eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...czy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...
  • Data: 2007-05-25 09:00:31
    Temat: czy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...
    Od: Zbyszek <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jest sobie pawilon handlowy, który wynajmuje mój Ojciec.
    Poprzedni najemca rozwiązał umowę najmu 2 miesiące temu.
    Wtedy został spisany dokument, że pozostawione rzeczy odchodzący najemca
    pozostawia do rozliczenia następnemu najemcy. Miesiąc temu Ojciec wyjechał
    za granicę zostawiając mi notarialne pełnomocnictwo do zwykłego zarządu
    majątkiem. Jak obecny najemca dowiedział się, że Ojciec wyjechał za granicę
    i zobaczył dokument pełnomocnictwa to zaprzestał płacenia czynszu bez
    podania przyczyny (czynsz ma obowiązek płacić na konto Ojca). Zadzwoniłem
    do Ojca, który kazał zamknąć pawilon do czasu uregulowania zaległego
    czynszu.

    Obecnie poprzedni najemca przychodzi do mnie i domaga się wydania rzeczy z
    pawilonu. Pokazuję mu dokumenty które podpisał 2 miesiące temu z moim Ojcem
    i tłumaczę mu, że teraz to on nie ma prawa przedstawiać żadnych roszczeń i
    odmawiam wydania rzeczy z lokalu. A on ciągle swoje.
    Zadzwoniłem do Ojca, który powiedział, że jedyną osobą mogącą zabierać głos
    w sprawach lokalu jest jedynie obecny najemca. Powiedział też, żebym w
    żadnym wypadku nie rozmawiał z poprzednim najemcą bo on nie jest stroną w
    tej sprawie. I tu jest problem on ciągle przyłazi i wydzwania. Nie wiem jak
    się tego natręta pozbyć. Moim zdaniem jest to próba wyłudzenia. Nie wiem
    tylko czy to jest karalne i czy można z tym iść na policję.

    Samo wyłudzenie jest karalne lecz musiało by dojść do wyłudzenia czyli
    zabrania rzeczy z lokalu przez poprzedniego najemcę. Tego mi robić nie
    wolno bo obecny najemca mógłby mnie oskarżyć o niekorzystne rozporządzanie
    mieniem i o to, że nieupoważnioną osobę wpuściłem do lokalu.

    Zbyszek