  • 31. Data: 2008-08-22 18:59:10
    Temat: Re: abonament za internet
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g8mqq6$562$2@news.onet.pl...

    > Chyba sieć 230V :-P
    > Wychodzimy z założenia, że regulamin tego dostawcy zabrania udostępniania.
    > Oczywiście co do tego, czy zablokowany hasłem dostęp jest udostępnianiem,
    > to nie wiem.

    Ale regulamin dotyczy sieci dostawcy, a my udestepniamy naszą domowa sieć i
    dostawcy internetu nic do tego. jego regulami nie dotyczy zreztą naszej
    prywatnej sieci.

    Pozdrawiam Przemek

  • 32. Data: 2008-08-22 19:48:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8n0q5$rqn$1@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

> [...]
    Z tym może być poważny kłopot. Trzeba by udowodnić rzeczywiste straty oraz
    winę.

    > Megalomania niektorych
    > A nazwalem to megalomania, bo stawianie w umowie nieegzekwowalnych zadan
    > jest czystej wody idiotyzmem.
    Admin robi, co mu każą i jak umie.
    Mijają już czasy partyzanckiej amatorszczyzny szemranych osiedlówek z
    kablami przybitymi do elewacji, przewieszkami i numerem "serwisu" na
    prywatny numer jakiegoś gostka-lamera. W zasadzie mając wybór już nikt
    rozsądny czegoś takiego nie zaabonuje.
    Telewizje kablowe terytorialnie sobie, jak wiadomo, w droge nie wchodzą,
    więc trzeba się po prostu kierować nie tylko ofertą i ceną, ale dostępnością
    konkurencji.

    > Zreszta polowa naszego prawodawstwa
    > jest takim idiotyzmem: stosowanie sie do niego uczyni z ciebie uczciwego
    > idiote ;)
    Coś w tym jest.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2008-08-22 19:48:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > Lokalną. Dostęp do internetu a sieć lokalna to niekoniecznie jedno i to
    > samo.

    Racja.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 34. Data: 2008-08-22 21:44:52
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Reseller napisał:

    > Ważne, żeby nie udostępniać sygnału "poza lokal", co w przypadku
    > bezprzewodówki może być mocno problematyczne.

    Witam
    Wydaje mi się, że najrozsądniejszym rozwiązaniem dla dostawcy jest
    sprzedawać nie fakt dostępu do internetu, a parametr tego dostępu.
    Tłumacząc to na język hydraulików :-) dostarczamy klientowi rułę o
    średnicy fi=256mm z wodą o ciśnieniu 1.28 atmosfery. Ile ma kranów w
    mieszkaniu ? To już nas nie interesuje. Nawet jak se do tej ruły dokręci
    trzydzieści kranów to i tak woda szybciej nie popłynie ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 35. Data: 2008-08-22 22:38:39
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    ER pisze:
    > Bzdura...
    >
    > iptables -t mangle -A PREROUTING -i eth0 -j TTL --ttl-inc 1

    A dla Windows'a znasz takie polecenie?

  • 36. Data: 2008-08-23 00:15:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamikazee pisze:

    > A dla Windows'a znasz takie polecenie?

    Niestety - do namiastek systemów operacyjnych takie podstawowe narzędzia
    do konfiguracji sieci trzeba dokupić (z reguły za ciężką kasę).

    Postaw jako router jakiegoś starego peceta z podstawową instalacją
    jakiegoś linuxa i będziesz miał.

  • 37. Data: 2008-08-23 04:38:32
    Od: futszaK <f...@g...com>

    grubianin wrote:

    > No przyznam sie nie czytałem Regulaminu i Cennika,
    > firma też oczywiscie mi go nie dała.

    jak ja sie ciesze, ze moi kochani klienci nie mogą tego powiedzieć.
    Regulamin jest wydrukowany na odwrocie umowy, a cennik na odwrocie
    protokołu odbioru instalacji.

    Co do dzielenia to niech sobie dzielą, ale niech nie narzekają że "net
    mi się muli"

    futszaK

  • 38. Data: 2008-08-23 08:06:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > A dla Windows'a znasz takie polecenie?

    Przecież w każdym dobrym routerze jest możliwość podbicia TTL. Taniej i lepiej,
    niż stawiać komputer z windowsem. :P

  • 39. Data: 2008-08-23 08:07:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "futszaK" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > protokołu odbioru instalacji.
    >
    > Co do dzielenia to niech sobie dzielą, ale niech nie narzekają że "net

    A co ma dzielenie do mulenia netu?

  • 40. Data: 2008-08-23 08:50:20
    Od: futszaK <f...@g...com>

    qwerty wrote:

    > A co ma dzielenie do mulenia netu?

    klient nie przestrzega regulaminu -> reklamacje nie są uznawane

    podobnie tyczy się sieci telewizji kablowej, jak klient zapłaci więcej
    żeby mieć kilka odbiorników to dostaje mocniejszy sygnał. jak płaci za
    jeden a sobie we własnym zakresie podzieli na 5 telewizorów to niech nie
    narzeka że mu śnieży.
    Owszem niekiedy (nowe sieci kablowe gdzie klienci są podłaczeni
    bezpośrednio do węzłów opto-elektrycznych) klient może użyć wzmacniacza
    telewizji kablowej i sobie sygnał wzmocnić, ale jak sieć jest stara i
    miedzy stacją czołową a klientem jest skaskadowanych kilka wzmacniaczy
    to użycie takiego wzmacniacza przynosi więcej szkody jak pożytku.

    sorki za lekki OT na niewłaściwej grupie, chciałem poprostu przybliżyć
    nieco realiów i przyczyn pewnych zapisów w regulaminie, które niektórym
    wydają się puste, ale są umieszczane z praktycznego punktu widzenia aby
    stanowić pewnego rodzaju dupochron dla operatora na wypadek reklamacji
    ze strony klientów

    futszaK