    From: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy zameldowanie uprawnia do zamieszkiwania ?
    Date: Thu, 2 Jun 2011 02:39:53 +0200

    > W tej wersji widzę "trudności dowodowe" ;), a ściślej - brak jasnych
    > sankcji wobec zachowania "niegrzecznego".

    juz ja se takie sankcje wymyslilem w pismie wypowiadajacym bezplatne
    uzyczenie ponad rok temu ;)

    > Natomiast:
    >
    > ...to jest oczywiste.

    > Nie, tytułem prawnym może być użyczenie czy też najem.
    > Zameldowanie może być skutkiem takiego tytułu, ale go nie tworzy
    > (z naciskiem na "może", bo przecież nie ma obowiązku zamieszkiwania
    > w wynajmowanym lokalu)
    > Z kolei ustawa o ochronie praw lokatorów:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-ochronie-
    praw-lokatorow-mieszkaniowym-zasobie-gminy-i-o-zmian
    ie-Kodeksu-cywilnego-1_2_10.html
    > ...do lokatorów zalicza zarówno korzystających jak i najemców, ale
    > prawo do ochrony daje tylko pod warunkiem płacenia - zajrzyj
    > do treści.

    juz to przerylem kiedys jak mi to zaserwowales :)

    > Stąd z rezerwą odnoszę się do działań wobec korzystającego (z umowy
    > użyczenia), bo jeśli dobrowolnie się nie wyniesie, jedyne co można
    > "egzekwować" to należny czynsz.

    no ale mam nadzieje, ze to, ze placi (czasmi i niepelne kwoty) tylko czynsz
    do spoldzielni to go nie wsadza pod ochrone tej ustawy.

    > A tu działa prosta zasada: im wcześniej zostanie ustalony tym
    > lepiej, bo do tego momentu korzystający będzie się zapieral że
    > "użyczenie było" :)

    no i ponad rok temu wlasnie wypowiedzialem ustna um. uzyczenia i zazadalem
    opuszczenia lokalu lub podpisania um. najmu co spotkalo sie z
    kategoryczną odmową na obie propozycje. w pismie zawarlem rowniez
    informacje, ze brak wyboru opcji doprowadzi do naliczania oplaty za
    bezumowne korzystanie z lokalu
    w kwocie xxxx pln co stanowi rownowartosc sredniej ceny wynajecia podobnego
    lokalu w okolicy. zamiast kombinowac z eksmisją, kilka dni temu zlozylem
    pozew o zaplate kwoty od konca wypowiedzenia
    do teraz.

    taką na razie przyjąlem linie i mam nadzieje, ze to wystarczy aby sie uporac
    z problemem.
    co myslisz?

    --
    pozdrawiam, wromek