    From: " Toomek" <1...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: co może komornik?
    Date: Wed, 26 Sep 2007 09:06:51 +0000 (UTC)

    Witam
    Firmowe konto bankowe mojego ojca zablokował bank na wniosek komornika. Dług
    za jaki ściga komornik pochodzi z poprzedniej działalności mojego ojca. Prawie
    cala kwota o którą walczy komornik znajduje się na tym koncie. Resztę sumy mój
    ojciec jest w stanie spłacić w następnym miesiącu. Problem polega na tym że
    wszystko co miał zostało zablokowane i został bez grosza. Mógłby nawet wziąć
    kredyt gotówkowy który by spłacił w następnym miesiącu i z którego by spłacił
    komornika - ale kredytu nie dostanie nigdzie bo przez to ze ma zablokowane
    konto nie mógł zapłacić podatku ani ZUSu. Jednym słowem rozwiązanie by było
    proste gdyby nie upór komornika który nie chce odblokować choć części tej sumy.
    Nie dość że komornik zostawił mojego ojca bez środków do życia to dodatkowo
    skazał go na niezapłacenie za podatek, ZUS, mieszkanie, telefon i wszystkie
    pozostałe opłaty pomimo że wysokość zarobków mojego ojca pozwoliłaby łatwo
    spłacić ten dług.

    a teraz pytania

    Po pierwsze czy komornik ma prawo zablokować wszystko zostawiając człowieka
    bez grosza do życia? Jeśli nie ma prawa to jak to wyegzekwować?

    Po drugie czy komornik ma prawo zająć konto bankowe jednej firmy podczas gdy
    dług pochodzi z poprzedniej firmy tego właściciela?

    Po trzecie czy widzicie jakieś sensowne wyjście z tej sytuacji?

    z góry dzięki za pomoc