  • 11. Data: 2004-08-14 22:46:27
    Temat: Re: alkohol przez internet
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0408142307400.-416415@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    Gotfryd. Rzecz w tym, że moim zdaniem przy analizie bądź co bądź karnego
    przepisu z ustawy o sprzedaży alkoholu należy stosować sposób określenia
    miejsca popełnienia czynu zawarty w kodeksie karnym, a nie cywilnym.

  • 12. Data: 2004-08-16 09:57:43
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Użytkownik "joanna g." <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    USTAWA
    z dnia 26 października 1982 roku
    o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
    tekst ujednolicony uwzględniający nowelizacjęz dnia 28 marca 2003 roku
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 18 7.6. wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym
    zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w
    miejscu wymienionym w zezwoleniu,

    M.

  • 13. Data: 2004-08-16 10:19:18
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

    No i jeszcze
[...]
    10.
    "3. powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w
    miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku
    publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt
    sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do
    ochrony porządku publicznego,"

    Jeżeli miejscem sprzedaży jest punkt sprzedawca - kurier mozemy byc
    spokojni, moj kurier jest co prawda nerwowy ale nie szaleje :-),ale
    jezeli ma to być punkt kurier - klient to zakłóceń w okresie 6 miesięcy
    będzie więcej o jakieś kilka tysięcy, tym bardziej, że ustawa nie mówi,
    że zakłócający musiał być po spożyciu alkoholu zakupionego od danego
    przedsiębiorcy.

    M.

  • 14. Data: 2004-08-16 10:24:27
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Uhu
    a w zezwoleniu masz wpisane :
    caly kraj
    ;-)

    J.G

  • 15. Data: 2004-08-16 10:28:03
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    Cofniecie zezwolenia na podstawie cytowanego przepisu jeszcze mi sie nie
    zdazylo w mojej dwuletniej stycznosci zpracy nad,z i na podstawie
    wymienionej ustawy

    Za zadnym razem nie udalo sie udowonic bezposredniego zwiazku z
    zaklocaniem porzadku publicznego i nabyciem alkoholu w danym, konkretnym
    punkcie sprzedazy.....
    teoria, teoria - praktyka pokazuje ze w rzeczywistosci to martwy przepis

    SKO - samorzadowe kolegia odwolawcze trzymaja ZAWSZE strone przedsiebiorcy,
    a sady.... na ten temat nie wypowiadam sie - patrz wyzej...

    Joanna G.

  • 16. Data: 2004-08-16 10:39:03
    Od: "joanna g." <f...@g...pl>

    1. ogrodki piwne
    - nie mozna wydac zezwolenia na samodzielny ogrodek piwny. Zauwaz ze
    przedsiebiorca musi dostarczyc prawo wlasnosci do lokalu. Oczywiscie, ze to
    prawo to rowniez umowa najmu, dzierzawy, uzyczenia itd. Ale to musi byc
    lokal. A co to jest lokal to odsylam do prawa budowlanego. W skrocie czesc
    wyodrebniona z budynku, a co to jest budynek - rowniez odsylam do prawa
    budowlanego.
    Podsumowujac, nalezy przyjac ze ogrodki piwne sa integralna czescia lokali
    przy ktorych sie znajduja, bo inaczej nie mozna by bylo w nich sprzedawac
    alkoholu - nie sa w rzeczywistosci punktem, ktory widnieje w zezwoleniu. I
    nie mozna wydac zezwolenia na sam ogrodek piwny.
    2. co do przepisow sanitarnych to piwo w opakowaniach jednostkowych moze byc
    sprzedawane w handlu obwoznym
    3. Cofniece zezwolenia w trybie postepowania administracyjnego to srednio 3
    lata - SKO,WSA, NSA - a przez caly czas odwolania przedsiebiorca moze
    sprzedawac alkohol do czasu wydania prawomocnej decyzji. Nie ma trybu
    natyczmiastowej wykonalnosci, rowniez przysluguje im odwolanie od decyzji
    administracyjnej - czyli od cofniecia zezwolenia. Przy zezwoleniu wydanym
    np. na 4 lata...

    nie chce mi sie nawet tego komentowac
    A prawo bankowe- zawsze cos nowego. Jestem juz troche przesycona tem,atyka
    alkoholowa.
    A dla Ciebie Robercie temat rzeczka - zezwolenia na catering. Zglebisz temat
    i zauwazysz dlaczego wlascicielem wielkiej firmy cateringowej jest hmmmmm
    czlonek rodziny wysokiego urzednika panstwowego.

