesądzony.

    Tymczasem dokonana pod nadzorem sędziego Dariusza Czajki rozbiórka ponad 330
    tysięcy m2 zabudowań dokonana została po pierwsze z naruszeniem zakazu Sądu
    Okręgowego zbywania nieruchomości, a po drugie w formie samowoli budowlanej,
    co wymaga przywrócenia stanu pierwotnego = odbudowy. Przy okazji samowola
    budowlana zakończyła się skażeniem środowiska. Będzie to kosztować Skarb
    Państwa łącznie około 150 milionów złotych. Prokuratura Rej. w Piasecznie
    postawiła już w tej sprawie pierwsze zarzuty karne syndykowi, którego powołał
    i nadzorował z urzędu Dariusz Czajka. Oprócz sędziego Czajki, przestępstwa
    syndyków nadzorowała jeszcza Rada Wierzycieli. Tak się jednak składa, że w
    Radzie Wierzycieli zasiadał powiązany z aferami Dariusza Czajki pan Sławomir
    Góralski, którego liczne i kontrowersyjne powiązania z Dariuszem Czajką
    przedstawiała obszernie przez wiele miesięcy prasa w związku z pozostałymi
    upadkami Dariusza Czajki.

    3. łączy nas coraz więcej

    Również tak się składa, że to sędzia Sądu Najwyższego jest prezesem
    Zrzeszenia Prawników Polskich - a więc jednego z biznesów należących
    do "prawniczego trójkąta bermudzkiego" związanego z aferzystą Dariuszem
    Czajką. Sędzia Sądu Najwyższego zastąpił na tym stanowisku... kolegę
    sędziego - aferzystę Dariusza Czajkę po tym jak wybuchła afera. Tymczasem
    Zrzeszenie czerpie korzyści z ogłaszanych przez Dariusza Czajkę upadłości jak
    udowodniła prasa. Oczywiście w Zrzeszeniu znalazły się stanowiska dla osób
    związanych z upadłościami prowadzonymi przez sędziego Dariusza Czajkę. W
    założonej przez Czajkę uczelni EWSPA należącej do Zrzeszenia Prawników
    Polskich pracę znaleźli sędziowie, którzy współorzekali upadłość Eko-
    Mysiadło. Prezesem warszawskiego odziału Zrzeszenia Prawników Polskich
    oczywiście nadal jest aferzysta Dariusz Czajka. Odział warszawski mieści się
    w budynku przejętym z jednej z kontrowersyjnych upadłości sędziego Dariusza
    Czajki. Szczegóły tutaj http://www.czarnalista.com/1dariuszczajka.html

    4. sympatie rodziny p.Kwaśniewskich

    Były medale od A.Kwaśniewskiego dla założycieli uczelni EWSPA. Były rauty
    J.Kwaśniewskiej na jachcie należącym do jednego z biznesów powiązanych z
    Dariuszem Czajką. Były tyrady obronne wygłaszane przez ojca Jolanty Szymanek
    Deresz, który jest zatrudniony w uczelni założonej przed Dariusza Czajkę, i
    tak dalej.

    Również to właśnie należąca do żony Pana Prezydenta (Jolanta Kwaśniewska)
    firma "Royal Wilanów" występuje do założyciela Eko-Mysiadło przed
    ogłoszeniem przez sędziego Dariusza Czajkę upadłości Eko-Mysiadło z
    zainteresowaniem pośrednictwa w zakupie terenów tej firmy. Osobą, która z
    własnej inicjatywy zgłosiła się w tej sprawie reprezentując firmę Jolanty
    Kwaśniewskiej był Marek Zabrzeski - którego kilka lat później Polska poznała
    z następujących publikacji prasowych:

    W 2005 roku tygodnik WPROST pisze: "Interesy z Andrzejem Kuną i Aleksandrem
    Żaglem robił także Marek Zabrzeski, obecny zarządca firmy Nieruchomości Royal
    Wilanów Jolanty Kwaśniewskiej." Również jak pisze w 2005 roku PRZEKRÓJ: "Żona
    świeżo wybranego prezydenta wzięła udział w kameralnym spotkaniu wigilijnym z
    Andrzejem Kuną i Aleksandrem Żaglem - wspólnikami w interesach szpiega
    Władimira Ałganowa. Na spotkaniu w hotelu Holiday Inn był też Edward Mazur -
    zdaniem prokuratury zleceniodawca zabójstwa byłego szefa policji Marka
    Papały. Spotkanie współorganizował stary znajomy Kwaśniewskiej Marek
    Zabrzeski."

    ---

    Dla przypomnienia sprawa Eko-Mysiadło dotyczy majątku-nieruchomości o
    wartości ponad 0,5 miliarda złotych, który pod nadzorem komisarza Dariusza
    Czajki syndyk próbował sprzedać po wielokrotnie zaniżonej cenie zgodnie z
    uzgodnieniami z opisywanego w prasie korupcyjnego spotkania z udziałem
    Waldemara Bronowskiego (zasiada w komisji rewizyjnej OW Zrzeszenia Prawników
    Polskich, którego sędzia Dariusz Czajka jest prezesem). Szczegóły na stronie
    http://www.upadloscian.org.pl