  • 21. Data: 2008-08-22 15:18:07
    Temat: [OT} Re: abonament za internet
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Maverick pisze:

    > PS. Kiedys pewien admin ustawil time-to-live w IPv4 na 1 - skutecznosc
    > przeciwko dodatkowym kompom - 100% ;)

    sprytniejsze routery potrafia przekazac taki pakiet dalej (nie
    zmniejszajac TTL) wiec skutecznosc nie zawsze 100%

  • 22. Data: 2008-08-22 15:28:46
    Temat: Re: abonament za internet
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8lmf4$h2a$1@news.wp.pl grubianin <g...@w...pl>
    pisze:

    > Proste pytanko
    > Muszę płacic więcej za abonament gdy juz podłączę ten router i w moim
    > mieszkaniu z zamiarem oczywiście podłączenia drugiego kompa???? czy to
    > ich wymysł?
    Pozostawię na boku kwestię wywiązywania się z umowy (i dokumentów
    pochodnych) tym bardziej, że nie znamy jej treści.
    Stawiasz router (sprzętowy albo programowy) + maskaradę i masz co chcesz.
    Czy to jest do wykrycia przez ISPa?
    Owszem, bywa że tak. Ale co innego coś wiedzieć, a co innego móc udowodnić.
    A segment WiFi odpowiednio trzeba skonfigurować i zabezpieczyć (m.in hide
    SSID naturalnie).

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2008-08-22 15:33:49
    Od: ER <e...@p...onet.pl>

    Maverick napisał(a):
    > PS. Kiedys pewien admin ustawil time-to-live w IPv4 na 1 - skutecznosc
    > przeciwko dodatkowym kompom - 100% ;)

    Bzdura...

    iptables -t mangle -A PREROUTING -i eth0 -j TTL --ttl-inc 1

    Robert Latala, MD
    mailto:er2002@##WYKASUJ##poczta.onet.pl
    502 43 46 44 #gg145720

  • 24. Data: 2008-08-22 15:38:57
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g8lv2f$i3k$1@news.onet.pl...

    > A może klient miał taki kaprys, że miał drugie łącze - satelitarne. I
    > właśnie je "udostępniał" przez WiFi.

    Amoże udostepniał jedynie swoja domową sieć...

    Pozdro Przemek

  • 25. Data: 2008-08-22 16:51:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski napisał(a) :
    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:g8lv2f$i3k$1@news.onet.pl...

    > Amoże udostepniał jedynie swoja domową sieć...

    Chyba sieć 230V :-P
    Wychodzimy z założenia, że regulamin tego dostawcy zabrania
    udostępniania. Oczywiście co do tego, czy zablokowany hasłem
    dostęp jest udostępnianiem, to nie wiem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 26. Data: 2008-08-22 17:19:57
    Temat: Re: [OT} Re: abonament za internet
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 22 Aug 2008 17:18:07 +0200,
    Garvey <g...@g...pl> screamed:

    Obecnie to w zasadzie chyba każde.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 19:19:40 user up 11807 days, 7:14, 1 user, load average: 0.90, 0.04, 0.01 ]

    Q: What is the position 68? A: You do me, and I'll owe you.

  • 27. Data: 2008-08-22 17:31:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisal:
    > Wychodzimy z założenia, że regulamin tego dostawcy zabrania
    > udostępniania. Oczywiście co do tego, czy zablokowany hasłem
    > dostęp jest udostępnianiem, to nie wiem.

    Na dostawcy ciazy obowiazek wykazania, ze udostepniany sygnal WiFi
    dotyczy jego sieci. W przeciwnym razie mozna spokojnie wysylac
    pismo z roszczeniem odszkodowawczym. Megalomania niektorych administratorow
    sieci osiedlowych jest przeogromna. Przypomina mi sie tutaj popularne
    w latach dziewiecdziesiatych okreslenie: administrator-faszysta ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2008-08-22 18:15:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8mt5v$nkl$1@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    > Na dostawcy ciazy obowiazek wykazania, ze udostepniany sygnal WiFi
    > dotyczy jego sieci.
    To jest niemożliwe. Szczególnie bez włamania do prywatnej sieci WiFi, co
    jest przestępstwem.
    M.in. dlatego właśnie pisałem, że co innego wiedzieć, co innego móc
    udowodnić.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2008-08-22 18:20:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Chyba sieć 230V :-P

    Lokalną. Dostęp do internetu a sieć lokalna to niekoniecznie jedno i to
    samo.

  • 30. Data: 2008-08-22 18:33:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zgadzam sie i dlatego napisalem, ze:

> [...]
    > sieci osiedlowych jest przeogromna. Przypomina mi sie tutaj popularne
    > w latach dziewiecdziesiatych okreslenie: administrator-faszysta ;)

    A nazwalem to megalomania, bo stawianie w umowie nieegzekwowalnych zadan
    jest czystej wody idiotyzmem. Zreszta polowa naszego prawodawstwa
    jest takim idiotyzmem: stosowanie sie do niego uczyni z ciebie uczciwego idiote ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek