  • 1. Data: 2004-01-24 14:39:09
    Temat: czy umowa musi być przetłumaczona?
    Od: "Krizzo" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Planuje podpisać umowę z firmą rosyjską. Umowa będzie dotyczyła sprzedaży
    ich oprogramowania.
    Umowa ta będzie sporządzona po angielsku i rosyjsku (2 jednobrzmiące
    egzemplarze z wskazaniem jako na wiążący na angielski - komunikuję się z
    nimi po angielsku). Przyjmijmy, że treść angielską rozumiem i odpowiada mi i
    teraz mam pytanie. musze przetłumaczyć wersję angielską na polski i podpisać
    z nimi 3 języczną wersję czy mogę podpisać umowę w EN,RU i tyle. Czy może
    też muszę przetłumaczyć umowę po podpisaniu.... A może wcale?
    Co wystarczy by w polskim prawie była to umowa wiążąca?

    Pozdrawiam
    Krzysztof Zalewski

  • 2. Data: 2004-01-24 18:37:02
    Temat: Re: czy umowa musi być przetłumaczona?
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Krizzo" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy może też muszę przetłumaczyć umowę po podpisaniu.... A może wcale?
    > Co wystarczy by w polskim prawie była to umowa wiążąca?

    Możesz podpisywać w takich językach w jakich chcesz, w takim w jakim druga
    strona też akceptuje.
    Dopiero gdy coś zacznie się dziać, i bedziesz chciał z ta umową dochodzić
    swoich praw, ewentualnie przedstawiać ją w innym celu w jakimś urzędzie...
    to musisz przetłumaczyć na język urzędowy jaki obowiązuje w tym urzedzie
    gdzie będziesz to składał.

    a tak dla samych was... podpiszcie w takim języku jaki rozumiecie.
    Znam firmy które mają umowy handlowe z Arabami, Szwajcarami, Niemcami w j.
    angielskim i trzymają to w szafie i nikt nie tłumaczył tego na polski, bo
    nie było takiej potrzeby.
    Firmy te mają obrót wielocyfrowy, konta bankowe tych firm są monitorowane
    przez służby anty-mafijne badające czy pieniądz jest "czysty" i nawet do
    banku szefowie tych firm dokumenty noszą w j.angielskim, a oni już we
    własnym zakresie sobie tłumaczą jeśli czegoś nie rozumieją...

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]

  • 3. Data: 2004-01-24 21:34:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    urzędzie...
    > to musisz przetłumaczyć na język urzędowy jaki obowiązuje w tym

    Ostatnio wpadła mi w oko taka ciekawostka:

    Ordynacja podatkowa

    "Art. 82. § 1. Osoby prawne, jednostki organizacyjne
    nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne
    prowadzące działalność gospodarczą są obowiązane
    do sporządzania i przekazywania informacji:
    [...]
    2) bez wezwania przez organ podatkowy - o umowach
    zawartych z nierezydentami w rozumieniu przepisów prawa dewizowego,"

    I ciekawe jak to wygląda w praktyce?

  • 4. Data: 2004-01-24 21:38:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > 2) bez wezwania przez organ podatkowy - o umowach
    > zawartych z nierezydentami w rozumieniu przepisów prawa dewizowego,"

    Nie doczytałem, że jest rozporządzenie Ministra
    w tej sprawie.
    Ktoś wie, o które Rozporządzenie chodzi?