    From: "Kszych" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: aresztowany komputer ...
    Date: Thu, 24 Nov 2005 16:02:31 +0100

    Witam, ponad trzy miesące temu na podstawie nakazu prokuratorskiego odbyło
    sie w moim mieszkaniu przeszukanie które w zasadzie sprowadziło się do
    przesłuchania, wyjaśnienia oraz zatrzymania do depozytu mojego komputera
    wraz z 6 szt. płyt CD. Podstawą było "doprowadzenie do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem w portalu Allegro" - jeden z użytkowników mojej sieci
    (udostępniam internet) sprzedawał karty pre-paid których nie wysyłał, za to
    kasę zbierał skrupulatnie. Dane co do mojej osoby otrzymali od providera (TP
    SA) po zlokalizowaniu IP z kórego były wykonywane operacje na Allegro. Po
    wyjaśnieniu na Komendzie Policji zatrzymano mój komputer wraz z płytami CD
    (nielegalne oprogramowanie) oraz serwer który wrócił po zapewnieniu że jest
    na nim zainstalowany Linux. Wyjaśniłem wszystko co wiedziałem na temat ,
    wskazałem osobę co do której miałem pewność że to ona dokonywała oszustwa,
    po fakcie poinformowałem o zdarzeniu poszkodowanych z Allegro. Na
    okoliczność wydano mi "spis i opis rzeczy wydanych dobrowolnie po wezwaniu
    dokonującego czynność" gdzie opisano jednostę centralną bez widocznych
    numerów seryjnych (komputer) oraz 6 płyt w/g opisu na nich. Z tego co
    dowiedziałem się od biorącego udział w przeszukaniu funkcjonariusza w
    sprawie wpierw ma wypowiedzieć się biegły który oceni wartośc nielegalnego
    oprogramowania komputera a następnie sprawa zostanie skierowana do sądu.
    Pytanie : jak postępować w wspomnianej sprawie ? czekać na ruch Policji ?
    ile mają na to czasu ? czego się spodziewać ? Pozdrawiam.
    WP

    --
    Lepiej być znanym pijakiem niż
    anonimowym alkoholikiem ...