    ;-))))))))

    pozdrawiam wszystkich, którym tematyka alkoholowa jeszcze nie zbrzydla

    J. G

> [...]
    > gosposi też nie kupiła. Jest kilka towarów, których ze względów
    sanitarnych
    > paczka nie wyślesz. Na przykład mrożone truskawki. Ale to inna sprawa.

    > A spotkałaś się na zezwolenie na zdalną sprzedaż alkoholu? nie mówię o
    > wpisie do działalności, ale o zezwoleniu na sprzedaż alkoholu, gdzie
    będzie
    > napisane, że obowiązuje w całej Polsce.

    > dowodu
    >
    > Sprzedając alkohol, to czyni to bez zezwolenia. Tu o ryzyku trudno mówić.
    > Szanse na bezkarność są wyznaczone operatywnością organów ścigania.
    Pierwszy

  • 17. Data: 2004-08-16 10:58:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ przepisu z ustawy o sprzedaży alkoholu należy stosować sposób określenia
    >+ miejsca popełnienia czynu zawarty w kodeksie karnym, a nie cywilnym.

    Toż ja poprosiłem o objaśnienie - czy KK zawiera własną definicję
    "miejsca sprzedaży" ? Długi jest (KK) to nie czytałem dokładnie ;)

    Bo jeśli tam NIE MA innej definicji "miejsca sprzedaży" (a zabroniona
    jest "sprzedaż", dobrze myślę ?) - to dla odmiany poproszę o wywód
    jak ci wyszło że sprzedawca łamie prawo. Chyba nie mamy w przepisach
    czegoś takiego jak "czyn podobny do..." ? ;) (grozi uwagą o przepisach
    w III Rzeszy :))

    Inaczej mówiąc - JAK można wywieść że miejsce popełnienia czynu
    jest inne niż miejsce określone w przepisie - inaczej niż wskazując
    palcem przepis szczegółówy uchylający przepis ogólny ???

    Przecież podstawą do kwalifikowania jako łamania prawa np.
    nieprawidłowego opodatkowania umów jest ich klasyfikacja bazująca
    na K.C. - przepisy podatkowe nie zawierają definicji "najmu", "dzierżawy",
    "pracodawcy"... tylko odwołują się do nich - i o ile wiem sądy
    (dla potrzeb KKS) stosują stosownie KC i KP.

    Co innego jeśli karane jest "wydanie małoletniemu" (przyznaję ze
    wstydem że nie chce mi się szukać owego przepisu :]) - ale wtedy
    to nie sprzedawca "wydaje" (do rąk) lecz firma kurierska.
    Ewentualnie dorosły który w imieniu małoletniego "towar" odebrał !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-08-16 11:02:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > alkoholu - nie sa w rzeczywistosci punktem, ktory widnieje w zezwoleniu. I
    > nie mozna wydac zezwolenia na sam ogrodek piwny.

    Cos nowego. U mnie w mieście są co najmniej trzy. (tyle widziałem zezwoleń)
    Dwa na Rynku pod ratuszem. W turystycznej Gminie Gródek n/Dunajcem z uwagi
    na to, że tam ruch jest tylko latem jest kilkadziesiąt i to wystawianych na
    2-3 miesiące. To tyle praktyki.

    > 2. co do przepisow sanitarnych to piwo w opakowaniach jednostkowych moze
    byc
    > sprzedawane w handlu obwoznym

    Ooo! A to coś nowego. A spotkałaś sie z takim zezwoleniem?

> [...]
    > administracyjnej - czyli od cofniecia zezwolenia. Przy zezwoleniu wydanym

    Szybciej z tym uwijają sie sądy wydając zakaz prowadzenia takiej
    działaności. Ale też żadko. Ja spotkałem się raz, a też kilka lat przy tym
    robię.

    Ale której? U nas jest kilka.

  • 19. Data: 2004-08-16 11:22:23
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik joanna g. napisał:

> [...]
    >
    > SKO - samorzadowe kolegia odwolawcze trzymaja ZAWSZE strone przedsiebiorcy,
    > a sady.... na ten temat nie wypowiadam sie - patrz wyzej...

