eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoart. 286 §1 kk, czy Policja ma obowiązek pobrać odciski palców? › art. 286 §1 kk, czy Policja ma obowiązek pobrać odciski palców?
  • Data: 2005-12-06 20:04:21
    Temat: art. 286 §1 kk, czy Policja ma obowiązek pobrać odciski palców?
    Od: "Iwona Drogowska" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mój znajomy jest podejrzany o przęstępstwo z art. 286 §1 kk. Policja upiera
    się, aby pobrać jego odciski palców, sfotografować i umieścić w kartotece.
    Wiem, że Policja ma do tego prawo, ale czy zastosowanie takiego środka jest
    obowiązkowe? Zgłasza się na każde wezwanie, jest osobą o nieposzlakowanej
    opinii, niekaraną wcześniej. Art. 74 par. 2 pkt 1 kpk stwierdza, że od
    podejrzanego wprawdzie wolno pobrać odciski palców itp., ale nigdzie, w całym
    kpk nie ma sformułowania, że czynności te są obligatoryjne. Na jakiej
    podstawie Policja dopuszcza zastosowanie tego środka? Znajomy nie przyznał się
    do winy i odmówił składania wyjaśnień.