  • 11. Data: 2006-07-05 13:05:25
    Temat: Re: akt oskarzenia z art. 276 - prośba o porad
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

    Moja rada taka:
    Dowiedz sie kto jest właścicielem tegoż samochodu, pojednaj się z nim,
    przeproś, zapłać za szkody a nastepnie na rozprawie przekonaj sędziego, ze
    byl to tylkoi wyłącznie wybryk pod wpływem głupoty. A jak się dogadasz z
    pokrzywdzonym to sąd na pewno sprawę tą umorzy. Jak mówi art. 60 § 1 kk
    Sąd może warunkowo umorzyć postępowanie jeżeli wina i społeczna szkodliwość
    czynu nie są znaczne, okoliczności jego popełnienia nie budzą wątpliwości a
    postawa sprawcy nie karanego za przestępstwo umyślne, jego właściwości i
    warunki osobiste oraz dotychczasowy sposób życia uzasadniają przypuszczenie,
    że pomimo umorzenia postępowania będzie przestrzegał porządku prawnego a w
    szczególności nie popełni przestepstwa.

    Przeczytaj sobie cały ten artykuł dokłanie weraz z § 2i 3.
    Oczywiście jeżeli stać Cie na adwokata to bierz smiało, na pewno ci pomoze a
    nie zaszkodzi.
    pamietaj najwazniejsze jest abys dogadal sie z poszkodowanym.

    Użytkownik "sylwester" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem właśnie z zawiadomienie z prokuratury, a wniesieniu przeciwko
    mnie
    > aktu oskarżenia. Sprawa wygląda tak, ze 3 tygodnie temu wracając w nocy z
    > kumplem po meczu do domu, urwałem w samochodzie tablice rejestracyjna
    > (jedna) i załapała nas straż miejska. Potem była policja, dołek, itd.
    Chodzi

  • 12. Data: 2006-07-05 13:12:54
    Od: "sylwester" <s...@o...pl>

    Użytkownik "enwy" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Moja rada taka:
    > Dowiedz sie kto jest właścicielem tegoż samochodu, pojednaj się z nim,
    > przeproś, zapłać za szkody

    Szkody były prawie żadne, bo ta tablica była słabo zamocowana i odpadły dwie
    śruby z plasitku mocującego i właściciel już sam sobie to dawno naprawił.
    Myślicice, że powinienem się z nim skontaktować i zaproponować jakieś
    zadośćuczynienie?

  • 13. Data: 2006-07-05 13:17:49
    Temat: Re: akt oskarzenia z art. 276 - pro?ba o porad
    Od: "pejurek" <j...@q...rq>

    Człowiek podpisany jako "sylwester" napisał:
    > Użytkownik "enwy" <e...@w...pl> napisał w wiadomo?ci
    > Szkody były prawie żadne, bo ta tablica była słabo zamocowana i odpadły
    > dwie ?ruby z plasitku mocuj?cego i wła?ciciel już sam sobie to dawno
    > naprawił. My?licice, że powinienem się z nim skontaktować i
    > zaproponować jakie? zado?ćuczynienie?

    to jest oczywiste, powinieneś to zrobić choćby z poczucia przyzwoitości.

    --
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-07-05 13:18:55
    Od: stern <s...@0...pl>

    sylwester napisał(a):

> [...]
    > śruby z plasitku mocującego i właściciel już sam sobie to dawno naprawił.
    > Myślicice, że powinienem się z nim skontaktować i zaproponować jakieś

    a nie uważasz, że uczciwość tego wymaga.

    niezależnie od tego, że sprawa w sądzie padnie i będziesz miał
    (ewentualnie) zniszczenie mienia i wykroczenie w tym wypadku.

    BTW: miło wiedzieć, że policja i prokuratura jeszcze gdzieś walczą z tym
    bzdurnym poglądem SN co do tablic.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 15. Data: 2006-07-05 13:22:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > BTW: miło wiedzieć, że policja i prokuratura jeszcze gdzieś walczą z tym
    > bzdurnym poglądem SN co do tablic.

    Czemu bzdurnym?
    No i walka jest beznadziejna ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 16. Data: 2006-07-05 13:23:04
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

    > Przed sądem też możesz się poddać dobrowolnie karze.
    > Jeśli jednak rzeczywiście postawiono ci TYLKO zarzut z art. 276 kk
    > (sprawdź to jak dostaniesz akt oskarżenia) to rację ma kam. W takim
    > wypadku wystąp o skierowanie sprawy na posiedzenie i umorzenie w trybie
    > art. 339 §3 pkt.3 kpk w związku z art. 17 §1 pkt 2 kpk - z uwagi na to
    > że czyn nie wyczerpuje znamion czynu zabronionego. Powołaj się na to że
    > tablice rejestracyjne nie są dokumentem i to orzeczenie Sn.

    A co z art. 268 § 1 ?
    Może zachodzić kumulatywny zbieg przepisów w przypadku realizacji znamion
    przestępstwa z art. 276 oraz 286 § 1

  • 17. Data: 2006-07-05 13:24:43
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

> [...]
    > śruby z plasitku mocującego i właściciel już sam sobie to dawno naprawił.
    > Myślicice, że powinienem się z nim skontaktować i zaproponować jakieś

    Oczywiście ze tak

  • 18. Data: 2006-07-05 13:26:29
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    enwy napisał(a):
    > A co z art. 268 § 1 ?
    > Może zachodzić kumulatywny zbieg przepisów w przypadku realizacji znamion
    > przestępstwa z art. 276 oraz 286 § 1

    Usunięcie tablicy jest uszkodzeniem istotnej informacji?

    KG

  • 19. Data: 2006-07-05 13:27:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    stern napisał(a):
    > BTW: miło wiedzieć, że policja i prokuratura jeszcze gdzieś walczą z tym
    > bzdurnym poglądem SN co do tablic.

    Co czyni z tablicy dokument?

    KG

  • 20. Data: 2006-07-05 13:30:30
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Czemu bzdurnym?

    bo idą na rękę przestępcom,
    pogląd, że jest też się da ładnie uzasadnić, co uczynił PG we wniosku.

    > No i walka jest beznadziejna ...

    Nigdy nie pozwalaj umrzeć nadziei :D

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911