    A ja tam opiniom głoszonym przez parpę nie wierzę:

    to dwa cytaty które w tym samym czasie znajdują się na ich stronie:

[...]
    14. Przedsiębiorcy podający lub sprzedający różne mieszaniny
    napojów alkoholowych na podstawie posiadanych receptur, z wykorzystaniem
    napojów zawierających powyżej 18% alkoholu, są obowiązani do posiadania
    zezwoleń, o których mowa w ust. 3 pkt 3.
    ........"

    ust. 3."Zezwolenia, o których mowa w ust. 1, wydaje się oddzielnie na
    następujące rodzaje napojów alkoholowych:

    1. do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo,
    2. powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),
    3. powyżej 18% zawartości alkoholu."

    to chyba jasne,
    oraz opinia PARPA na ten temat

    12. Czym są drinki oraz jaka jest procedura wydawania zezwoleń na ich
    podawanie?

    Napój alkoholowy (alkohol etylowy rozcieńczony w innych płynach)
    sporządzony wg stosownych receptur w punkcie prowadzącym sprzedaż do
    spożycia na miejscu (tzw. "drink"), może stanowić przedmiot sprzedaży.
    Warunkiem jest by ilość alkoholu w "drinku" nie przekraczała górnej
    granicy zawartości określonej w wykorzystywanym przez przedsiębiorcę
    zezwoleniu.

    W opinii Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie ma
    przeciwwskazań, aby wydawać zezwolenie na sprzedaż drinków zawierających
    od 4,5 do 18% alkoholu. Przedsiębiorca występując o wydanie zezwolenia
    na sprzedaż drinków powinien dołączyć do wniosku, recepturę
    przyrządzanych drinków i nie powinien podawać nieokreślonych we
    wspomnianych procedurach napojów alkoholowych ("drinków"). Dodatkowo,
    organ wydający powinien zaznaczyć w zezwoleniu, iż przedsiębiorca ma
    prawo zaopatrywania się w napoje alkoholowe zawierających powyżej 18%
    alkoholu, przeznaczone do sporządzania drinków (napojów tych nie wolno
    wystawiać na sprzedaż).

    Zezwolenie wydane na sprzedaż "drinków" powinno określać warunki ich
    podawania. Do tych warunków może należeć określenie stężenia alkoholu
    etylowego w drinkach, posiadanie receptur drinków, podawanie ich tylko
    na miejscu itp. W przypadku, gdy w trakcie kontroli stwierdzi się, że
    podawane napoje zawierają wyższe stężenie alkoholu lub są serwowane w
    odmienny sposób od określonego (niezgodnie z recepturą), wystąpi
    przyczyna uzasadniająca cofnięcie zezwolenia na podstawie art. 18 ust. 6
    pkt. 4 ww. ustawy. Podmiot powinien zapoznać się z tymi zasadami zanim
    będzie ubiegać się o zezwolenie

    Regulacje dotyczące wydawania zezwoleń na podawanie drinków powinny
    znaleźć się w uchwale rady gminy/ miasta, określającej szczegółowe
    zasady wydawania i cofania zezwoleń, (art. 4[1] ust. 1 pkt 4 ustawy o
    wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi), zaś
    szczegółowe zasady i warunki ich podawania regulować powinna uchwała
    rady podjęta na podstawie delegacji udzielonej w art. 12 ust. 2
    wspomnianej ustawy.

    Nieprzestrzeganie powyższych reguł, stanowi przesłankę cofnięcia zezwolenia.

    Celem dokonania kontroli przestrzegania zasad sprzedaży oraz receptur,
    organ wydający zezwolenie może zwrócić się np. do właściwej
    terytorialnie Inspekcji Handlowej. Rada gminy może również podjąc
    uchwałę, na podstawie której sprzedaż drinkow możliwa jest wyłącznie
    wtedy, gdy przedsiębiorca posiada ważne zezwolenia na wszystkie rodzaje
    napojów alkoholowych, z których przygotowywany jest drink. W tej
    sytuacji aby przedsiębiorca mógł serwować drinki musi posiadać
    zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18%
    alkoholu.
    link:
    http://www.parpa.com.pl/?subL=3&checkL=6#sub12

    M.

  • 20. Data: 2004-08-16 12:07:19
    Od: duszabar <d...@k...chip.pl>

    > Uhu
    > a w zezwoleniu masz wpisane :
    > caly kraj
    > ;-)
    >
    > J.G

    W zezwoleniu na sprzedaż alkoholu? w którym miejscu.
    Chyba pomyliło ci się z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji
    gospodarczej potocznie zwanym zezwoleniem na działalność....:-)

    M.