  • 31. Data: 2011-05-22 19:49:32
    Temat: Re: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.05.2011 15:57, Arkady pisze:

    > Nastepny co bredzi, chlopie polska to nie anglia ze rachunek potwierdzaq
    > zamieszkanie. Jesli jestes zameldowany w asyscie policji masz prawo
    > wejsc do mieszkania jesli ktos nie chce cie wpuscic.

    Bredzisz.

  • 32. Data: 2011-05-22 19:56:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.05.2011 12:10, news pisze:

    > studiuje, nie pracuje a ojciec łoży alimenty zasądzone wyrokiem
    > rozwodowym. powstał więc prawno-logistyczny problem kto ma opłacać
    > wynajęte mieszkanie, czy ojciec (jeśli jej nie wpuści mimo że jest
    > zameldowana) czy matka, skoro dała dyla z rodzimego miasta ? generalnie

    Zasadniczo to te alimenty powinny jej wystarczyć na utrzymanie. Jeśli
    (obiektywnie) nie wystarczają - należałoby wnieść pozew o ich podniesienie.

    > dziewczyna wystąpiła o pomoc socjalna która stwierdziła, "przecież może
    > pani wezwać policje i siłą się wprowadzić do ojca bo jest tam pani
    > zameldowana" - co Wy na to ?

    Osoba z pomocy socjalnej to jakiś tępy ćwok z połowy ubiegłego wieku,
    któremu myli się zameldowanie (ewidencja ludności) z nakazem meldunkowym
    z czasów głębokiej komuny.

  • 33. Data: 2011-05-22 20:17:30
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zasadniczo to te alimenty powinny jej wystarczyć na utrzymanie. Jeśli
    > (obiektywnie) nie wystarczają - należałoby wnieść pozew o ich podniesienie.

    a czy to prawda, że pomoc socjalna może być ewentualnie przyznana
    dopiero po wykorzystaniu przez zainteresowaną wszystkich innych dróg w
    celu poprawienia swojej sytuacji materialnej (tzn. pozew o alimenty od
    matki, zwiększenie alimentów od ojca, itp...) - toż to trwać może
    miesiącami ? generalnie sugestia kobiety z ops-u była taka aby wyciągnąć
    wszystkie możliwe działa przeciwko rodzicom, bo pomoc społeczna państwa
    należy się w ostatniej kolejności (w tym właśnie sugestia wprowadzenia
    sie na siłę do ojca w asyście policji)

  • 34. Data: 2011-05-22 20:23:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.05.2011 22:17, news pisze:

> [...]
    > miesiącami ? generalnie sugestia kobiety z ops-u była taka aby wyciągnąć
    > wszystkie możliwe działa przeciwko rodzicom, bo pomoc społeczna państwa

    Osobiście nie znam związanych z tym przepisów, ale to by było
    zaskakująco logiczne - pomoc społeczna jest dla tych, którzy znikąd
    żadnej innej nie mogą uzyskać. Prywatnie jestem przeciwny dopłacaniu do
    kogoś z moich podatków tylko dlatego, że temu komuś łatwiej było
    wyciągnąć rękę do państwa.

  • 35. Data: 2011-05-22 21:00:01
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-05-22 22:17, news pisze:

> [...]
    > wszystkie możliwe działa przeciwko rodzicom, bo pomoc społeczna państwa
    > należy się w ostatniej kolejności (w tym właśnie sugestia wprowadzenia

    Pewnie ten ojciec jest dobrym człowiekiem i nie będzie jej bił, znęcał
    się nad nią skoro chce się do niego wprowadzić. Niech ryzykuje jak taka
    odważna.

    --
    animka

  • 36. Data: 2011-05-23 09:26:51
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 22 May 2011 22:17:30 +0200, news napisał(a):

    > a czy to prawda, że pomoc socjalna może być ewentualnie przyznana
    > dopiero po wykorzystaniu przez zainteresowaną wszystkich innych dróg w
    > celu poprawienia swojej sytuacji materialnej

    dużym uproszczeniu i owszem, masz rację.

    > (tzn. pozew o alimenty od matki, zwiększenie alimentów od ojca, itp...) -

    Tak, z małym "ale"
    Pomoc z OPSu ma być udzielona TERAZ, jeżeli spełnia pozostałe kryteria (np.
    dochodowe), a nie dopiero po rozprawach sądowych czy postępowaniach.

    > toż to trwać może miesiącami?

    Dlatego do wniosku o pomoc z OPSu niech dołączy tylko ksera takich pozwów - a nie
    wyroki czy postanowienia.
    Pomoc społeczna ma pełnić rolę pomocy "w danej chwili" aby zapewnić jakiś tam
    minimalny poziom egzystencjonalny.
    Nie dać się spuścić na drzewo w OPS/OPR!!!

  • 37. Data: 2011-05-24 12:23:32
    Temat: Odp: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Arkady" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    > Nastepny co bredzi, chlopie polska to nie anglia ze rachunek potwierdzaq
    > zamieszkanie.

    jest lepszym materialem dowodowym niz zameldowanie czy jego brak

    > Jesli jestes zameldowany w asyscie policji masz prawo wejsc do mieszkania jesli
    > ktos nie chce cie wpuscic.

    bzdura^2

  • 38. Data: 2011-05-28 20:15:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 May 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Sposobów rozwiazania tego prawnie' moze być kilka, ale nie każdy rodzi tytuł
    > do lokalu po prostu. Dorosłe dziecko może mieszkać bez tytułu i korzystajac
    > z braku protestu uprawnionych choćby nawet.

    Ale ów brak protestu dowodzi istnienia umowy właśnie.
    Umowy użyczenia rzecz jasna :)
    Taki jest stan faktyczny (jedna strona pozwala na korzystanie,
    a druga nieodpłatnie korzysta), zaś w KC jest:
    _117.html
    +++
    56
    Czynnoœć prawna wywołuje nie tylko skutki w niej wyrażone, lecz również
    te, które wynikajš z ustawy, z zasad współżycia społecznego i z ustalonych
    zwyczajów.
    [...]
    60
    Z zastrzeżeniem wyjštków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonujšcej
    czynnoœci prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby,
    które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, [...]
    ---

    Sugerujesz, że brak sprzeciwu wobec zamieszkiwania dorosłego dziecka
    jest NIEDOSTATECZNYM "ujawnieniem woli"?

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2011-05-28 20:19:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 May 2011, Arkady wrote:

    > Niesatety tak jest jesli o tym nie wiesz to chyba oderwany od rzeczywistosci
    > jestes i to bardzo mocno.

    Przespałeś ładnych parę lat.
    Taka "akcja" została kiedyś zorganizowana, przez dziennikarzy.
    Ministrowi Spraw Wewnętrznych zdaje się się wmeldowali.

    A później był wyrok SN, jasno i wyraźnie stwierdzający że zameldowanie
    jest wyłącznie czynnością administracyjną i *nie daje* żadnych
    uprawnień cywilnoprawnych, w szczególności "prawa do zamieszkiwania".

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2011-05-28 21:16:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sugerujesz, że brak sprzeciwu wobec zamieszkiwania dorosłego dziecka
    > jest NIEDOSTATECZNYM "ujawnieniem woli"?

    Moim zdaniem tak. Bo mamy problem dowodowy z tym brakiem sprzeciwu.