  • 501. Data: 2022-01-24 12:59:07
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 08:49:10 +0100, Shrek napisał(a):

    > A może być dowód anegdotyczny?

    Trochę słabo.
    Foliarze nie noszą, "bo nie" i już. Zaszczepieni mniej ufają Goździkowej i
    bardziej do nich dociera, że po zaszczepieniu też mogą być nosicielami i
    zarażać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 502. Data: 2022-01-24 12:59:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2022 12:32:13 +0100, Olin wrote:

    > Na raka umiera w Polsce rocznie prawie 110 tys. osób. Na kowida przez
    > niecałe dwa tyle samo. Mamy przestać leczyć nowotwory, bo terapia droga, a
    > śmiertelność tylko dwa razy większa niż na kowid?

    Ale moze do zastanowienia czy te szczepionki cos daja.

    > Leczenie innych chorób też pochłania horrendalne pieniądze, a umieralność,
    > zgodnie z Twoim tokiem myślenia, do olania:
    > - Miażdżyca zabija co roku ok. 30 tys. ludzi w Polsce
    > - Na zawał serca umiera około 15 tys. Polaków rocznie.
    >
    > https://www.medonet.pl/narodowy-test-zdrowia-polakow
    /co-dolega-polakom-,choroby--ktore-zabijaja-ponad-po
    lowe-polakow,artykul,91342726.html

    Zus sie cieszy, obywatele sie dzieja.

    > Zaszczepienie wziąłem z tej samej strony, bo rzetelność nakazuje brać dane
    > z tego samego źródła, a nie dla każdego przypadku z innego, żeby wyszło, co
    > chcemy.

    Dla mnie o tyle istotne, ze miedzy 92 a 56% roznica istotna.
    Szczegolnie jesli policzyc % niezaszczepionych.

    A miedzy 77 a 56% juz nie wydaje sie taka istotna.

    > Korelacje mają to do siebie, że niektóre punkty bardziej odstają od krzywej
    > dopasowania a inne mniej.

    Ale tu juz prawo wielkich liczb sie kłania.

    > Weź krzywe zgony vs czas dla dobrze zaszczepionych krajów, powiedzmy
    > powyżej 75%, i porównaj górki przed latem 2021 i jesienną. Po szczepieniach
    > jesienna jest mizerna.
    >
    > https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pt
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/fr
    >
    > Szczególnie ciekawa jest Argentyna (73,42% zaszczepionych), bo argument o
    > wspaniałej służbie zdrowia brzmi słabo.

    Argentyna to daleki kraj, i nie wiem czy mozna porownywac, ale
    Portugalia miala duza smiertelnosc w drugiej fali, a Francja w
    pierwszej.

    > No właśnie. wcześniej pisałeś, że w Hiszpanii "wymarli" przy okazji
    > pierwszej fali, a u nas zgonów sumarycznie już więcej i nic lepiej. Czemu u
    > na nie "wymarli"?

    U nas nie wymarli, bo rzad za/wczesnie zaczal izolacje.

    Bardziej mnie ciekawi ten sumaryczny wzrost obecny - moze to
    faktycznie szczepionka.

    > Na chłopski rozum służba zdrowia może uchronić prze zgonem, ale nie samą
    > chorobą.

    Owszem, ale pozostaja jeszcze inne choroby, i Covid jako towarzyszacy,
    tudziez np wykrywalnosc wirusa.

    > Czemu w USA do szpitali trafiają głównie nieszczepy?
    > https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

    > Już kiedyś podawałem ten adres i narzekałeś, że dane tylko do sierpnia.
    > Teraz są do połowy grudnia.

    O widzisz, i to jest cenne.

    J.

  • 503. Data: 2022-01-24 13:03:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 08:57:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > skuteczność szczepionki od zawsze bada się właśnie w ten
    > sposób że sprawdza się jak zmniejsza szansę _zakażenia_

    No i przy poprzednich wariantach i świeżo po szczepieniu raczej było
    dobrze, bo tak twierdzą uczeni, a piszą w recenzowanych czasopismach, a nie
    gazetce parafialnej, więc ja im wierzę.
    Mimo tam rozumianej skuteczności, a w zasadzie jej braku, w przypadku
    omikrona znacząco mniej zaszczepionych umiera.

  • 504. Data: 2022-01-24 13:05:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 13:31:22 +0100, Shrek napisał(a):

    > A co mają do tego statystyki zgonów, skoro on mówił, ze nie chronią
    > przed zachorowaniem?

    Jeśli na wszytkie choroby mam chorować bezobjawowo, to ja na to jak na
    lato.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 505. Data: 2022-01-24 13:08:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 13:36:25 +0100, Shrek napisał(a):

    > NIe wiem, ale ministerstwo cały czas liczy odsetek zasczepionych wśród
    > worków czy zarażonych "od początku szczepień" i na to dowodzić ich
    > skuteczności. Na zwrócenie uwagi, że to manipulacja zostajesz szurem;)
    >
    > No ale chyba przestaną tak liczyć bo w ciągu miesiąca im czarne worki
    > skoczyły z 5% do 12...

