eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku... › Re: czy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...
  • Data: 2007-05-26 12:47:23
    Temat: Re: czy próba wyłudzenia jest karalna? Jak wygląda biznes po polsku...
    Od: Zbyszek <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Zbyszek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W 99,99% skończy się postanowieniem o odmowie wszczęcia postępowania
    > przygotowawczego z uwagi na to, ze czyn nie stanowi przestępstwa.

    ???

    "Zachodzi podejrzenie popełnienia przestępstwa wyłudzenia - art. 286 par. 1
    kodeksu karnego, który przewiduje ? Kto, w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym
    lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8?."

    Moja interpretacja:
    Mój ojciec za pomocą pełnomocnictwa powierzył mi opiekę nad lokalem. Ten
    facet co bezpodstawnie rząda wydania rzeczy usiłuje wymusić na mnie wydanie
    rzeczy - czyli doprowadzić do tego abym niekorzystnie rozporządził mieniem
    pawilonu. Przedmioty, których rząda są przedmiotem rozliczeń pomiędzy
    wynajmującym (czyli ja jako pełnomocnik) oraz najemcą (który nie płaci
    czynszu).

    Zbyszek