  • 21. Data: 2011-11-22 15:29:05
    Temat: Re: allegro, brak chęci współpracy
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-22 15:48, to pisze:
    > begin Wojtek

    > Nikt i co z tego?

    To z tego, że prosty wniosek nasuwa się sam - jeśli nie umieszczasz w
    komentarzach szczegółów aukcji czy nazwy sprzedawcy/kupującego (a
    zaręczam Cię, że większość ludzi tego nie robi), to masz ograniczone
    pole manewru jeśli chodzi o możliwość skorzystania z punktu regulaminu,
    o którym mowa w tym wątku.
    Nie jest to stricte nakaz ze strony Allegro, ale ponieważ ponoć
    potrafisz myśleć, to wnioski też powinieneś dać radę wyciągnąć.

    N.

  • 22. Data: 2011-11-22 15:58:07
    Temat: Re: xxx, brak chęci współpracy
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl>

    > Ale umiesz czytać? Zarówno z regulaminu jak i ich odpowiedzi widać jasno,
    > że to nie ty masz wiedzieć, że komentarz jest omyłkowy, tylko ma to
    > wynikać z treści komentarza (np. wspomniany inny towar niż był przedmiotem
    > transakcji). Co wpisałeś w komentarzu?

    Jeśli z treści samego komentarza to nie z treści aukcji :-) Czyli musiałby
    komentarz brzmieć np "negatywny ale nie do właściwej aukcji" albo
    "negatywny, ale naprawdę pozytywny", więc zostaje że punkt regulaminu nie ma
    sensu :-)

  • 23. Data: 2011-11-22 16:27:56
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-22 16:13, Jacek Midura pisze:

    > Czemu? Przecież niezgodność towaru w aukcji i komentarzu zazwyczaj
    > wystarczy do stwierdzenia, że komentarz trafił przez pomyłkę do
    > niewłaściwego użytkownika.

    O ile komentarz nie jest sformułowany w sposób uniemożliwiający
    zidentyfikowanie towaru lub użytkownika.

    > Drżyjcie, fakty! Nadchodzi Logika!

    No fakt, nie zakładałam tego, że niektórzy allegrowicze nie posługują
    się logiką :)

    > Aha. Dobrze, że Allegro ma na ten temat inne zdanie. Tym bardziej, że od
    > momentu wystawienia komentarz już nie jest tylko wystawcy, ale również
    > osoby, która go otrzymała.

    Ooo, ale - tym razem ja zapytam - masz jakieś wsparcie? A może
    wystawiony komentarz jest wręcz własnością Allegro i dlatego to ono
    decyduje kiedy i jak usuwać?

    > Zamiast przykładu posłużę się cytatem (z tego wątku):

    No nie mów, że Cię to przerosło.

    > to: Rusz głową!

    Ruszyłam. Nadal nie wiem, jaki nieuczciwy cel przyświeca osobie, która
    chciałaby odwołać swój komentarz.

    N.

  • 24. Data: 2011-11-22 17:16:31
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Nixe

> [...]
    > zaręczam Cię, że większość ludzi tego nie robi), to masz ograniczone
    > pole manewru jeśli chodzi o możliwość skorzystania z punktu regulaminu,

    W ogóle nie masz pola manewru, bo nie da się stwierdzić, że komentarz był
    omyłkowy. I co z tego?

  • 25. Data: 2011-11-22 22:23:32
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    to wrote:
    > Bo w regulaminie jest, że usuwają, gdy jego treść wskazuje na pomyłkę. A
    > dlaczego ten punkt istnieje to sam się zastanów -- spróbuj pomyśleć. To
    > już drugi raz w ciągu ostatnich kilku minut, ale może podołasz.