    Było już o tych danych ileś tam razy:
    https://dane.gov.pl/pl/dataset/2582,statystyki-zakaz
    en-i-zgonow-z-powodu-covid-19-z-uw
    Możesz sam jeszcze sprawdzić dla grudnia, ilu zmarło zaszczepionych i
    nieszczepionych. A szczepionych > 50%.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 506. Data: 2022-01-24 15:25:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 09:25:37 +0100, Shrek napisał(a):

    > Piszę tylko, że ta słynna grafika jest jedynie stwierdzeniem
    > koincydencji. Ale jakby zrobić podobną po procencie PKB na "służbę
    > zdrowia" to wyglądałaby łudząco podobnie

    Sorry Winnetou, ale gdyby policzyć współczynnik korelacji - czego nie chce
    mi się robić, bo trzeba ręcznie wklepywać dane z wykresu - to raczej
    wyjdzie bliski 1, a nie 0, więc to nie koincydencja.
    Przyznaję, że gdyby wziąć PKB na SZ wyjdzie zapewne podobnie, ale te same
    bogate kraje przed szczepieniami jakoś sobie nie radziły, a po wakacjach
    2021 stał się cud.
    https://covid19.who.int/region/euro/country/fr
    https://covid19.who.int/region/euro/country/es

    A tu jeszcze dobrze zaszczepiona Agentyna:
    https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    Przed wakacjami nawet 4217 zgonów na tydzień, teraz maksymalnie 727.
    Poziomem PKB nie rzucają na kolana. Wszystko ładują w służbę zdrowia?
    Zaszczepionych mają 73.42% populacji i nagle kiepska SZ zaczęła działać?
    Taka koincydencja.

  • 507. Data: 2022-01-24 15:31:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 13:39:18 +0100, n...@o...pl napisał(a):

    > Nie wiedziałem, że rak to wirus i wystarczy uodpornić organizm na niego.

    Renomowana medycyna chavistowska twierdzi, że rakiem można zarazić, choć
    nie precyzuje jak:

    "Kilka dni temu raka zdiagnozowano u prezydent Argentyny Cristiny Fernandez
    de Kirchner. Na nowotwory leczyli się też w ostatnim czasie prezydent
    Brazylii Dilma Rousseff, jej poprzednik Lula da Silva oraz prezydent
    Paragwaju Fernando Lugo. Zdaniem prezydenta Wenezueli jest to bardzo dziwne
    zjawisko,które trudno tłumaczyć.

    W przemówieniu dla żołnierzy Hugo Chavez sugerował, że być może za całą
    sprawą stoi Biały Dom. Dodał, że nie są to bezpośrednie oskarżenia, tylko
    "myślenie na głos". Hugo Chavez wielokrotnie oskarżał rząd USA o to że
    próbuje obalić go lub zabić."

    https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-chavez-
    za-nowotworami-politykow-stoi-rzad-usa,nId,910315#ut
    m_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 508. Data: 2022-01-24 15:39:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 15:11:33 +0100, Shrek napisał(a):

    > Czyli nie są skuteczne. Skuteczność szczepionki jest zdefiniowana
    > procentowo w zakresie zapobiegania _zakażeniom_

    A tu kurna piszą, o jakichś zachorowaniach:

    "Fiałek na wstępie zaznacza, że dla każdego leku, a więc i dla szczepionek
    przeciwko Covid-19, stosuje się taką samą metodę obliczania skuteczności.
    Badana grupa dzielona jest na dwie części. Jedni dostają lek (w tym
    przypadku szczepionkę przeciwko Covid-19), a drudzy placebo. Gdy już to
    wiemy, można pokazać na przykładzie, jak obliczono skuteczność szczepionki
    np. Pfizera. Otóż przebadano grupę około 44 tys. osób. Wśród tych, którzy
    otrzymali szczepionkę przeciw COVID-19, zachorowało 8 osób. Natomiast w
    grupie z placebo 162 osoby.

    - Łącznie zachorowało więc 170 osób. 8 z 170, to około 5 proc., a więc tyle
    zachorowało, a w 95 proc. preparat Pfizer-BioNTech jest skuteczny - mówi
    Bartosz Fiałek w Interii.

    Dalej takie same wyliczenia przeprowadza dla szczepionki Moderny. W tym
    przypadku przebadano ok. 30 tys. osób.

    - W grupie szczepionej było 11 przypadków zachorowania, a wśród osób, które
    dostały placebo - 185 osób. 11 z 196 to około 5,6 proc., dlatego
    skuteczność tej szczepionki to 94,4 proc. - kontynuuje wyliczenia Fiałek."

    https://bezprawnik.pl/jak-oblicza-sie-skutecznosc-sz
    czepionek/

    Komu wierzyć?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 509. Data: 2022-01-24 15:51:56
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Korelacje mają to do siebie, że niektóre punkty bardziej odstają od krzywej
    > dopasowania a inne mniej. Trzeba by zrobić podobne obliczenia dla
    > wszystkich krajów z wiadomej strony, a takiego nadmiaru czasu nie mam.

    Ciekawe ile razy będę to wklejał zanim ktoś przeczyta.
    Może 10 razy wystarczy.

    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1
    https://imgur.com/a/bjX87m1

  • 510. Data: 2022-01-24 15:53:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2022 15:39:51 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > zachorowało, a w 95 proc. preparat Pfizer-BioNTech jest skuteczny - mówi

    Tak jest.

    https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577
    95% ochrony przed zachorowaniem.

    A po 6 miesiacach ile ?