  • 41. Data: 2011-06-01 18:38:36
    Temat: Re: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Moim zdaniem tak. Bo mamy problem dowodowy z tym brakiem sprzeciwu.

    jaki problem? przeciez brak sprzeciwu jest dorozumianym tutaj ujawnieniem
    woli, że dziecko moze zamieszkiwac.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 42. Data: 2011-06-01 18:41:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > jaki problem? przeciez brak sprzeciwu jest dorozumianym tutaj ujawnieniem
    > woli, że dziecko moze zamieszkiwac.

    Jak rodzice będą twierdzili, ze protestowali, to jak zamierzasz tego braku
    sprzeciwu dowieść?

  • 43. Data: 2011-06-01 18:44:18
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Przespałeś ładnych parę lat.
    > Taka "akcja" została kiedyś zorganizowana, przez dziennikarzy.
    > Ministrowi Spraw Wewnętrznych zdaje się się wmeldowali.
    >
    > A później był wyrok SN, jasno i wyraźnie stwierdzający że zameldowanie
    > jest wyłącznie czynnością administracyjną i *nie daje* żadnych
    > uprawnień cywilnoprawnych, w szczególności "prawa do zamieszkiwania".

    brat jest zameldowany w moim mieszkaniu ale czyli, ze jak wypowiedzialem
    bratu ustną umowe bezplatnego uzyczenia lokalu to powinien sie grzecznie
    wyprowadzic lub zaczac placic mi za wynajem lokalu? (dalsze swoje
    zamieszkiwanie argumentuje swoim zameldowaniem u mnie i chyba traktuje to
    jako tytul prawny :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 44. Data: 2011-06-01 20:41:38
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Jak rodzice będą twierdzili, ze protestowali, to jak zamierzasz tego braku
    > sprzeciwu dowieść?

    ja sie poddaje bo mi rece opadaja :) ktos odpowie? :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 45. Data: 2011-06-01 21:01:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jun 2011, wromek wrote:

    > brat jest zameldowany w moim mieszkaniu ale czyli, ze jak wypowiedzialem
    > bratu ustną umowe bezplatnego uzyczenia lokalu to powinien sie grzecznie
    > wyprowadzic

    W tej wersji widzę "trudności dowodowe" ;), a ściślej - brak jasnych
    sankcji wobec zachowania "niegrzecznego".
    Natomiast:

    > lub zaczac placic mi za wynajem lokalu?

    ...to jest oczywiste.

    > (dalsze swoje
    > zamieszkiwanie argumentuje swoim zameldowaniem u mnie i chyba traktuje to
    > jako tytul prawny :)

    Nie, tytułem prawnym może być użyczenie czy też najem.
    Zameldowanie może być skutkiem takiego tytułu, ale go nie tworzy
    (z naciskiem na "może", bo przecież nie ma obowiązku zamieszkiwania
    w wynajmowanym lokalu)
    Z kolei ustawa o ochronie praw lokatorów:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    ...do lokatorów zalicza zarówno korzystających jak i najemców, ale
    prawo do ochrony daje tylko pod warunkiem płacenia - zajrzyj
    do treści.
    Stąd z rezerwą odnoszę się do działań wobec korzystającego (z umowy
    użyczenia), bo jeśli dobrowolnie się nie wyniesie, jedyne co można
    "egzekwować" to należny czynsz.
    A tu działa prosta zasada: im wcześniej zostanie ustalony tym
    lepiej, bo do tego momentu korzystający będzie się zapieral że
    "użyczenie było" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2011-06-01 21:13:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ja sie poddaje bo mi rece opadaja :) ktos odpowie? :)

    Nie ja wymyśliłem zasadę zawartą w art. 6 kc, tylko Rzymianie bardzo dawno
    temu. To dziecko wywodzi swoje prawo do mieszkania z braku protestu i to
    ono musi tego braku dowieść. Bez współpracy ze strony rodziców cienko to po
    prostu widzę i tyle.

  • 47. Data: 2011-06-02 00:20:49
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > temu. To dziecko wywodzi swoje prawo do mieszkania z braku protestu i to
    > ono musi tego braku dowieść. Bez współpracy ze strony rodziców cienko to

    sorry, ja jzu sie po prostu troche zgubilem w watku, jesli chodzi o to zeby
    dziecko wywalic to masz racje.

  • 48. Data: 2011-06-02 00:39:53
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > W tej wersji widzę "trudności dowodowe" ;), a ściślej - brak jasnych
    > sankcji wobec zachowania "niegrzecznego".

    juz ja se takie sankcje wymyslilem w pismie wypowiadajacym bezplatne
    uzyczenie ponad rok temu ;)

> [...]
    > ...do lokatorów zalicza zarówno korzystających jak i najemców, ale
    > prawo do ochrony daje tylko pod warunkiem płacenia - zajrzyj

    juz to przerylem kiedys jak mi to zaserwowales :)

    > Stąd z rezerwą odnoszę się do działań wobec korzystającego (z umowy
    > użyczenia), bo jeśli dobrowolnie się nie wyniesie, jedyne co można
    > "egzekwować" to należny czynsz.

    no ale mam nadzieje, ze to, ze placi (czasmi i niepelne kwoty) tylko czynsz
    do spoldzielni to go nie wsadza pod ochrone tej ustawy.

    > A tu działa prosta zasada: im wcześniej zostanie ustalony tym
    > lepiej, bo do tego momentu korzystający będzie się zapieral że
    > "użyczenie było" :)

    no i ponad rok temu wlasnie wypowiedzialem ustna um. uzyczenia i zazadalem
    opuszczenia lokalu lub podpisania um. najmu co spotkalo sie z
    kategoryczną odmową na obie propozycje. w pismie zawarlem rowniez
    informacje, ze brak wyboru opcji doprowadzi do naliczania oplaty za
    bezumowne korzystanie z lokalu
    w kwocie xxxx pln co stanowi rownowartosc sredniej ceny wynajecia podobnego
    lokalu w okolicy. zamiast kombinowac z eksmisją, kilka dni temu zlozylem
    pozew o zaplate kwoty od konca wypowiedzenia
    do teraz.

    taką na razie przyjąlem linie i mam nadzieje, ze to wystarczy aby sie uporac
    z problemem.
    co myslisz?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 49. Data: 2011-06-09 05:26:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2011, wromek wrote:

    > co myslisz?

    Patrząc na tekst postu, wygląda mi przekonująco ;)
    Jeszcze należy nie wtopić na jakimś kiksie proceduralnym...

    pzdr, Gotfryd