    "Możesz pomalować swój samochód na zielony lub czerwony, jeśli masz Volvo"

    I teraz zadaj pytanie ludziom, na jaki kolor możesz pomalować samochód.
    Obstawiam, że dostaniesz mniej więcej równy rozkład odpowiedzi wg. obu
    interpretacji a jeśli nie równy to mniejszościowa jego część nie będzie
    mogła być statystycznie zignorowana.

    Twoja interpretacja zakłada, że "jeśli" odnosi się zarówno do zielonego
    i czerwonego. Innymi słowy warunkiem koniecznym jest, że musi być to
    Volvo. Druga interpretacja przypisuje "jeśli" tylko do czerwonego.

    Ponieważ nie można stwierdzić, że komentarz jest wystawiony błędnemu
    użytkownikowi jeśli nie wskazuje na to jego treść to zapis w twojej
    interpretacji jest martwy, równie dobrze mogłoby go nie być. Allegro nie
    jest w stanie wiedzieć o poprawności komentarza zakładając
    (nierealistycznie!), że błędne komentarze to tylko takie, które mają w
    sobie przesłanki, że są błędne. Komentarz jest wystawiony błędnemu
    uzytkownikowi ponieważ ja tak twierdzę. I o ile ktoś nie udowodni, że
    jest inaczej to moje słowo jest wiążące. Jeśli Kowalski w sądzie
    twierdzi, że jest niewinny to takim pozostanie o ile ktoś mu nie
    udowodni, że jest przeciwnie.

    Podałem allegro wszelkie dane użytkownika, który ten komentarz powinien
    otrzymać. Mało tego, ten właściwy użytkownik otrzymał ten komentarz, a
    ja otrzymałem komentarz zwrotny od niego. Sprawę pomyłki zgłosiłem
    praktycznie od razu w przeciągu minut. Nie otrzymałem jeszcze komentarza
    od kontrahenta, któremu błędnie wystawiłem. Transakcja nie jest jeszcze
    sfinalizowana. Tylko zła wola serwisu poparta interpretacją
    nierealistycznego zapisu w regulaminie prowadzi do odmowy działania w
    tej sprawie.

    Wojtek

  • 26. Data: 2011-11-22 23:09:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-22 10:57:58 +0000, Wojtek <N...@e...ukryty.com> said:

    > Wystawiony został pozytywny komentarz nie temu użytkownikowi co trzeba.

    Tak czasem bywa. Człowiek myśli, że myśli, jednen ruch i sru..

> [...]
    >
    > b) komentarz został omyłkowo wystawiony niewłaściwemu Użytkownikowi lub
    > do niewłaściwej transakcji, jeśli jego treść jednoznacznie wskazuje na

    Czy treść wskazuje jednoznacznie, że to pomyłka?

    > Odpowiedź od allegro, że nie zostanie usunięty bo treść komentarza nie
    > wskazuje na pomyłkę, w związku z tym nie można go usunąć.

    I czego nie rozmiesz?
    Tego, że to ty popełniłeś błąd, czy tego, że treść nie pozwala na
    jednoznaczne stwierdzenie, że jest to komentarz wystawiony nie tej
    osobie, której winien był być wystawiony?

    > Ja wiem, że on jest pomyłkowy

    Ale to jest bez znaczenia, bo regulamin mówi o czymś innym.

    > Jak mam im to udowodnić?

    Nijak, jeśli treść nie pozwala na jednoznaczne itd.

    > O co w ogóle chodzi, że nie chcą go usunąć?

    Mają to w dupie i nie usuwają.
    Ich prawo.

    > Czy nieprawda umieszczona omyłkowo jest

    Jest błędem wystawiającego, a ponieważ nie wiadomo z treści, że to
    pomyłka, to tamta firma nie manipuluje.

    > natychmiastowa chęć sprostowania omyłki to dla nich za mało?

    Mało, bo treść nie wskazuje itd.

    --
    Bydlę

  • 27. Data: 2011-11-23 00:39:48
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Wojtek

    > Allegro nie
    > jest w stanie wiedzieć o poprawności komentarza zakładając
    > (nierealistycznie!), że błędne komentarze to tylko takie, które mają w
    > sobie przesłanki, że są błędne.

