  • Data: 2007-09-26 10:45:18
    Temat: Re: co może komornik?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Sep 2007, Toomek wrote:

    > Nie dość że komornik zostawił mojego ojca bez środków do życia to dodatkowo
    > skazał go na niezapłacenie za podatek, ZUS, mieszkanie, telefon i wszystkie
    > pozostałe opłaty pomimo że wysokość zarobków mojego ojca pozwoliłaby łatwo
    > spłacić ten dług.

    Pominmy prowokujące pytanie dlaczego wcześniej nie spłacił, na ogół
    wejście komornika tak się kończy - powstają inne długi :(
    To jest chyba najsilniejszy bat na dłużnika, a jednocześnie to wierzyciel
    powinien wykazać się "rozsądkiem", bo to po części w jego interesie.
    Próbowaliście z owym wierzycielem się dogadać?

    > Po pierwsze czy komornik ma prawo zablokować wszystko zostawiając człowieka
    > bez grosza do życia? Jeśli nie ma prawa to jak to wyegzekwować?

    AFAIK z konta "firmowego" może sciągnąć do zera.
    Natomiast na osobistym jakąś tam kwotę powinien zostawić - coś
    trzykrotność kwoty minimalnego wynagrodzenia (a może przeciętnego).

    > Po drugie czy komornik ma prawo zająć konto bankowe jednej firmy podczas gdy
    > dług pochodzi z poprzedniej firmy tego właściciela?

    Zaraz - to są spółki handlowe?
    Bo jak nie, to obowiązuje zasada "firma to ja".
    Działalność *firmuje* jej właściciel!

    pzdr, Gotfryd