  • 1. Data: 2009-02-04 18:50:25
    Temat: cena na metce a cena w kasie
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Mam pytanie - czy sklep odzieżowy może stosować taki układ, że ma przy
    regałach z ubraniami wywieszone ceny a jak podchodzi się do kasy to
    okazuje się, że doliczają jeszcze marże (czyli cena jest wyższa niż na
    etykiecie w sklepie)?

    ta sama sytuacje tyczy się kaucji za butelki. Cena na etykiecie jedna a
    w kasie + 30 gr za butelkę

  • 2. Data: 2009-02-04 19:01:50
    Temat: Re: cena na metce a cena w kasie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > regałach z ubraniami wywieszone ceny a jak podchodzi się do kasy to
    > okazuje się, że doliczają jeszcze marże (czyli cena jest wyższa niż na

    Jeśli to sklep, to nie może.

    > ta sama sytuacje tyczy się kaucji za butelki. Cena na etykiecie jedna a w
    > kasie + 30 gr za butelkę

    A tu już moim zdaniem może, bo cena za towar, to za zawartość. Naczynie, to
    inna sprawa.

  • 3. Data: 2009-02-04 19:09:26
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" ...

    > A tu już moim zdaniem może, bo cena za towar, to za zawartość. Naczynie,
    > to inna sprawa.

    W dodatku kaucja jest zwrotna.

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2009-02-04 21:33:00
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-02-04 20:01, Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli to sklep, to nie może.

    A co zrobić gdy sprzedawczyni się upiera, że +20% (czy ile tam) i tak
    dorzuci? Na co się powoływać? Kogo wezwać do pomocy?

  • 5. Data: 2009-02-04 21:59:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co zrobić gdy sprzedawczyni się upiera, że +20% (czy ile tam) i tak
    > dorzuci? Na co się powoływać? Kogo wezwać do pomocy?

    Najlepiej po prostu zmienić sklep. Oczywiście możesz wezwać Policję, która
    sprzedawczynię pouczy, a może nawet nałoży na nią mandat, no i później iść
    z tym do sądu cywilnego, gdzie najpewniej wygrasz. Z tym, że nie wiem, czy
    warto.

  • 6. Data: 2009-02-05 19:58:23
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-02-04 22:59, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > która sprzedawczynię pouczy, a może nawet nałoży na nią mandat, no i
    > później iść z tym do sądu cywilnego, gdzie najpewniej wygrasz. Z tym, że

    Telefon do inspekcji handlowej albo RPK nie pomoże?

  • 7. Data: 2009-02-05 20:06:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Telefon do inspekcji handlowej albo RPK nie pomoże?

    W jakim sensie ma pomóc? Ani Inspekcja Handlowa, ani tym bardziej RPK w
    sensowym czasie nie przybędzie, by wydrzeć z rąk sprzedawczyni i oddać w
    ręce szczęśliwego (wówczas niewątpliwie) nabywcy ten towar. Zdolność do
    reakcji we w miarę sensownym czasie ma w tym wypadku tylko Policja.

  • 8. Data: 2009-02-05 20:35:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-02-05 21:06, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > ręce szczęśliwego (wówczas niewątpliwie) nabywcy ten towar. Zdolność do
    > reakcji we w miarę sensownym czasie ma w tym wypadku tylko Policja.

    ok, rozumiem. Jaki paragraf narusza sklep stosując takie marżowe
    sztuczki? Art. 135. KW? Czy 5setktóryś KC?

  • 9. Data: 2009-02-05 21:03:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ok, rozumiem. Jaki paragraf narusza sklep stosując takie marżowe
    > sztuczki? Art. 135. KW? Czy 5setktóryś KC?

    Przepisy na ten temat zawiera ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 10
    czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i
    usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.
    Sankcje, za naruszenie tych przepisów są zawarte w art. 137 kw.

  • 10. Data: 2009-02-05 21:03:23
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    PlaMa wrote:

    > ok, rozumiem. Jaki paragraf narusza sklep stosując takie marżowe
    > sztuczki? Art. 135. KW? Czy 5setktóryś KC?

    Wg mnie to ustawa o cenach, art. 12. Kara za uporczywe uchylanie się od
    obowiązku uwidaczniania ceny od 1000 do 5000 euro.

    M.