    Allegro niczego takiego nie zakłada, po prostu usuwają je tylko w
    sytuacji, gdy o ich "błędności" świadczy ich treść. Co tu jest
    skomplikowanego do zrozumienia? Skończyłeś już gimnazjum?

    > Komentarz jest wystawiony błędnemu
    > uzytkownikowi ponieważ ja tak twierdzę. I o ile ktoś nie udowodni, że
    > jest inaczej to moje słowo jest wiążące.

    No to sobie twierdź, ale oni usuwają, gdy świadczy o tym treść
    komentarza, a nie oświadczenia wystawiającego komentarz.

> [...]
    > sfinalizowana. Tylko zła wola serwisu poparta interpretacją
    > nierealistycznego zapisu w regulaminie prowadzi do odmowy działania w

    Zapis jest bardzo mądry. Pomyśl chwilę, to zrozumiesz dlaczego. Ogólnie
    nie przeczytałeś lub nie zrozumiałeś regulaminu, który zaakceptowałeś,
    niechlujnie wystawiasz komentarze, a teraz robisz dym, nudzisz na newsach
    i masz do wszystkich pretensje. Proponuję odrobinę autorefleksji.

  • 28. Data: 2011-11-23 00:47:09
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Nixe

    > Udowodnij zatem, że ten komentarz nie wskazuje na pomyłkę. I ...
    > powodzenia życzę.
    > Można co najwyżej napisać, że trudno ustalić czy jest to pomyłka czy
    > nie. A jeśli trudno, to się przyjmuje wersję wystawcy komentarza. Proste
    > jak budowa cepa.

    Zajęć z logiki nigdy nie miałaś? Stwierdzenie, że jego treść nie wskazuje
    na pomyłkę nie jest równoważne stwierdzeniu, że jego treść wskazuje na
    brak pomyłki. Jego treść po prostu nic na ten temat nie mówi. Dlatego go
    nie usuną, bo usuwają, gdy owa treść wskazuje na pomyłkę, co jest
    napisane czarno na białym w regulaminie. Spróbuj zrozumieć, a jeśli się
    nie uda, to czytaj i próbuj do skutku.

    > Wyszło już na to, że nie myślę, więc chętnie dowiem się od kogoś, komu
    > się to udaje. (...)

    Może jednak spróbuj pomyśleć samodzielnie. Nie idź na łatwiznę.

  • 29. Data: 2011-11-23 00:48:53
    Od: to <t...@x...abc>

    begin John Kołalsky

> [...]
    > musiałby komentarz brzmieć np "negatywny ale nie do właściwej aukcji"
    > albo "negatywny, ale naprawdę pozytywny", więc zostaje że punkt

    Piłeś?

  • 30. Data: 2011-11-23 07:02:12
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    to wrote:

    > Allegro niczego takiego nie zakłada, po prostu usuwają je tylko w
    > sytuacji, gdy o ich "błędności" świadczy ich treść. Co tu jest
    > skomplikowanego do zrozumienia? Skończyłeś już gimnazjum?

    O ja pierdziu. Myślisz, że miałem np. na myśli kolor komentarza jako
    przesłankę?

> [...]
    > niechlujnie wystawiasz komentarze, a teraz robisz dym, nudzisz na newsach
    > i masz do wszystkich pretensje. Proponuję odrobinę autorefleksji.

    Nic z tego co piszesz powyżej nie jest ad rem i nie miało miejsca. Doucz
    się, przejrzyj definicje wyrazów niechlujny, pomyłka. Pochodź po
    urzędach w poszukiwaniu formularzy korekty wprowadzanych danych.
    Zapoznaj się z rzeczywistością, przytul się do kogoś. Wróć jak wreszcie
    zdasz egzamin do gimnazjum.